شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۶

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود به قلم ثریا زندیار نوشت:چقدر احساس می کنم پشت خروارها رنجش خوابیده ، شهری که در هیاهوی بهار (به حول حالنا الی احسن الحال) شبیه بود، می خواهم از قدم به قدم لحظه هایی که بر مردم می گذرد بگویم، اما مگر کسی می داند که چه می گویم! همان ها که هنوز نیامده بیانیه صادر می کنند: نفت عامل ویرانگی شهرستان مسجدسلیمان است ، همان ها که عمری بودند و با سکوت وداع کردند، همان ها که هیاهو کردند و حالا نمی دانم چه می کنند.

آیا می دانند چه می گویم؟

گاهی می آیند و اگر افتتاحی باشد کلنگی بزنند و روبانی قیچی کنند،گاهی می آیند پروژه ای را افتتاح می کنند، چون مردم باید امید داشته باشند و بعد از انتخابات پروژه تعطیل می شود.

کدامشان می داند که بیمار ضربه مغزی در خانه بهداشت شهرستان اندیکا به خاطر نبود آمبولانس و حتی نبود تاکسی های خطی و در نهایت دیر رسیدن به بیمارستان ( آن هم با یک پیکان وانت) درگذشت!

کدامشان می داند که بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان یک سرد خانه درست و حسابی ندارد و مرده های مجهول الهویه که یک ماه در سردخانه می ماند و دادگستری تا مدتها رایی برایشان صادر نمی کند باید کرم خورده و به وسیله وانت از سردخانه ای که یک کولر گازی تقریبا سالم دارد خارج شود! و کدامشان می داند که در شهرستان لالی به دلیل اینکه 3 عابر بانک این شهرستان غیر فعال است یا پول ندارد  (فقط همین 3 دستگاه  در کل شهر می باشد) ، مادری نمی توانست فرزندش را به بیمارستان برساند و در تب شدید دچار تشنج شد!

آنها که عمری بودند می دانند ؟

شهرستان لالی هنوز گاز لوله کشی ندارد و یک سال پیش ، پس از افتتاح بزرگترین پل کابلی خاورمیانه در لالی تمام سطح شهر را کنده کاری کردند و به همان شکل رها کرده و راه تردد مردم را هم دچار مشکل کرده  و آیا شرکت گاز می داند ؟

آیا کسی می داند مادری که تحت پوشش سازمان بهزیستی است با 6 فرزند که 4 بچه معلول دارد  و بی سرپرست می باشد و سازمان حقوق ماهیانه اش را بنا به دلایلی پرداخت نکرده به مغازه دار گفت: دیشب گوجه ها با قیمت کمتر ندادی ببرم بچه هایم گرسنه خوابیدند!

کسی می داند کشتارگاه دام یکی از حساس ترین مراکزی است که باید کاملا بهداشتی باشد، اما در کشتارگاه مسجد سلیمان، سگ های ولگرد اولین موجوداتی هستند که در اطراف دام های قصب شده در حال پیدا کردن گوشت و استخوان هستند و احتمالا مهر سلامت را هم بر گوشت ها می زنند.

آیا همه اینها که کوره راهی از مشکلات است را می دانند، کسانی که  بودند و رفتند و کسانی که آمده اند و کسانی که قصد دارند رخت بر بندند، آیا می دانند؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار