شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
شوشان: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از قرائت گزارش علل و عوامل بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان در صحن علنی مجلس خبر داد.
محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به سفر پنجشنبه گذشته 3 تن از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به خوزستان، اظهار داشت: با توجه به مشکلات تنفسی مردم اهواز و نگرانی‌های مردم، نمایندگان حوزه خوزستان و وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی، قرار بر این شد تا تیمی از کمیسیون بهداشت برای پیگیری علل و عوامل بیماری‌های تنفسی در اهواز به خوزستان سفر کند. بنابراین همراه با 3 نفر از اعضای کمیسیون و آقای نداف مدیر کل حوزه بهداشت وزارت بهداشت عازم خوزستان شدیم.

وی ادامه داد: حدود 20 هزار نفر از مردم خوزستان به علت تنگی نفس و مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی‌های اخیر به بیمارستان مراجعه کردند، ولی خوشبختانه بسیاری از این بیماران سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه فوتی نداشتیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: پیگیری مستمر و میدانی حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز موجب شد که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

قربانی با اشاره به قرائت گزارش علل و عوامل بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان در صحن علنی روز سه‌شنبه گفت: روز سه‌شنبه در صحن علنی گزارشی از عوامل بیماری‌های تنفسی در خوزستان قرائت خواهد شد و قرار است جمع‌بندی در این زمینه صورت گیرد. همچنین قرار شده که روز یکشنبه نشستی با حضور مجمع نمایندگان استان خوزستان، برخی دستگاه‌ها مانند استانداری، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ملی استاندارد در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود و نتایج را به صحن علنی ارائه می‌کنیم.

وی در خصوص علت آلودگی‌های تنفسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: 70 درصد آلایندگی‌ها در خوزستان ناشی از وجود آلودگی‌های چاه‌های نفت است که سوخت این چاه‌ها هوای اطراف خوزستان علی الخصوص اهواز را آلوده کرده است. همچنین وجود کارخانه لوله‌سازی، فولاد و کربن  در آلودگی‌های استان خوزستان نقش بسیار بزرگی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار