شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
از استعفای امام جمعه خرمشهر تا انتقاد به سیمای خوزستان
امام جمعه اهواز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است و نماد بارز این وحدت وجود نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.
آیت‌الله جزایری: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است

امام جمعه اهواز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است و نماد بارز این وحدت وجود نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است. آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در آئین معنوی سیاسی نماز جمعه امروز اظهار کرد: نهادهای نمایندگی فقیه در دانشگاه‌ها پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه‌ها هستند.

وی به شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: شهید مفتح از نهادهای حوزه و دانشگاه بود و زمانی که پا به عرصه دانشگاه گذاشت که خطر مادی‌گرایی و فساد وی را تهدید می‌کرد. نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرقه‌های کمونیسم و سوسیالیسم در اوایل انقلاب به ایجاد انحراف در بین جوانان می‌پرداختند، افزود: شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی با حضور خود در دانشگاه‌های کشور به روشنگری دانشجویان می‌پرداختند.

وی در ادامه به درگذشت نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: نلسون ماندلا رهبر مقابله با تبعیض‌ نژادی بود و عمر خود را در این راه سپری کرد. آیت‌الله جزایری به دیدار رهبر با نلسون ماندلا اشاره کرد و افزود: ماندلا در دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانسته است.

وی به نزدیکی ایام اربعین حسینی اشاره کرد و عنوان کرد: زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین از نشانه‌های مؤمن است که در روایات بسیاری به این موضوع اشاره شده است. امام جمعه اهواز ادامه داد: شور و اشتیاق مردم برای شرکت در اربعین حسینی هر سال بیش از سال گذشته می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به مشکلات موجود در مرزها لازم است که هیئت‌هایی از استان در مرزهای شملچه و چزابه مستقر شوند تا از ورود مشکلات جلوگیری کنند. وی در فرازی دیگر از سخنان خود نمازگزاران را به تقوای الهی اشاره کرد و گفت: تقوا به معنای خداترسی است و انسان با تقوا خدا را از تمام اعمال خود ناظر می‌داند و هر عملی را در زندگی خود انجام نمی‌دهد. وی در خطبه اول به تفسیر زیارت عاشورا پرداخت و گفت: خواندن این زیارت بخصوص در ایام محرم و صفر ثواب بسیاری خواهد داشت.




امام جمعه ماهشهر از عملکرد صدا و سیمای خوزستان انتقاد کرد

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: پوشش خبری اخبار کاروان‌های پیاده کربلا بسیار ضعیف است و صدا و سیمای مرکز خوزستان باید توجه بیشتری به این موضوع کند. حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در آیین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: اربعین حسینی ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از آن به نحو مناسبی بهره‌گیری شود. وی تصریح کرد: نسیم محرم و صفر باعث می‌شود توطئه‌ها و شبهه‌افکنی‌هایی که دشمنان در طول سال علیه اسلام و تشیع انجام می‌دهند خنثی شود.

خطیب جمعه ماهشهر با اشاره به عبور کاروان‌های پیاده کربلا از شهرهای مرزی، ادامه داد: حسینیه‌ها هیئت‌ها و تکایا باید برنامه مدون و وسیعی برای پذیرایی از این کاروان‌ها داشته باشند.

غبیشاوی به عبور روز گذشته یک کاروان بزرگ پیاده از شهرستان ماهشهر به مقصد کربلای حسینی اشاره کرد و گفت: پوشش خبری اینگونه مراسم‌ها بسیار ضعیف است و صدا و سیمای مرکز خوزستان باید خیلی بیشتر روی این مسائل کار کند.

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران ستم‌شاهی تلاش بسیاری برای بدبین کردن حوزویان و دانشگاهیان به یکدیگر می‌کردند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر افزود: رژیم طاغوت تلاش می‌کرد روحانیت را در چشم قشر تحصیل کرده مترجع نشان دهد و قشر تحصیل کرده را نزد روحانیت لاابالی معرفی کند تا در نهایت بین این دو قشر تعیین کننده فاصله بیندازد.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: اما افراد روشنفکر و روشنگری مثل شهید مطهری و شهید مفتح توانستند در کنار همه سختی‌ها پل‌های ارتباطی بسیار مستحکمی بین حوزه و دانشگاه ایجاد کنند. وی با بیان اینکه امروزه نیز نیازمند تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: دانشگاه نباید از معنویت و ارزش‌ها فاصله بگیرد و حوزه نیز باید با دانشگاه عجین و مرتبط باشد.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: اگر این دو قدرت دست به دست هم بدهند موجب پیشرفت و بالندگی کشور خواهند بود. این مسئول به بارندگی‌هایی که از شب گذشته آغاز شده اشاره کرد و متذکر شد: باید برای نزول این رحمت الهی شکرگزار خداوند رحمان باشیم چرا که شکر نعمت باعث فزونی نعمت می‌شود. غبیشاوی در پایان اذعان داشت: شهرداری و آبفا باید تدابیری بیاندیشند که این رحمت الهی موجب فشار بر مردم، آب‌گرفتگی معابر و منازل و اذیت شهروندان نشود.


امام جمعه هفتکل: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز کشور هستند

امام جمعه هفتکل، حوزه و دانشگاه را دو بال پرواز و تعالی کشور عنوان کرد. حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های نماز جمعه هفتکل که ظهر امروز در مسجد جامع حضرت حجت (عج) این شهر برگزار شد اظهار کرد: همان طور که پرنده برای پرواز دو بال نیاز دارد برای پیشرفت و تعالی کشور نیز حوزه و دانشگاه مانند دو بال هستند.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: لازم است که دانشگاه‌های ما به سمت علوم غربی نروند. امام جمعه هفتکل تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند تا اهداف بلند نظام اسلامی و آرمان‌های امام امت محقق شود.

به گفته وی، حوزه و دانشگاه باید با هم همکاری کنند تا ثمربخشی بیشتری برای پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند. خلیلی پیربلوط خاطرنشان کرد: شهدای فرهیخته زیادی تلاش کردند که دانشگاه‌های ما به سمت غربی شدن نرود که از جمله آنها می‌توان به شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته پژوهش و فناوری گفت: ما در دین مبین اسلام اصلا فارغ التحصیل شدن نداریم زیرا پژوهش یکی از نیازهای زندگی بشر است. استاد حوزه علمیه حضرت رسول اکرم (ص) هفتکل متذکر شد: با توجه به پیشرفت‌های به وجود آمده می‌طلبد که هر کس در حوزه کاری خود به مسئله پژوهش اهمیت دهد.

وی به روز بزرگداشت شهید محمدجواد تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت. امام جمعه هفتکل در ادامه با گرامی داشت روز و حمل و نقل این روز را به همه زحمت کشان این عرصه تبریک گفت و از تلاش آنها تقدیر کرد.


خطیب جمعه امیدیه: نقطه ضعف استکبار در مقابل اراده ملت ایران کاملا مشهود است

خطیب جمعه امیدیه با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور امریکا گفت: این صحبت‌ها نشان از بی‌ادبی و همچنین ضعف کشورهای مستکبر در برابر اراده ملت ایران است. حجت‌الاسلام مهدی علیزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان در بین نمازگزاران با دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: یکی از عواملی که موجبات عذاب الهی را برای فرد به عمل می‌آورد این است که فرد برای رسیدن به اهداف و مناسب خود از راه‌های نامشروع اقدام کند.

وی افزود: نمونه‌های از این قبیل را ما در تمام ادیان همچون دین مبین اسلام شاهد بوده‌ایم، زمانی که معاویه و پسرش یزید می‌خواستند با اعمال خلاف شرع و غیرمشروع به حاکمیت برسند اما هم در این دنیا و هم در آخرت عذاب الهی نصیبشان شد.

خطیب جمعه امیدیه تصریح کرد: عامل دیگر که موجب دور شدن فرد مسلمان از راه حق می‌شود افراط و تفریط در راه دین است، اینکه در رفتار و عقاید خود مسائلی را به وجود آورد و ترسیم کند که مورد قبول خداوند نبوده و جز دوری از راه حق اثر دیگری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند «شجاعترین مردم کسی است که بتواند بر هوای نفس خویش غلبه کند و بتواند خود را وقف اسلام نماید» تصریح کرد: کسی که بتواند نفس خود را کنترل و تربیت کرده و بر خودخواهی و خودبینی خود غلبه کند شجاع‌ترین فرد در میان مردم است.

علیزاده در ادامه خطبه‌های این هفته در خصوص صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها نشان از بی‌ادبی و همچنین ضعف کشورهای مستکبر در برابر اراده ملت ایران است. وی اضافه کرد: به دستگاه دیپلماسی کشورمان توصیه می‌کنم ضمن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه، به حیله‌ها و نقشه‌های طرف مقابل توجه کرده و از خواسته‌های بر حق ملت ایران دفاع کنند تا مبادا فریب دشمن را بخورند.

امام جمعه امیدیه همچنین فرارسیدن هفته پژوهش و همچنین هفته وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان تندگویان و مفتح را گرامی داشت. وی در پایان خطبه دوم، نمازگزاران را به همکاری و مشارکت در ساخت درب‌های حرمین عسکریین دعوت کرد.

خطیب جمعه رامهرمز: آمریکا و ایادی‌اش را ظالم و غارتگر می‌دانیم

امام جمعه رامهرمز گفت: ما آمریکا و ایادیی‌اش را ظالم و غارتگر می‌دانیم، چراکه هیچ گاه به فکر ملت‌ها نبوده‌اند. حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رامهرمز، اظهار داشت: پس از توافق نامه ژنو می‌بینیم که بمباران تبلیغات چندگانه آمریکا و غربی‌ها علیه ایران و حزب‌الله لبنان و دیگر موارد بسیار زیاد شده و جوسازی‌های گسترده‌ای برعلیه کشورمان به کار بسته‌اند.

وی ادامه داد: ما تحت تأثیر جوسازی‌های آنها قرار نخواهیم گرفت و به هیچکس و هیچ قدرتی باج نخواهیم داد، چراکه که مردم ما و شهدای ما دارای آرمان هستند.

خطیب جمعه رامهرمز ادامه داد: ما آمریکا و ایادی‌اش را ظالم، غارتگر و رژیم صهیونیستی را اشغالگر می‌دانیم. وی تأکید کرد: مسئولان مذاکره کننده کشورمان باید حواسشان باشد که فریب بازی‌های استکبار را نخورند زیرا که ملت ایران از حق و حقوق خود عقب نشینی نخواهند کرد.

موسوی با توجه به رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم، اذعان داشت: ائمه جمعه نیازمند به مساعدت و همراهی مسئولان هستند و مسئولان باید نصیحت‌های آنان را بپذیرند حتی اگر این نصیحت‌ها تند باشد. امام جمعه رامهرمز در پایان عنوان کرد: مراجعات مردم نیازمند به دفاتر ائمه جمعه بسیار زیاد است و این امر بر مسئولان واجب است که در رابطه با رفع مشکلات مردم کوشاتر باشند و گرفتاری‌های آنان را با جدیت بیشتری برطرف کنند.


 خطیب جمعه لالی : در جهان امروز کشوری پیشرفته تر است که نخبگان بیشتری دارد

نماز جمعه امروز شهرستان لالی به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدی در مسجد جامع شهرستان اقامه شد . در خطبه اول خود همانند هفته های گذشته به بررسی مفاهیم و مباحث اخلاقی و دینی مندرج در فرمایشات حضرت علی علیه السلام خطاب به محمد ابن ابی بکر پرداخت . وی در بخش دیگری از سخنان خود به 25 آذر روز پژوهش اشاره و اظهار داشت : امر پژوهش در دنیای امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که برخی از کشورهای پیشرفته دنیا امکاناتی مهیا می کنند تا تا بتوانند پژوهشگران و نخبگان کشورهای دیگر را جذب کنند .

امام جمعه لالی در ادامه افزود: در دنیای امروز کشوری پیشرفته تر است که جمعیت نخبگان و پژوهشگران آن بیشتر باشد. وی در تکمیل سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و خواستار کارهای بیشتر در مراکز آموزشی جهت افزایش توانمندی های پژوهشی در دانش آموزان و دانشجویان شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدی در ادامه به 25 آذر و روز تجلیل از شهید تندگویان اشاره و تاکید کرد که این شهید بزرگوار با وجود حضور در وزارت نفت و وزیر نفت بودن ، حضور در بحبوحه جنگ در مناطق عملیاتی و اسیر شدن را انتخاب و در این راه هستی خود را فدای دین و انقلاب کرد . وی در انتهای سخنان خود به نشست مقام معظم رهبری با مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و به بیان نکات مهم و مسائل این جلسه برای نمازگزاران پرداخت .


امام جمعه باغملک: رمز موفقیت ایران ایستادگی است

امام جمعه باغملک، رمز موفقیت ایران در صحنه‌های مختلف را ایستادگی دانست. حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه باغملک که در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد اظهار داشت: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف به ویژه در مقابل دشمنان ایستادگی است.

وی در ادامه به مذاکرات مسئولان ایرانی با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: توافقی در این گفت‌وگوها صورت گرفت پس از آن برخوردهای نامناسب و خلاف قانونی از سوی کشورهای طرف مذاکره با جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

خطیب جمعه باغملک تصریح کرد: مردم ایران می‌دانستند که چنین برخوردهایی صورت می‌گیرد، ولی می‌خواستند به جهانیان بگویند اهل مذاکره هستند به همین دلیل از مسئولان و دیپلمات‌هایی که در مذاکرات حضور داشتند حمایت کردند.

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه باغملک با اشاره به کارشکنی‌های آمریکایی‌ها گفت: از همان روز نخستین که توافق صورت گرفت، آمریکا آن را نقض کرد.

به گفته هاشمی‌نژاد، آمریکا جیره‌خوار رژیم صهیونیستی است که جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل این زیاده خواهی‌های ایستادگی کند. وی تاکید کرد: آمریکا بداند اگر بخواهد این اقداماتش را تکرار کند ملت ایران با همان راه و روش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با این کشور برخورد می‌کنند و هیچگاه زیر بار زور نمی‌روند.

امام جمعه باغملک متذکر شد: ملت ایران به دست نشانده‌های استکبار نیز که در داخل کشور قصد اختلاف افکنی و تفرقه را دارند نیز هشدار می‌دهد ما هیچگاه زیر بار ذلت نمی‌رویم.

این مسئول در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مفتح خاطرنشان کرد: اتحاد حقیقی بین حوزه و دانشگاه، مقاصد خوب علمی در حوزه و تزکیه نفس در دانشگاه را منجر می‌شود که این به نفع اسلام است. هاشمی‌نژاد متذکر شد: اگر دانشگاه و حوزه با هم باشند استقلال فرهنگی، سیاسی و علمی کشور از ثمرات بزرگ آن خواهد بود.

وی در پایان اذعان داشت: از آن طرف هم اختلاف بین حوزه و دانشگاه نیز بیشترین آسیب‌ها را به کشور به ویژه جامعه علمی وارد خواهد کرد.


امام جمعه موقت خرمشهر: استعفای امام جمعه خرمشهر روی میز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: استعفای امام جمعه خرمشهر روی میز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است. حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور در خطبه نماز جمعه این هفته خرمشهر در مسجد جامع این شهرستان به استعفای امام جمعه خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی طی سه سال خدمت امامت در خرمشهر خدمات ارزنده‌ای را در پیگیری مسائل و مشکلات مردم این شهرستان داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استعفای امام جمعه خرمشهر روی میز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قرار گرفته و تاکنون با استعفای وی موافقت نشده است. امام جمعه موقت خرمشهر با بیان اینکه امید است شاهد حضور مجدد حجت‌الاسلام موسوی در این شهرستان باشیم، خاطرنشان کرد: خرمشهری‌ها از استعفای امام جمعه خرمشهر بسیار ناراحت هستند.

عادل‌پور در پایان عنوان کرد: کارشناسان و متخصصان ایرانی در توافقنامه ژنو به این باور رسیده‌اند که آمریکا به دنبال سه هدف راهبردی است که هدف اول آن مهار و متوقف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای، بازگشت و عقب افتادگی ایران و برچیدن کل برنامه هسته‌ای ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار