شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
شوشان: کمیسیون بهداشت و مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود ضمن استماع گزارش کمیته این کمیسیون از بررسی آلودگی هوای اهواز مقرر کرد که به درخواست نمایندگان اهواز این گزارش به هیات رییسه مجلس ارائه و در صحن علنی قرائت شود.

به گزارش خانه ملت ، رسول خضری، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان اهواز، معاون بهداشت وزارت بهداشت، مسوولان سازمان محیط زیست و سازمان بحران کشور و دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارشی که ارائه شد، مطرح گردید که علت اصلی آلودگی هنوز مشخص نیست اما آلاینده‌های شیمیایی مانند آلایندگی کارخانه فولاد خوزستان درصد بالایی را به خود اختصاص داده و مردم را درگیر کرده است که آلودگی هوای این منطقه سبب افزایش آلرژی و حساسیت تنفسی مردم شده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی هوای اهواز بسیار بالا بوده است، گفت: این موضوع یکی از مباحثی است که شورای عالی حفاظت محیط زیست باید در آن ورود کند، در حالی که متاسفانه این شورا از سال 85 به نوعی منحل شده بود در حالی که یکی از بزرگترین مراکز سیاست‌گذار کشور در حوزه زیست‌محیطی می‌باشد که در حال حاضر خوشبختانه با ریاست خانم ابتکار رییس محیط زیست مجددا احیا شده است.

خضری با تاکید بر اینکه علت اصلی آلودگی هوا هنوز مشخص نیست، گفت: یکی از موضوعاتی که مطرح شد، این بود که تعداد زیادی لاستیک در این منطقه سوزانده شده است که آلودگی را تشدید کرده اما علت اصلی آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: نمایندگان اهواز درخواست داشتند که گزارش کمیسیون بهداشت و درمان به هیات رییسه مجلس ارائه تا صحن علنی مجلس قرائت شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت افزود: همچنین در این جلسه طرح الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن مددجویان کمیته امداد که توان پرداخت وام‌هایشان را ندارند از مستمری آنها کسر نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رییس جهاد دانشگاهی با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون گزارشی از پژوهشگاه‌های این نهاد از جمله رویان و ابن‌سینا ارائه کرد و در مورد پژوهشکده سرطان پستان نیز کمیسیون پیشنهاد کرد که کمیسیون بودجه مناسبی تخصیص داده شود تا فعالیت‌های این پژوهشکده گسترش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار