شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۶

علاءالدین بروجردی از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به منطقه خلیج فارس همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: در این سفر اعضای کمیسیون امنیت از مناطق مهم حوزه خلیج فارس بازدید خواهند کرد.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، گفت: خلیج فارس در طول تاریخ همواره خلیج فارس بوده و برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: نام رسمی ثبت شده در سازمان ملل " خلیج فارس" است و هر کشوری که از عنوان جعلی دیگری برای این خلیج استفاده کند از ضوابط سازمان ملل تخلف کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهایی که عنوان جعلی برای خلیج فارس به کار می برند به هیچ وجه نمی‌توانند واقعیت‌های تاریخی را تغییر دهند.

وی به جوسازی‌های امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد مالکیت جزیره ابوموسی و حمایت غرب از این موضوع اشاره کرد و افزود: این جزیره بخشی از تمامیت ارضی ایران است و قابل بحث و مذاکره نیست.

بروجردی تصریح کرد: ما بارها به امارات اعلام کرده‌ایم که برای رفع هرگونه سوء تفاهم حاضریم با آنها مذاکره داشته باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس ، از مناطق مهم حوزه خلیج فارس بازدید خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار