شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با ارائه یک بازی برتر در زمین مس کرمان به یک برد پرگل مقابل این تیم دست یافت و به طور موقت به صدر جدول رده‌‎بندی صعود کرد.
شوشان: در آغاز روز دوم هفته هجدهم لیگ برتر تیم فوتبال مس از ساعت 15 در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف میهمانش پرسپولیس رفت و در پایان شاگردان پرویز مظلومی با نتیجه عجیب 6-0 بازی را به سرخپوشان تهرانی واگذار کردند. این نخستین برد پرسپولیس در کرمان بعد از هفت سال بود.

محسن مسلمان (دقیقه 4)، مهرداد کفشگری (دقیقه 16)، محمدرضا خلعتبری (دقیقه 48 - پنالتی)، مهدی سید صالحی (دقیقه 68) و پیام صادقیان (دقیقه 73)، فرازد حاتمی (4+90) گلزنان پرسپولیس در این دیدار بودند.

بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و در لحظات ابتدایی تعلل شیث رضایی مدافع مس کرمان و سماجت مهدی سید صالحی سبب شد توپ به خلعتبری رسیده و پاس هوشمندانه این بازیکن در محوطه جریمه به محسن مسلمان رسید تا او توپ را وارد دروازه مس کند. با این گل حملات مس آغاز شد و در مقابل شاگردان دایی هم برای کاستن از فشار حملات میزبان، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد.

دقیقه 16 پرتاب اوت حسین ماهینی درون محوطه جریمه دفع شد تا توپ در مقابل مهرداد کفشگری قرار بگیرد و شوت او از فاصله 30 متری وارد دروازه حسن رودباریان شود. با دریافت این 2 گل بازیکنان مس احتیاط را کنار گذاشته و حملات بیشتری را آغاز کردند هر چند پرسپولیس هم از ضد حمله غافل نشد.

شوت‌های خارج از چارچوب ترفند دیگر مس برای رسیدن به دروازه پرسپولیس بود. حملات مس تا پایان بازی موقعیت جدی را خلق نکرد و آمدن شجاعی بجای گودرزی مصدوم تنها رخداد مهم برای مس در نیمه نخست بود. ضربه محسن بنگر در آخرین دقیقه بازی از کنار دروازه مس به بیرون رفت تا بازی با برتری 2 بر صفر پرسپولیس در نیمه نخست خاتمه یابد.

نیمه دوم هم با شوک پرسپولیس آغاز شد، فرار مهدی سید صالحی و ورود او با محوطه جریمه با خیز حسن رودباریان روبرو شد که داور حرکت دروازه بان مس را خطا تشخیص داد و به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد. ضربه پنالتی را خلعتبری دقیقه 48 به گل سوم پرسپولیس تبدیل کرد تا غائله‌ای در ورزشگاه به راه بیفتد. پرویز مظلومی همزمان با درگیری لفظی با داور و بازیکنان پرسپولیس از نفرات تیمش خواست زمین را ترک کنند اما در نهایت بازیکنان مس در زمین ماندند و این مظلومی بود که اخراج شد و به روی سکوها رفت.

در ادامه مس بار دیگر با شوتزنی جونیور و  ادینیو به دنبال جبران نتیجه بود که این ضربات یا در چارچوب نبود و یا توسط نیلسون مهار شد. آمدن اسماعیل بیگی بجای کیانوش رحمتی تلاش دیگر مس برای تغییر جریان بازی بود.

باز هم پرسپولیس بود که توانست دروازه مس را باز کند، رضا حقیقی در حرکتی هوشمندانه پاس خود را به مهدی سید صالحی را رساند تا او در دقیقه 68 گل چهارم پرسپولیس را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و پیام صادقیان دقیقه 73 با حرکت انفرادی در محوطه جریمه مس توانست گل پنجم پرسپولیس را وارد دروازه مس کند تا روز تلخ شاگردان مظلومی تکمیل شود.

مقاومت نیلسون مقابل شوت‌های ادینیو و جونیور و مهار ضربه ابراهیمی در مصاف تک به تک باز هم دروازه پرسپولیس را در این دیدار بسته نگه داشت. در ادامه پرسپولیس برای حفظ برتری در میانه میدان محمد نوری را بجای مهرداد کفشگری به زمین فرستاد و به امید افزایش گل زده در این دیدار فرزاد حاتمی را جایگزین مهدی سید صالحی کرد. در دقایق پایانی فرشاد قاسمی به جای پیام صادقیان به زمین آمد. در دقیقه 4+90 فرزاد حاتمی گل ششم پرسپولیس را روی یک شوت از راه دور به ثمر رساند تا یک نتیجه تاریخی در کرمان رقم بخورد.

این سنگین‌ترین شکست خانگی تاریخ مس کرمان در لیگ برتر بود. آنها یک شکست شش بر دو نیز در گذشته مقابل استیل آذین داشتند.

پرسپولیس با این برد تاریخی که پس از 7 سال نبردن در کرمان به دست آمد توانست صدرنشین لیگ برتر شود و آمار گلزنی خط حمله تیمش را هم تقویت کند. با این نتیجه پرسپولیس 33 امتیازی شد و پیش از اتمام بازی تراکتورسازی و ذوب آهن به صورت موقت در صدر جدول قرار گرفت. مس هم با 13 امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

پرویز مظلومی که بعد از اخراجش عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد در این بازی 6 گل خورد تا سنگین‌ترین شکست مس را در لیگ برتر در کارنامه‌اش ثبت کند.
این دومین شکست مظلومی مقابل پرسپولیس است. او در دربی 73 هم درحالی که استقلال با دو گل از پرسپولیس پیش بود با 3 گل ایمون زاید در 10 ده دقیقه با نتیجه 3-2 شکست خورد.


سیداحمد صالحی داور مسابقه به کیانوش رحمتی از مس کرمان کارت زرد نشان داد. پس از پایان بازی تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس پیام صادقیان به عنوان بهترین بازیکن زمین و فرهاد سالاری به عنوان بازیکن برتر اخلاق انتخاب شدند.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، میثم حسینی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری( از دقیقه 83 محمد نوری)، محسن مسلمان، پیام صادقیان( از دقیقه 90 فرشاد قاسمی)، سیدمهدی سیدصالحی( از دقیقه 88 فرزاد حاتمی) و محمدرضا خلعتبری.

سرمربی: علی دایی

ترکیب مس کرمان:

حسن رودباریان، فرهاد سالاری، علیرضا ابراهیمی، کریم اسلامی، ادینهو، کیانوش رحمتی( از دقیقه 67 وحید اسماعیل‌بیگی)، هادی تامینی، شهرام گودرزی،شیث رضایی( از دقیقه 46 مجتبی ترشیز) و فرزاد حسین‌خانی و جونیور

پیروزی فولاد و راه‌ آهن بعد از چندین هفته ناکامی/ نفت فرصت صدرنشینی را از دست داد

در 3 دیدار همزمان فولاد خوزستان و راه‌آهن سورینت برابر حریفان خود به برتری رسیدند و نفت نیز در تهران برابر داماش متوقف شد.

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

فولاد خوزستان 2 - صبای قم 0

گل: بختیار رحمانی (28) و امید خالدی (4+90)

نفت تهران 0 - داماش گیلان 0

ملوان 0 - راه‌آهن سورینت 1

گل: امین منوچهری (68)

به گزارش مشرق‌، فولاد خوزستان با این پیروزی 32 امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد. راه آهن با این پیروزی 17 امتیازی شد و به رده با یک پله صعود به رده دوازدهم جدول رسید. نفت تهران 33 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر به رده سوم رسید.

فولاد خوزستان بعد از 6 هفته توانست به پیروزی برسد و راه آهن نیز مدت زیادی بود در ناکامی به سر می برد.

نفت تهران در صورت پیروزی فرصت حضور در صدر جدول را پیدا می کرد.

در آخرین دیدار امروز هم تراکتورسازی میزبان ذوب آهن است که این دیدار تا دقیقه 80 با تساوی 1-1 درجریان است و اگر این نتیجه پابرجا بماند صدرنشینی پرسپولیس قطعی خواهد شد. در آخرین دیدار هفته هجدهم نیز فردا استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان فجرسپاسی است.

جدول رده بندی لیگ برتر



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
comment
0
2
comment تکرار تاریخ بعد از 40 سال و باز هم 6 تایی ها و نقش یک استقلالی در این حماسه تاریخی
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
comment
0
1
comment بچه ها متشکررررررریم.
خیلی خوب باد "سوبله چوبله" خوابید.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار