شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
شوشان: رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان گفت: از بابت آبگرفتگی معابر و منازلشان که به دلیل بارندگی اخیر رخ داد پوزش می طلبیم.

سید فیاض موسوی با اشاره به مناظره اخیر مسئولان شهری متشکل از فرماندار ویژه، نمایندگان مجلس، شهردار، رییس شورای اسلامی و مدیر آبفا آبادان در صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: یکسری از واقعیتها را همه می دانند اما در آن مناظره واقعیتها به مردم گفته نشد، خیلی ها می گویند که ما را به وضعیت پیش از جنگ تحمیلی برگردانید اما آنها از بسیاری چیزها غافل هستند.

وی اظهار کرد: از کوی ملت تا ذوالفقاری نهرهای منتهی به رودخانه بهمنشیر که آبهای ناشی از بارندگی در آنجا دفع می شد اکنون از بین رفته اند و تاکنون هیچ چاره ای برای رفع این مسئله اندیشیده و اجرایی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان تصریح کرد: تنها 40 درصد از سطح شهر آبادان دارای شبکه فاضلاب است، در مناطق یاد شده بیش از شش هزار واحد مسکونی فاضلابشان توسط کانال آبهای سطحی دفع می شود و این از دید مسئولان آبفا پنهان است.

موسوی افزود: فاضلاب مناطق ذوالفقاری، علوانیه و بهارها (از 89 تا 101) توسط کانالهای آبهای سطحی دفع می شود و این امر سبب بالا آمدن سطح آب در منازل مردم شد که از این بابت از مردم پوزش می خواهیم.

وی ادامه داد: از زمان بازسازی تاکنون هیچ مسئول بالا دستی یافت نشده که بگوید چرا پروژه فاضلاب آبادان 20 سال است که طول کشیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان عنوان کرد: اینکه بگوییم موضوع آبهای سطحی به درستی و به طور کامل جمع می شود شاید حرفی بیهوده و عبث باشد، انجام این کار یک همت ملی و البته اعتبار ملی نیاز دارد چرا که با اعتبارات اندک نمی توان کاری از پیش برد و امید به بهبودی وضعیت فعلی داشت.

موسوی بیان کرد: اینکه بودجه شهرداری روی 90 میلیارد تومان بسته می شود بدان معنا نیست که این پول یک جا به جیب شهرداری ریخته شد و الان قادر است که تمام کارها را انجام دهد نه، این پول با توجه به مقتضیات شهری تعریف و مصوب می شود و آن هم باید از طرق مختلف همچون دریافت عوارض و غیره کسب شود.

وی با اشاره به اینکه به شهرداری در دو مقطع ظلم وارد شد، گفت : در دوره پیشین شورای اسلامی شهر چهار هزار واحد مسکونی متعلق به شرکت نفت بدون هیچ امکاناتی به پیکره شهرداری افزوده می شود که این مسئله کار خدمات رسانی به این منطقه را با مشکل مواجه می سازد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان ادامه داد: پس از بازسازی نیز نیروهای مشغول در آن به پیکره شهرداری افزوده شدند و گفتند که استانداری حقوق انها را پرداخت می کند اما متاسفانه اینطور نشد و ما مجبوریم به هر طریقی که شده اعتبار تامین کنیم و به آنها پرداخت کنیم.

موسوی در پایان بار دیگر متذکر شد: در خصوص مشکل آبهای سطحی به جرات نمی توانم امیدواری به مردم بدهم  این مسئله یک همت و اعتبار ملی می خواهد و با این اعتبارات کم هیچ کاری از پیش نمی رود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار