شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
شوشان: مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان اظهار داشت: پیش بینی می شود تا روز اربعین حسینی، ۴۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه و چزابه به کربلا اعزام شود.

ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: با نزدیک شدن به اربعین حسینی و علاقه مندی مردم برای شرکت در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) هر روز بر سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر کشور افزوده می شود و مرزهای خوزستان مملو از زائران امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر 130 هزار نفر از طریق مرز شلمچه و چزابه به عتبات عالیت اعزام شدند، تصریح کرد: از این تعداد 80 درصد از مرز شلمچه و 20 درصد از مرز چزابه به صورت گروه های خودجوش 25 نفره و با پرداخت حق بیمه و عوارض خروج به کربلا مشرف شدند.

 مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان، با بیان اینکه همه زائران ایرانی عتبات عالیات دارای ویزا هستند، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا روز اربعین حسینی، 300 تا400 هزار زائر حسینی به صورت انفرادی و کاروانی از مرز شلمچه و چزابه به کربلا اعزام شوند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین کاروان پذیرایی از زائران حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه را خدمات رسانی می کنند، افزود: با توجه به اینکه زوار ابا عبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف کشور به شلمچه و چزابه آمدند و تا زمان اعزام به کربلا مدتی را باید در مرز در انتظار بمانند و لازم است خدمات رسانی متناسب با شأن مردم باشد.

 وی تأکید کرد: با توجه به تعداد بالای زائران و اینکه این حرکت، مردمی است از سازمان ها، هیئت های مذهبی، علما و دلسوزان می خواهیم هر کس در حد وسع خود با برپایی ایستگاه های صلواتی نسبت به ارائه خدمات رایگان از جمله توزیع مواد غذایی، چای و آب و ساماندهی به زائران در مرزهای شلمچه و چزابه همکاری کنند.

 حویزاوی، با اشاره به اینکه زوار به شرایط کشور عراق واقف هستند، عنوان کرد: البته فرهنگ استقبال و پذیرایی از زائران در عراق نهادینه شده و وظیفه سازمان حج و زیارت در مرز، ساماندهی، ارائه امکانات اولیه برای گروه‌ بندی و هماهنگی برای اعزام گروهی افراد در حال انجام است.

 وی با اشاره به اینکه برنامه‌ های فرهنگی به‌ ویژه در مناطق چذابه و شلمچه در حال اجراست، اذعان داشت: علاوه بر برنامه ‌های فرهنگی از قبیل اقامه نماز جماعت در آن مناطق، اهدای بسته‌ های فرهنگی، همچنین ادعیه مربوط به زیارت عتبات و نشست ‌های تخصصی پاسخگویی به سؤالات شرعی برای زوار در این فرصت تشکیل می‌ شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار