اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
برگزاری اولين شب شعر قيصر در اهواز + اظهارات کیانی ، آهنین جان و مدیرکل سیمای خوزستان
اين اولين شب شعري است كه در محيطي باز و در جمعي باصفا و صميمي از هنرمندان خوزستاني تشكيل شده است.
شوشان: اولين نشست كانون ادبي قيصر امين‌پور روز گذشته به همت كتابخانه شهيد رجايي اهواز برگزار شد.
به گزارش شوشان ، وحيد كياني دبير كانون ادبي قيصر امين‌پور بعد از خواندن چندين قطعه شعر از اين شاعر اظهار كرد: كانون ادبي قيصر تلاشي از سوي اداره‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي اهواز و كتابخانه‌ها عمومي رجايي اهواز است و قرار است از اين پس عصر هر شنبه در خدمت علاقه‌مندان حوزه شعر و ادبيات شهر اهواز و استان خوزستان باشد.
وي ادامه داد: اميدوارم كه همه علاقه‌مندان به شعر و ادبيات ما را همراهي كنند و نشست‌هاي ما تداوم پيدا كند. همچنين از همكاري‌هاي آقاي كلاه‌كج، رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي اهواز، و خانم گراوند، رييس كتابخانه شهيد رجايي، كمال تشكر را دارم.
كياني درباره علت برگزاري كانون ادبي قيصر امين‌پور در فضاي باز گفت: ما قصد داريم كه جلسات شعر و انجمن‌هاي ادبي و همچنين شاعران را از فضاي بسته و منتسب به جلسات ادبي هستند بيرون بياوريم و شعر را به مخاطبان واقعي‌اش كه مردم هستند نزديك‌تر كنيم و اميدواريم كه با همكاري صدا و سيماي استان اين جلسات را به خانه‌هاي مردم نيز ببريم.
سپس قاسم آهنين‌جان شاعر ، بيان كرد: از مسؤولان كتابخانه‌هاي عمومي اهواز كه باني و متولي جلسات فرهنگي و به ويژه جلسه شعري كه به نام قيصر امين‌پور است بسيار متشكرم. من نيز به نوعي در فرآيند تشكيل اين جلسه بودم و تلاش‌هاي آنان را در اين زمينه شاهد بوده‌ام.
وي گفت: مرحوم قيصر امين‌پور در عين حال كه شاعري متعلق به ايران است و شاعري ملي و فراملي مي‌باشد اما قطعاً و بدون تعارف متعلق به خوزستان و فرزند گتوند است و ما خوشحال‌ايم كه در خوزستان چهره‌هايي داريم كه تعيين كننده در ادبيات، شعر امروز و حتي شعر فرداهاي ايران هستند.
او درباره نام‌گذاري اين بزرگداشت به نام قيصر امين‌پور اظهار كرد: اين اتفاق در واقع نشان سپاسگزاري از شعر و ادبيات است و به نوعي اداي دين و قدرداني از قيصر امين‌پور است و من اميدوارم كه اين جلسه تداوم داشته باشد و محلي براي ارتباط‌هاي شعري و ادبي باشد و علاوه بر آن بتواند در تعالي فرهنگ و ادبيات و شعر استان ياري‌رسان باشد به ويژه براي نسل جوان و نسلي كه دغدغه اهل فرهنگ و همه شاعران هستند.
آهنين‌جان ادامه داد: همچنين از وحيد كياني و رضا كلاه‌كج به خاطر تلاش او براي چنين جلسه‌اي تشكر مي‌كنم چرا كه خوزستان به نشست‌هاي ادبي از اين دست نياز دارد و من از تشكيل اين كانون ادبي خيلي خوشحالم و به عنوان يك شاعر و اهل قلم قطعاً تا جايي كه بتوانم در اين گونه جلسات حضور خواهم داشت تا بتوانم مثمر ثمر باشم.
سپس جمعي از شاعران خوزستاني همچون محمد شريفي، ميترا داوودي‌نيا، مرتضي حيدري‌آل‌كثير، محدثه الماسي، ايمان عباس‌پي، حسين عالي‌پور، رئوف حسن‌پور، خانم شاه‌ركني و غيره به شعرخواني پرداختند.
به گزارش شوشان ، بعد از شعرخواني رحيمي، مديركل صدا و سيماي استان خوزستان، اظهار كرد: اين اولين شب شعري است كه در محيطي باز و معنوي و در جمعي با صفا و صميمي از هنرمندان خوزستاني تشكيل شده است و به سهم خودم از رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي اهواز، وحيد كياني و شاعران استان تشكر مي‌كنم.
او با اشاره به ظرفيت فرهنگي و علمي استان خوزستان گفت: ما قرار است كه تغييرات اساسي را در برنامه‌هايمان ايجاد كنيم و در 15 آذر امسال مصادف با روز دانشجو در جمعه شب‌ها ساعت 20 شاهد پخش اولين مجموعه خبري علمي و فرهنگي در سطح استان باشيم. در واقع تصميم بر اين گرفته شده است كه ظرفيت فرهنگي، ادبي و علمي استان از جنبه‌هاي مختلف در يك مجموعه خبري مستقل بررسي شود و ما آن را در سيماي خوزستان داشته باشيم و فكر مي‌كنم اين كمترين كاري است كه در مقابل عظمتي امثال مرحوم امين‌پور، علما، نخبگان، چهره‌هاي علمي و ديگر ادباي بزرگ استان مي‌توانيم با كارهايي كه در سيما و راديو در دستور كارمان است انجام دهيم تا بتوانيم در حوزه علم و فرهنگ آن را ارايه دهيم.
وي ادامه داد: درباره برگزاري چنين جلساتي بايد بگويم كه ما آمادگي داريم اگر رييس اداره كتابخانه‌هاي اهواز، اداره فرهنگ و ارشاد استان و يا هر جاي ديگر كه قصد دارد متولي برنامه‌هاي منظمي به اين شكل باشد دوربين ما بيايد و پوشش مستمري را براي بينندگان و شنوندگان داشته باشيم. همچنين هيچ ايرادي ندارد اگر اين شب شعر را در جايي همچون پارك ساحلي، شهرهاي ديگر استان و حتي در جوار آرامگاه قيصر امين‌پور برگزار كنيم و همت شاعران استان در اين گونه مراسم ادامه پيدا كند و جوانان ما در مكان‌هاي پر رفت و آمد همچون پارك‌ها در چنين محافلي بنشينند و از وجود بزرگان شعر استان استفاده كنند.
مدير كل صدا و سيماي خوزستان در باره ضرورت استمرار اين گونه جلسات گفت: اين كه نسل جوان ما در كنار پيشكسوتان بنشيند موجب مي‌شود هم به گذشته خودمان افتخار كنيم و هم سربلند باشيم و براي آينده خودمان برنامه‌ريزي كنيم و گذشته و حال را براي آيندگان به گونه‌اي ترسيم كنيم كه آيندگان به نسل فعلي ما نيز احسنت بگويند همان طور كه نسل گذشته با وجود اين كه بسياري از امكانات امروز را نداشتند و خيلي از ظرفيت‌ها در دست آن‌ها نبود اما ميراث خوبي از خودشان براي ما به جا گذاشتند.
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
comment
0
2
comment افرین برشما
چه جالب بود...
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
comment
0
1
comment ایکاش این برنامه هاازقبل اطلاع رسانی بشه تا علاقمندان بیشتری شرکت کنند
ازرییس صداسیماهم متشکریم برای حمایت از این برنامه ها
محمدشاعرجوان
comment
احسان اسكندري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
comment
0
0
comment مشكلي نيست اما ريشه در چه دارد اين همه محافظه كاري؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار