شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
شوشان: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت روز دانشجو تریبون آزادی را در دانشگاه برای بیان نظرات خود برپا کردند.
این تریبون آزاد با موضوع بیان مطالبات دانشجویان از سوی انجمن اسلامی دانشگاه برپا شد.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعد از برپایی نماز وحدت برای ابراز گفته های خود در پشت تریبون در محلی از دانشگاه گرد هم آمدند و ضمن طرح مشکلات به بیان نظرات خود در مورد روز دانشجو پرداختند.

به گزارش ایرنا ، معصومی یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پشت این تریبون در مورد جنبش های دانشجویی که مبنای نامگذاری 16 آذر به روز دانشجو است سخنانی ایراد کردن و گفت: فعالیت جنبش های دانشجویی باید در چهار چوب نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

وی گفت: تشکل ها و جنبش های دانشجویی باید با در نظر گرفتن فضای دانشگاه و در قالب نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنند تا بتواند به اهداف تعالی دست یابد.

این دانشجو افزود: عاملی که باعث شد روز 16 آذر به روز دانشجو نامگذاری شود جنبش های دانشجویانی بود که در اوایل انقلاب اسلامی برای حمایت از ارزش های اسلامی و کشور برپا شد و توانست رژیم استکبار پهلوی را سرنگون کند.

وی افزود: اگر جنبش های دانشجویی از ارزش های خود دور شوند به سمت نابودی درونی حرکت خواهند کرد.

احمدی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: دانشجویان باید با منطق و علم مشکلات و مطالبات خود را به مسوولان استانی و کشوری مطرح کنند.

وی گفت: دانشجویان به داشتن علوم و فرهنگ شناخته شده اند و باید مطالبات خود را که اغلب دغدغه داشتن شغل مناسب و زندگی راحتی در آینده است را با تفکر و تدبیر از مسوولان طلب کنند و در حل مشکلات جامعه با مسوولان نهایت همکاری را داشته باشند.

این دانشجو در ادامه افزود: برای رسیدن مطالبات و مشکلات دانشجویان به گوش مسوولان نیاز است که حلقه ارتباطی بسیار قوی بین دانشجویان و مسوولان دانشگاهها ایجاد شود تا امکان ابراز مشکلات از سوی دانشجویان به مسوولان کشور و دولت باشد.

وی مهم ترین مطالبه دانشجویان از دولت تدبیر و امید را رفتن به سوی کشوری بدون فقر و بیکاری و همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مسوولان کشور با جوانان و دانشجویان که قشری فرهیخته هستند عنوان کرد.

رضایی از دیگر دانشجویانی است که به پشت تریبون آمد و بعد از گرامیداشت روز دانشجو آرمان گرایی و رفتن به سمت اهداف تعالی را داشتن عمل و تکاپو عنوان کرد و افزود: دانشجویان ایرانی در زمینه های زیادی از جمله زمینه های علمی و فناوری و هسته ای افتخارات بسیاری را برای کشور به ارمغان آوردند و در مقابل به نگاه مسوولان برای رسیدگی به مشکلات آن ها برای رشد و پیشرفت هر چه بیشتر نیاز دارند.

وی دولت تدبیر و امید را نقطه عطفی در هر چه بهتر شدن شرایط اقتصادی و ایجاد روابط خارجی هر چه بهتر با سایر کشورها عنوان کرد و افزود: از مسوولان و دولت خواستاریم که برای جوانان و دانشجویان همواره گوش شنوایی داشته باشند تا دانشجویان قدرت حمایت از دولت و کشور در تمامی زمینه ها را داشته باشند.

عده ای از دانشجویان نیزدر پشت تربیون مشکلاتی که دربحث خوابگاه و یا کمبودهایی که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز وجود دارد را بیان کردند، با این حرکت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز دانشجو روزی برای بیان نظرات دانشجویان به طور آزاد تبدیل شد و با گرد هم آمدن دانشجویان برای تبادل نظرات خود وحدت و همبستگی بین این قشر را به نمایش گذاشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار