شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۶

روزنامه روزان نوشت : استاندار خوزستان از 2008 طرح پیشنهادی خبر داد . وی گفت : در حدود 2008 طرح پیشنهادی از طرف شهرستان اهواز به کارگروه ستاد اقتصادی پیشنهاد شد که حدود 4500 اشتغال مستقیم را در سال جاری ایجاد می کند؛ استاندار خوزستان با خوشبینی نسبت به این طرح اذعان داشت که عدد و رقم سرانه آن باید کارشناسی بیشتر شود.

حجازی افزود:کلیاتی که در این جلسه تصویب شد ظرف یک هفته آینده با حضور معاون برنامه ریزی استانداری و فرماندار، این طرحها با دقت بیشتری بررسی و به تصمیم نهایی خواهد رسید .

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم کار بودجه ای که رییس جمهور و با تاکید مقام معظم رهبری با اولویت خوزستان شروع کردند با تلاش و همت به پایان برسد. این یک فرصت استثنایی است که مسکن مهر و ستاد استانی با اختیارات دولت در دست دارد و تصمیماتی است که کاملا قابل اجراست. حجازی ادامه داد: این تسهیلات برای اولین بار به صورت ارزان قیمت و قرض الحسنه می باشد، وی ویژگی های این تسهیلات را دراز مدت عنوان کرد و افزود: بین 7 تا 10 سال دروه بازپرداخت این تسهیلات می باشد که قبلا 3 ساله بوده است، حجازی عنوان کرد: زیرساخت های این طرحها اجرا شده و برای آب و برق و دیگر مسایل که قبلا باید تهران کارشناسی می شد و آن بروکراسی اداری که قبلا بوده و باید از دستگاه های مختلف استعلام گرفته می شد از این به بعد در خوزستان اظهار نظر می شود و در همین جا انجام می شود. استاندار خوزستان از فارغ التحصیلان بیکار خواست که در رشته های مرتبط با کشاورزی ( دامداری ، زراعت ، باغبانی، شیلات ) و هر بخشی که هستند به سایت مراجعه کنند و ثبت نام نمایند و اگر در قالب تعاونی، انفرادی، شرکت و در هر قالبی اشتغال ایجاد کند  می پذیریم و امیدواریم از این محل تا پایان سال حدود 20 هزار شغل و در ادامه آن تا سال 92بتوانیم 40 هزار شغل را ایجادکنیم.

حجازی گفت: خوبی این کار این است که منابع کار پیش بینی شده و مسکن مهر یکی از منابع است و تمام امکانات برای این کار فراهم است.

وی ادامه داد: شهرستان اهواز نزدیک به 650 هزار تن تولیدات کشاورزی (زراعت، باغبانی و دامی)دارد و با جمعیت 5/1 میلیون نفری که بیشترین جمعیت استان را دارد، یک اشتغال خوبی ایجاد خواهد  شد.

حجازی افزود: اکثریت بالای 90 درصد طرح های خوبی است و اشتغال پایدار است و زمینه رشد شهرستان اهواز را فراهم می کند.

حجازی در مورد سئوال خبرنگار روزان که با توجه به اینکه مجتمع بنکداران آماده است و امکانات خوبی هم دارد چرا بنکداران به آنجا منتقل نمی شوند؟ گفت: کمک هایی به این عزیزان شده بود که متاسفانه از حسن نیت قضیه استفاده درست نشده و بنکداران باید شروع کنند به انتقال به سمت شهرک. همچنین مصوب شد که ورود کامیون و وانت در مرکز شهر ومجتمع بنکداران ممنوع است و در هر ساعت از شبانه روز که باشد برخورد جدی خواهد شد.

حجازی هشدار داد: با طرح  ترافیک که پیش بینی شده با همکاری شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس امنیت از ورود کامیون داران و وانت بارها جلوگیری خواهد شد و اگر تا پایان اردیبهشت هم بنکداران به آنجا منتقل نشوند فعالیت محدود می شود و از یک خرداد مسیر قانونی را طی می کنند و مغازه هایشان پلمب می شود.

در بخش دیگر در این جلسه فرماندار اهواز در مورد مجتمع بنکداران گفت: شهرک از هر نظر کامل هست و به رغم اینکه وظیفه تامین اعتبار نداشتیم اما از محل اعتبارات شهرستان اهواز (هم جاده دسترسی، هم زیرساختهای کلی، بحث برق، مخابرات فاضلاب و حتی امنیت) و آنچه که نیاز بود برقرار کردیم که متاسفانه تعدادی از این عزیزان زمین را گرفتند اما ساخت و ساز را شروع نکردند.

وی با بیان اینکه آمار بالایی از بنکداران به خصوص کسانی که بیشتر فعالیت داشتند اظهار رضایت کردند که در مقاطع مختلف فرصت های زیادی به دیگر عزیزان دادیم که کارهایشان را تکمیل کنند، اذعان داشت: در جلسه شورای ترافیک تا امروز تصمیم بر این بود که منع تردد برای ورود کامیون داران به مرکز شهر تا ساعت 11 شب باشد، اما از امروز به بعد حداکثر تا پایان ماه در 24 ساعت حق ورود کامیون داران و ماشین های سنگین در مرکز شهر و منطقه ای که بنکداران هستند وجود ندارد. فدعمی تاکید کرد: بنکداران از محل فعلیشان به عنوان دفتر استفاده کنند و انبار خودشان را در خارج از شهر انتقال دهند و در ارتباط با هر نوع تغییر کاربری که دارند شهرداری همکاری لازم را در زمینه مجوز و به متناسب نیاز شهر انجام خواهد داد.

فدعمی در پاسخ خبرنگار روزان مبنی بر اینکه اگر کسی در مجتمع بنکداران بخواهد ساخت و ساز کند وام خاصی برایشان در نظر گرفته می شود، گفت: هیچ وامی در این خصوص در نظر گرفته نشده اما همکاری لازم را ایجاد می کنیم و این آمادگی را به وجود می آوریم.

فرماندار اهواز  از بنکداران خواست: انبارهایی را به صورت استیجاری در خارج از شهر بگیرند. آنهایی که اقدام به احداث نکرده اند و آنهایی که اقدام کرده اند ولی انتقال نداده اند به کار خود سرعت بخشند وی همچنین هشدار داد: از طرف استاندار به شهرداری و راهوردستورصادر شده که تا یکم خرداد فرصت دارند جابجا شوند؛ چون مراجعات متعددی هست که یکی از مشکلات و گره های ترافیکی در مرکز شهر هست وگرنه پلمب می شوند.

فرماندار اهواز از یک طرح ترافیکی جدید خبر داد و افزود: محدودیت ورود ماشینهای شخصی در مرکز شهر قرار است اجرا شود و این احتمال هم وجود دارد که بحث زوج و فرد را در  مرکز شهر ایجاد کنیم که این طرح شامل (خیابانهای طالقانی – آزادگان – سلمان فارسی – دکتر شریعتی تا 4 راه زند) می شود تا بتوانیم ترافیک روانی در سطح شهر داشته باشیم .

فدعمی در بخش دیگر صحبتهای خود به پیشرفت 65 درصدی 6192 واحد پروژه مسکن مهر اشاره کرد که به شرط تامین زیرساختها در 9 ماهه اول سال جاری به مرحله بهره برداری برسد. وی گفت: امیدواریم که تا پایان سال 92 کل واحدها که در حال احداث هست به بهره برداری برسد.

فدعمی در بحث مقاوم سازی روستاهای اهواز گفت: از سال 84 تا کنون 7888 واحد سهمیه شهرستان اهواز بوده که کل سهمیه جذب شده به بهره برداری رسیده ؛به جز سهمیه سال 90 که در دست اقدام است.

فدعمی در پایان گفت : برای سال 92 ، 1192 واحد در نظر گرفته شده که از طرف روستاییان استقبال خوبی در بحث مقاوم سازی روستایی شده  و بطور کلی در بحث تعاونی های مسکن پراکنده که در سطح اهواز وجود داشت و با توجه به اینکه مسکن مهر به کلان شهرها تعلق نمی گرفت و فقط برای شهرهای جدید که بیش از 1200 واحد در اهواز بود توانستیم از تسهیلات مسکن مهر برای آنها استفاده کنیم که آمار زیادی به بهره برداری رسیده و بخش زیادی هم در هفته دولت قرار است به بهره برداری برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار