در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر دزفول از قاسمی و پاپی سئوال می کند” با توجه به اینکه شما می‌خواهید نماینده دزفول باشید، در صورت امکان به زبان دزفولی سخن بگویید !

"> یک مناظره جنجالی / به زبان دزفولی سخن بگویید !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸

در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر دزفول از قاسمی و پاپی سئوال می کند” با توجه به اینکه شما می‌خواهید نماینده دزفول باشید، در صورت امکان به زبان دزفولی سخن بگویید !

 

انصارحزب الله دزفول در پایگاه اینترنتی خود در خصوص دعوت شورای اسلامی شهر از دو کاندید دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی دزفول چنین نوشت: چند روز پیش در شورای اسلامی شهر دزفول از دو کاندیداهای دور دوم مجلس که در دور اول رای مردم را کسب کردند، دعوت شد تا دیدگاههای خود را در این شورا طرح نمایند.

حالا کار به این نداریم که این وظیفه شورا بوده است یا خیر ، اما در این جلسه سئوالاتی از کاندیداهای عزیز پرسیده می شود که در شان شورای اسلامی نبود و در ضمن قدری با اصول اخلاقی واسلامی فاصله دارد که نیاز است دوستان محترم شورا قدری در دیدگاههای خود تجدید نظر نمایند.

در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر از آقاین قاسمی و پاپی سئوال می کند” با توجه به اینکه شما می‌خواهید نماینده دزفول باشید، اولاً در صورت امکان به زبان دزفولی سخن بگویید”!!!

آقایان محترم این سئوال چه ارتباطی به نمایندگی و وظایف این عزیزان دارد ؟

آیا فراموش کردید که این آقایان در دور اول انتخابات توانستند نظر جمع کثیری از مردم شهرستان دزفول را به خود جلب نمایند و در ثانی مگر قرار است در مجلس به لهجه دزفولی سخن بگویند؟! و نیز آیا دین ما که الحمدالله دوستان شورا مدعی اصولگرایی هستند از ما اینگونه می خواهد که لهجه خود رابرتر بدانیم؟!

احترام به رای مردم یعنی این؟! اخلاق اسلامی یعنی این؟ از طرح این سئوال می خواهیم به چه چیزی برسیم؟ برفرض که با لهجه دزفولی حرف نزنند ،آیا دیگر رای مردم به آنها ارزش ندارد؟! اگر نماینده ای دزفولی حرف زد و خیابانهای دزفول را هم بلد بود او نماینده ایده آل برای شهر است؟! آیا دید و نگاه سیاسی نماینده شورا اینقدر باید متعصبانه باشد؟ آیا با این نگاه باید به همه نمایندگان دور قبل مجلس که مانند سئوال کننده هم لهجه دزفولی داشتند و هم خیابانهای دزفول را می دانستند باید نمره قبولی داد؟!

عشق همه ما شهر و کشورمان است، ولی  باید از تواناییهای افراد سئوال شود نه از لهجه؛ آیا حال که شما هم لهجه دزفولی دارید و هم همه خیابانهای شهر را واردید اگر شهرداری قوی همچون آقای دوایی را نداشتید شق القمر می کردید!

ای کاش برادران بزرگوار کاندیدا این سئوال را پاسخ نمی دادند، چرا که بهرحال این عزیزان رای آوردند و این سئوال نوعی توهین به این عزیزان است. هرچند که بزرگواری کردند و صبورانه و منطقی و باصداقت پاسخ سئوال کننده را دادند.

قصد نداشتیم به این شکل جواب دوستانمان را در شورا شهر را بدهیم ولی هم این خبر رسانه ای شد و هم وظیفه شرعی خود دیدیم که بنا به سفارش دینمان امربمعروف ونهی ازمنکر کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار