شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
جلسه مشترک اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل و معاونین در راستای ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم در حوزه تجاری و بازرگانی برگزار شد.

به گزارش شوشان ، اسماعیل زمانی، مديرعامل منطقه آزاد اروند گفت: لازم است فرهنگ تجارت و خصوصی‌سازی در شهرهای آبادان و خرمشهر پیاده‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وي افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی با همکاری اتاق بازرگانی آبادان و ایجاد کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های تجارت، گردشگری، حمل و نقل و سرمایه‌گذاری و همچنین طراحی و ارائه استراتژي‌های تجاری در قالب کارگروه‌های ذکر شده می‌تواند به رفع مشکلات تجاری آبادان و خرمشهر کمک کند.

زمانی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در منطقه عنوان‌كرد: حمایت از بخش‌خصوصي بدون هیچ محدودیتی در منطقه آزاد اروند صورت می‌پذیرد و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت یکی از اولویت‌های این سازمان است.

وی در ادامه خواستار بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری و فرصت‌های ایجاد شده در جزیره مینو شد و گفت: منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی آبادان می‌توانند با همکاری مشترک از این فرصت در راستای توسعه صنعت گردشگری استفاده كنند.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد اروند افزود: ارائه فراخوان عمومی در خصوص طرح کالای همراه مسافر به کلیه بخش‌های تجاری و اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور به ویژه اتاق بازرگانی شهرهای آبادان و خرمشهر می‌تواند به ایجاد رقابت مثبت تجاری در منطقه منجر شود.

همچنین غلامرضا اکبری‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: اعطای تخفیفات گمرکی بیشتر در شهرهای آبادان و خرمشهر می‌تواند به فضای کسب و کار در منطقه رونق بیشتری ببخشد.

وي افزود: استفاده از ظرفیت‌های ناوگان دریایی و برقراری ارتباط تجاری با مناطق همجوار رودخانه اروندرود به حضور و جذب تجار در منطقه کمک می‌کند.

اكبري‌زاده با اشاره اهمیت مرز تجاری شلمچه تصريح‌كرد: در راستای تسهیل ارتباط تجاری و صادرات و افزایش سطح معاملات تجاری، لازم است تغییرات ساختاری در گمرک شلمچه و قوانین آن صورت پذیرد.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان تصریح‌کرد: پهلوگرفتن کشتی‌های وارداتی و صادراتی در بنادر منطقه آزاد اروند، استفاده و فعال‌کردن اسکله‌های نفتی می‌تواند حمل و نقل دریایی را توسعه دهد.

در ادامه اعضای اتاق بازرگانی آبادان خواستار سرعت بخشیدن به تجارت و اقتصاد با ارائه تخفیفات بیشتر گمرکی به سرمایه گذاران در منطقه شدند.

توسعه فعالیت‌ها در حوزه توریستم‌درمانی در منطقه، تقویت بنیه کارشناسی سازمان در خصوص ارائه اطلاعات جامع و کافی در حوزه سرمایه‌گذاری به درخواست‌کنندگان و مخاطبان و برگزاری نمایشگاه تخصصی خرما در منطقه آزاد اروند دیگر از پیشنهادات اعضاي اتاق بازرگانی آبادان در این نشست بود.

عضو اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به طرح کالای همراه مسافر افزود: کالای همراه مسافر مهمترین فرصت و امتیاز برای رشد و شکوفایی اقتصاد در منطقه است که به عنوان یکی فرصت طلایی از سوی دولت در اختیار منطقه گذاشته شده که لازم است از طریق تبلیغات در این خصوص اطلاع رسانی‌های لازم انجام شود.

وی همچنین بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و بازرگانی در راستای جذب سرمایه گذار در یک فضای ثابت و برقراری ارتباط آسان تر با مدیران در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

عضو اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به تشکیل کمیته تجارت افزود: معافیت‌های بیشتر در خصوص واردات کالا به منطقه شد موجب توسعه فضای تجارت در منطقه خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند نیز خواستار تشکیل اتاق فکر در منطقه شد و گفت: برگزاری نشست‌های مختلف تجاری به صورت مشترک با اتاق بازرگانی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تجلیل از صنعت‌گران و صادرکنندگان نمونه منطقه، ایجاد کمیته پیگیری و دبیرخانه دائم و ارتباط گسترده و ارائه پیشنهادات و اولویت‌های لازم به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان بخشی از فعالیت‌های سازمان در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

در ادامه این نشست عبدالله کعبی، عضو هیات مدیر منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به ضرورت تبلیغات در راستای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت‌های اقتصادی اين منطقه، خاطرنشان‌كرد: جلب مشارکت بخش خصوصی و بومی منطقه بسیار مهم است. همکاری ، همدلی و تغییر تفکر موجب حضور بهتر و ماندن سرمایه‌گذاران خواهد شد.

وی همچنین تفکر کار، تلاش و برداشتن محدودیت‌ها را وظیفه و دغدغه اصلی مدیرعامل منطقه آزاد اروند برای توسعه منطقه دانست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار