شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶

مدیرمسؤول موسسه "باران اندیشه" و مدرس فن بیان گفت: کتاب "فن بیان و آیین سخنوری" آن چنان مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت که زودتر از آن چه تصورش را می‌کردم به چاپ دوم رسید.

نعمت نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: این کتاب در سال جاری توسط انتشارات بوتیمار در 160 صفحه چاپ و در 23 مرداد همین امسال رونمایی شد و برای من مایه افتخار است که فقط با گذشت چهار ماه از مراسم رونمایی به چاپ دوم رسید.

این مدرس فن بیان، در پاسخ به این پرسش که این کتاب دربرگیرنده چه مواردی است، توضیح داد: مهم‌ترین مواردی که در این کتاب به آن پرداخته‌ام موضوع بالا بردن اعتماد به نفس و پایین آوردن استرس است که با بهره‌گیری از روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی شخصیت و روان‌شناسی خجالت چگونگی غلبه بر آن چه گفته شد عنوان شده است. اما در کارگاه "فن بیان" به صورت عملی به چنین موضوع‌هایی پرداخته می‌شود و هنرجویان آن گونه به این مهم دست می‌یابند که قادر خواهند بود از پنج تا 30 دقیقه به سخنرانی بپردازند.

نعمتی ادامه داد: علاوه بر آن چه گفته شد، این نکات نیز در کتاب مورد بر رسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است: ریتم در بیان، لحن در بیان، پرورش صدا، مراحل سخن گفتن مؤثر، مهارت‌های سخنرانی، چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردن، تمریناتی جهت تقویت تمرکز حواس، روان‌شناسی خجالت ،مدیریت مؤثر جلسات و موارد مهم دیگری که لازم است به کتاب مراجعه شود تا از کم و کیف آن آگاه شویم.

وی همچنین گفت: پیشنهاد می‌کنم فن بیان را از کودکی به فرزندان‌مان آموزش دهیم تا ایجاد یک ارتباط گفتاری مطلوب را برای آنان رقم بزنیم. گفتنی است که موسسه "باران اندیشه" در اهواز، خیابان وکیلی شرقی واقع شده و علاقه‌مندان به فراگیری فن بیان می‌توانند با تلفن‌های: 2237457 و 2930142 تماس بگیرند و ثبت نام كنند و کتاب فن بیان را نیز از آن مؤسسه تهیه کنند.

خبرنگار ایسنای خوزستان از نویسنده کتاب فن بیان پرسید انتظار شما از چه قشری بیشتر از دیگران بود و آیا چنین انتطاری برآورده شد؟ نعمتی در پاسخ گفت: من مدت‌ها است از کسی انتظار ندارم. برای همین، راحت‌تر زندگی می‌کنم. اما در این گونه موارد و در عرف جامعه از کسانی انتظار استقبال می‌رود. افرادی مثل هنرمندان و متولیان فرهنگی و هنری که متاسفانه بیشتر آنانی که سنگ حمایت از هنرمندان را به سینه می‌زنند از کنار این موضوع به راحتی گذشتند.

نعمتی افزود: به عنوان مثال، برای مراسم رونمایی کتاب از اکثر متولیان فرهنگی و هنری دعوت کردم اما نیامدند. برخی از دست‌اندرکاران تئاتر به این مراسم نیامدند که چنین کتابی می‌توانست حداقل برای بازیگرانشان راهنمای بیان آن‌ها باشد. نه تنها نیامدند که حمایت هم نکردند. در مقابل چنین افرادی، بودند برخی از مجریان و گویندگان مطرح صدا و سیما و بازیگران تئاتر و سینما که با فروتنی تمام تماس گرفتند و اظهار لطف كردند و با اینکه خودشان ید طولایی در گویندگی دارند برخی از هنرجویان را به موسسه "باران اندیشه" معرفی کردند و یا تلفنی از من خواستند علاقه‌مندان به گویندگی را آموزش دهم.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که همیشه آنانی که باید قدر بدانند‌، می‌دانند و خوشبختانه مدت‌ها است از کسانی که بیانشان با عمل‌شان یکی نیست هیچ انتظاری ندارم .

از نعمت نعمتی پیش از این 2 کتاب مجموعه داستان به نام‌های "مثل باران، مثل بودن" و "سال هزار و سیصد و هیچ"و مجموعه شعر "عاشقانه‌ها" چاپ شده است.

همچنین مجموعه داستان "پلک بزن، اگر صدای مرا می‌شنوی" وی مجوز چاپ گرفته که قرار است توسط انتشارات بوتیمار چاپ شود. نعمتی نوشتن رمان "شغال" را نیز مدتی است به پایان رسانده و مشغول ویرایش نهایی آن است.

نعمت نعمتی تجربه بیش از 30 سال تدریس فن بیان در انجمن نمایش، مراکز مشاوره و همچنین در مؤسسه فرهنگی و هنری "باران اندیشه" را در کارنامه خود دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار