شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
آقای محمد زاده که خوزستانی هم بود کاری نکرد و شاید خانم ابتکار به دلیل تجربه ای که دارد، بتواند کاری انجام دهد و داستان تثبیت زمین را تا جایی که ممکن است، با توجه به اینکه ایران و عربستان و عراق در گذشته هزینه می کردند و شن های روان را تثبیت می کردند، پیگیری کند و باعث جلوگیری از ایجاد ریز گردها شود.
شوشان/ سایت تابناک در گزارشی به دلایل آلودگی هوای خوزستان پرداخت و نوشت : این روزها یکی از بیشترین خبرهایی که در رسانه ها به آن پرداخته می شود موضوع قدیمی آلودگی هوا است، آلودگی هوا در چند روز گذشته به حدی بوده که مسئولین استان مجبور به تعطیلی برخی از مناطق تهران شدند، اما این آلودگی این بار مختص تهران نبوده و برخی از شهرای دیگر کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 یکی از این شهرها که آلودگی در آن زیاد بود و باعث به وجود آمدن برخی مشکلات و بیماری ها در بین مردم شد، آلودگی در استان خوزستان و بخصوص در شهر اهواز بود. نکته جالبی که در مورد این شهر بخصوص وجود دارد این است که معمولا آلودگی بعد از بارش باران کاهش می یابد و هوا به حالت سالم باز می گردد.

اما در این مورد بخصوص اوضاع برعکس بود و بعد از اولین بارش پاییزی باران در شهر اهواز مردم دچار مشکل شدند و حتی مشکل تا جایی پیش رفت که برخی از مردم این کلانشهر به دلیل تنگی نفس در بیمارستان یستری شدند، البته کار به اینجا ختم نشد و این علایم خود را در باران بعدی نیز نشان داد.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است

کارشناسان محیط زیست و مسئولین بهداشت کشور تا کنون دلایل بسیاری را برای این امراض اعلام کرده اند، ولی تا کنون هیچ یک از آنها تایید نشده است. البته  برخی از سیاسیون نیز در این باره اظهار نظر های دیگری دارند و آن را مرتبط به جنگ های اخیر منطقه دانسته اند.

آلودگی ها تبعات جنگ تحمیلی است

محمد سعید انصاری نماینده آبادادن یکی از طرفداران این نظریه است و در مورد آلودگی هوا و عوارض و مشکلاتی که در این مدت گریبانگیر مردم اهواز شده است، گفت: با تبعاتی که جنگ به دنبال دارد طبیعی است که این قصه ها وجود داشته باشد اما اینکه چه چیزی کمک به تجدید آن می کند و اینکه برای جلوگیری از آن چه باید کنیم جای سوال و بررسی دارد. این اتفاقات مرتبا پیش می آید و مشکلاتی به وجود می آورد و تعداد بسیاری زیادی از مردم را راهی بیمارستان می کند. مشکلات در خوزستان زیاد است. این بیماری ها و مشکلات ناشی از گرد و خاکی است که از عربستان و عراق می آید. سلاح های شیمیایی ای که در زمان جنگ تحمیلی و همچنین جنگ عراق استفاده شد با عواملی مانند شخم زدن خاک و باد و طوفان می تواند منتقل شود و با باران بر سر مردم ببارد.

وی گفت: برای اینکه برای این مشکل چاره اندیشی شود بسیار پیگیر بودیم. آقای محمد زاده که خوزستانی هم بود کاری نکرد و شاید خانم ابتکار به دلیل تجربه ای که دارد، بتواند کاری انجام دهد و داستان تثبیت زمین را تا جایی که ممکن است، با توجه به اینکه ایران و عربستان و عراق در گذشته هزینه می کردند و شن های روان را تثبیت می کردند، پیگیری کند و باعث جلوگیری از  ایجاد ریز گردها شود.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است


انصاری افزود: اما اینکه در کشور ما چه اقداماتی انجام شده است. تا پیش از این دولت عملا کاری  انجام نشده و برای اینکه کار اجرایی شود دولت باید وقت بگذارد و برنامه ریزی کند و هزینه های مالی لازم را تامین کند تا حرکتی انجام شود و هزینه هایی که می شود نفعی برای مردم داشته باشد.

اورانیوم ضعیف عامل آلودگی هوای اهواز

همچنیننماینده شادگان در مورد آلودگی و مشکلات اخیر مردم خوزستان گفت: کارشناسان می گویند که ریزگردها باعث آلودگی هوای خوزستان و بارندگی باعث فرود این آلودگی بر سر مردم شده است اما سوال ما این است که عوامل ایجاد ریزگردها چیست؟ علت اصلی آلایندگی کارخانه ها و پالایشگاه ها و صنایع نفت و پتروشیمی ها است.

وی افزود: مردم خوزستان می گویند زیان اینها برای ماست و سود آن برای دیگران. از سوی دیگر مراکز درمانی نتوانسته اند خدمات لازم را به بیماران ناشی از آلودگی هوا ارائه دهند. یک مشکل ما آلودگی و مشکل بزرگتر عدم رسیدگی به بیماران است.

عبدالله تمیمی گفت: در جنگ عراق، امریکایی ها از اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند. شاید یکی از عوامل اینها بایشد اما علت اصلی آلایندگی کارخانجات و صنایع آلاینده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کاری انجام شده و برای آینده چه می توان کرد، گفت: هیاتی از مجلس به خوزستان آمد و گزارشی تهیه کرد. شاید علت های ایجاد چنین شرایطی را در گزارش آورده باشند اما راهکاری برای حل معضل ارائه نداده اند. برخی می گویند علت اصلی ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه می آید و برخی عوامل شیمیایی را دلیل اصلی می دانند اما اینکه کسی راهکاری ارائه دهد تا دفعه بعد با چنین مشکلی مواجه نشویم تاکنون ارائه نشده است.


دلیل مشکلات در اهواز اورانیوم ضعیف شده است

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار