شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

شوشان : مدير کل استاندارد خوزستان اعلام کرد: تاکنون بیش از 800 واحد تولیدی صنعتی در راستای اجرای (( قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی -تجا)) توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان خوزستان مورد بازدید اولیه قرار گرفتند.

وی اظهار داشت : مطابق با قانون فوق کلیه تولیدات صنعتی داخلی باید استانداردهای لازم را کسب نموده از کیفیت مطلوب برخوردار شوند ، و حداکثر یک سال پس از تصویب این قانون، تولیدات داخلی غیر استاندارد قابل توزیع نخواهد بود.

همچنین به منظور حمایت از تولیدات صنعتی داخل و حفظ حقوق مصرف‏کنندگان ،کلیه کالاهای صنعتی وارداتی به کشور نیز باید به تایید سازمان ملی استاندارد ایران برسد، یعنی پس از نمونه برداری و آزمون انطباق آن با استاندارد تایید شود ،در غیر اینصورت ورود آنها به کشور ممنوع است و در حال حاضر نیز در گمرکات استان این طرح در حال اجرا میباشد.

مدير کل استاندارد خوزستان تاکيد کرد : علیرغم ابلاغ عمومی قانون، در راستای آشنایی اختصاصی واحدهای تولیدی از مفاد قانون ارتقاء کیفی ، به کلیه واحدهای مشمول آن، بصورت حضوری مراجعه شده تا در قالب مهلت زمانی معین نسبت به تشکیل پرونده و قرار گرفتن تحت پوشش حمایتی استاندارد، از جمله دریافت مشاوره ، آموزشهای فنی و دریافت پروانه نشان استاندارد ملی ، اقدام نمایند. وی افزود برابر سیاست ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری،این اداره کل  ،برنامه ریزی های لازم جهت حمایت هر چه گسترده تر از تولیدات مرغوب و با کیفیت که از نشان استاندارد برخوردارند  را ، تدارک و به مرحله اجرا نهاده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان تصریح کرد مطابق با برنامه اجرایی این اداره کل، در بازرسی دوم از واحدهای تولیدی، در صورتی که واحد جهت تشکیل پرونده و ارزیابی کالای خود  اقدام نکرده باشند، محصولات تولیدی کارخانه در محل کارخانه و بازار توقیف خواهد شد و واحد به عنوان متخلف به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی می‏گردد لذا ضروری است کلیه واحد های تولیدی در این خصوص در اسرع وقت اقدام نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار