شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
شوشان: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : اصلی ترین عامل مطرح در آلودگی هوای اهواز اکسیدگوگرد و ازت و منشاء آن فعالیت های نفتی است و می تواند نیروگاهی هم باشد .
به گزارش شوشان ، معصومه ابتکار پس از نشست با رئیس و معاونان رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره منشا آلودگی هوا در اهواز افزود :‌ در شهری مانند اهواز آلودگی ها بیشتر ناشی از آلودگی های خودروها ، صنایع ، نیروگاه ها و فعالیت های نفتی است .
وی گفت:‌ از سال 80 برنامه کاهش آلودگی هوا برای شهری مانند اهواز در نظر گرفته شده بود اما در سال های اخیر این برنامه متوقف شد.
ابتکار افزود:‌ در سفری که ماه پیش به اهواز داشتم بر اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا در این شهرستان تاکید کردم و امیدواریم با همکاری های وزرات خانه های نفت و صنعت مشکلات برطرف شود .
معاون رئیس جمهور درباره شناسایی منابع آلاینده در این شهر افزود:‌ مظنون اصلی، اکسیدهای گوگرد و ازت است که منشا عمده ان از فعالیت های نفتی است و می تواند نیروگاهی هم باشد .
وی گفت : ریزگردها هم از مظنونان اصلی هستند و برای حل و فصل این مشکلات هم با دولت عراق و کشورهای همسایه مذاکراتی داشته ایم .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی دیگر درباره نحوه عملکرد این سازمان در استانداردسازی سوخت خودروها افزود:‌برای رفع این مشکل ، وزارت نفت مکلف شده است تا سوخت استاندارد دراختیار خودروها و نیروگاه ها قرار گیرد و در این خصوص سالها پیش، ما و خودروسازان برنامه داشتیم و از رده خارج شدن خودروی پیکان هم نشان دهنده اجرای این برنامه بود اما از سال 84 به بعد این برنامه ها متوقف شد .
وی گفت :‌در این باره زمان بندی هایی نیز مشخص شده بود اما چون کار مدتی متوقف شده است باید به خودروسازان و وزارت نفت فرصت داد .
ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اخطار اورژانسی شما چه زمانی خواهد بود ؟ افزود:‌هر زمانی که احساس کردیم فرصت تمام شده است اخطار اورژانسی ما خواهد بود .
وی گفت :‌البته با نگاهی که دولت و شخص رئیس جمهور به مقوله محیط زیست دارد مصمم هستیم این برنامه ها هر چه سریع تر عملیاتی شود .
ابتکار گفت :‌ البته در این باره مردم هم وظایفی دارند که یکی از ان استفاده هر چه بیشتر از خودروهای عمومی است مخصوصا در شهری مانند تهران که شبکه حمل و نقل عمومی در این سال ها گسترش خوبی یافته است .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اجرای طرح هایی مانند طرح زوج و فرد را نوعی مسکن خواند و افزود : ‌باید سراغ برنامه های محکم تر و بلند مدت تر برویم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
comment
0
1
comment اگرمنشاء آن فعالیت های نفتی است پس چرا متوقف نمي كنيد اينها همش بهانه است و از اين كه به خوزستان بها نمي دهيد مردم همه گوشه بيمارستان افتاده اند شما دنبال انتقال آب كارونيد چقد در حق خوزستانيها جفا مي كنيد مردم ديگر آرام نمي نشينند و حقشان را مي گيرند.اين نفت چرا بايد معضلاتش براي مردم باشد پول جاهاي ديگر خرج شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار