شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
دیشب خواب دیدم که... نه واقعیت خوابم نبرد درست و حسابی قرص خواب خوب نیست، اما گاهی لازمه، اما همیشه هم مثمرثمر نیست، چون خواب های عجیب غریبی به سراغ آدم میاد، مثلا یک دفعه خودت رو وسط خیابان شانزلیزه می بینی یا یک دفعه از وسط یک مناظره سر در می آوری که در آن دو نفر مقابل یکدیگر نشسته اند، میزان معتنابهی دود از کله نفر اول بلند شده و نفر دوم از روی یک کاغذ مطالبی را می خواند؛

1- متاسفانه در مورد بیکاری واقعیات را افراد اصلح به گوش شما نرساندند، شما اگر دنبال شنیدن آمارهای واقعی هستید یک تماس با آقایان غلامحسین الهام و مشایی بگیرید تا واقعیات حل معضل بیکاری را برای شما که در جزوه مدیریت جهانی، بخش اشتغال آمده، توضیح دهند!

2- شما مطمئن باشید حداقل، دست کم حساب کردم مشتری شید، نیم قرن طول می کشید تا دلار به مرز چهار هزار تومان و سکه به مرز یک و نیم میلیون تومان برسد اما دولت نهم و دهم توانست در عرض چهار سال کم کاری دولت های پیشین را جبران کرده و با تلاش و با یک برنامه عدالت محور جامع و مدرن با سفر به تمام روستا ها و مواجهه نزدیک با مشکلات گروه های مختلف مردم این برگ زرین را هم ورق بزند!

3- در حوزه ورزش ما قصد داشتیم از برنامه های استاد علی آبادی استفاده کنیم، طرح گذاشتن نانچیکو در جیب کشتی گیران یا ادغام فوتبال با پینت بال دیر به دست دولت رسید!

4- در دوره ما فضای دانشگاه ها خیلی آزاد شده بود و به اندازه فرق کله تریسا والاس باز! دانشجویان به راحتی می توانستند انتقاد و اظهارنظر کنند و افراد زحمتکش هم زحمت به مرخصی فرستادن این گروه های مختلف مردم به گردنشان می افتاد! جا داره از همین تریبون به این زحمت کشان خسته نباشید بگویم!

5- آمارهای ما در سفرهای خارجی شگفت انگیزه (به دوربین زل می زند) شما در جریان باشید خیلیا می رن خارج، رپ یا هیپی می شن و ... ، ما این همه گروه های مختلف مردم رو با خودمون بردیم اما هیچکدوم اینطوری نشدن، از این دستاورد ها نمی شه چشم پوشی کرد!

6- برای حل مشکلات میراث فرهنگی ابتدا دو عدد خانه کلنگی را کوبیدیم و برج و پاساژ ساختیم، بعد آب رو ول دادیم توی پاسارگاد تا بزرگ ترین استخر رو باز با 2500 سال قدمت رو احداث کنیم، خیلی از منتقدان و دلسوزان و گروه های مختلف مردم همین الان دم در پاسارگاد در حال تهیّه بلیت هستند!

7- حالا این وسط اگر احیانا، فکر کن یک درصد، فرض بر محال، شاید، عمرا یک عده معدود و انگشت شماری مشکلات هم وجود داشت (که ندارد!)، شما باید آنقدر جلوی جمع با ما اینطوری برخوردی کنی؟! (یک دفعه جدی می شود) به امید خدا توی دانشگاه ایرانیان ما این مشکلات را حل خواهیم کرد و گروه های مختلف مردم را به زور هم که شده از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم داد.

پ.ن: دیشب به این فکر می کردم که دیشب شام چی خوردم؟ این خواب ها، عقوبت کدام گناه کرده و نکرده است؟ دیازپاما هم چینی شدن! بخوابم؟ یا نخوابم؟ می خوابم!

منبع : آرمان
برچسب ها: طنز ، مناظره
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار