شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
شوشان: پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بخش هایی همچون اخبار، عالمانه، مقالات، بیانات رهبر و جشنواره ها راه اندازی شد.

به گزارش رسا ز، پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با هدف انعکاس اخبار این مدرسه علمیه و ایجاد بستر مناسب جهت نشر مقالات و یادداشت صاحب نظران و طلاب مدارس علمیه خوزستان راه اندازی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شامل عناوینی از جمله، اخبار، عالمانه، مقالات، بیانات رهبر و جشنواره ها است که هر کدام از این عناوین مباحث ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

در قسمت « ارتباط با ما » این سایت، مطلبی به قلم آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به چشم می خورد که در این مطلب به پیشینه تاریخی حوزه علمیه خوزستان اشاره شد است.

در بخشی از این مطلب می خوانیم:

اهواز از نخستین قرون اسلام شهری شیعه نشین بوده و همچون قم و ری از اندک مراکز شیعه در ایران به‌ شمار می‌رفته است

پیشینه حوزه علمیه اهواز به قرن دوم تا پنجم هجری برمی‌گردد که بزرگانی چون حسن بن سعید، حسین بن سعید، علی بن مهزیار، محمد بن مهزیار، ابراهیم بن مهزیار اهوازی ، خاندان نوبختی و دیگران در این منطقه می‌زیستند و در کسب و ترویج علوم دینی می کوشیدند. همان گونه که اشعری‌ها در قم و بزرگانی در ری بودند و زعامت شیعیان را به عهده داشتند

آیت الله جزایری از سال 53 نماینده امام خمینی(ره) در خوزستان بود. خانه ایشان محل آمد و شد بچه‌های انقلابی بود. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در سال شصت وی را به امامت جمعه اهواز منصوب کردند که این مساله همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و تعطیلی مدارس علمیه در این شهر بود، از این رو اساتید و طلاب مدارس علمیه اهواز یا هجرت کردند یا به جبهه اعزام شدند و برخی هم به روستاهای خود بازگشتند.

آیت الله جزایری در سال 60 با گزینش نیروهای مستعد بسیجی از بین خانواده‌های مذهبی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را بنیان نهاد و خود به تدریس جامع المقدمات، نخستین کتاب حوزه‌های علمیه پرداخت، ولی با آغاز عملیات، طلاب بسیجی ماندنی نبودند و گاه همراه استاد خود مدرسه را تعطیل می‌کردند و در منطقه جنگی حلقه درس تشکیل می‌دادند و به این وسیله به عملیات فرهنگی، رزمی می‌پرداختند.

از این طلاب ده‌ها نفر شهید، زخمی و اسیر شدند. شاگردان امروز این مدرسه بزرگ، میراث‌دار چنین سربازانی هستند که در جهاد اصغر و اکبر جسم و جان خویش را با خدا معامله کردند.

مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز امروز بزرگ‌ترین مدرسه علمیه استان است. بیش از ششصد طلبه جوان و فعال دارد و قریب به دویست نفر در درس خارج فقه و اصول آن شرکت می‌کنند.

این مدرسه علمیه دارای بخش‌های تخصصی، کتابخانه و دارالتحقیق است و هنگام ظهر ده‌ها طلبه از این مدرسه برای اقامه نماز جماعت به سوی مساجد ، اداره‌ها و مدارس آموزش و پرورش رهسپار می‌شوند.

نکته جالب این جاست که حوزه علمیه اهواز شیوه نظام‌مندی را برای گزینش طلاب برگزیده است، به گونه‌ای که جذب طلاب از راه مساجد صورت می‌گیرد و جوانانی که چندین سال در مساجد فعال بوده و در کلاس‌های گوناگون شرکت داشته‌اند به شرط دارا بودن از استعداد بالا برای تحصیل در حوزه جذب می‌شوند.

در قسمت عالمانه این سایت سخنان و پندهای بزرگان و مراجع تقلید منتشر و در قسمت جشنواره ها نیز آخرین اخبار از زمان و محور جشنواره ها مطرح علمی و فرهنگی کشور بارگذاری می شود.

قسمت مقالات که از پربازدید ترین قسمت های این سایت محسوب می شود، به درج مقالات پیرامون مسائل روز می پردازد و مقالاتی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ر) نیز در ان به چشم می خورد.

علاقه مندان برای آگاهی از آخرین اخبار مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.ikha.ir مراجعه کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرزند این خاک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
comment
0
1
comment سلام .وقت بخیر. من میخاستم یه درد دل و یه گلایه بکنم وازتون خواهش کنم ک کمی هم در این زمینه کار کنید و البته بیشتر از همه باید دلسوزی کنید و بترسیم از آفتی ک متاسفانه جوانان مذهبی و متدین ما رو درگیر خودش کرده.من ی دختر مذهبی هستم.این مطلبی ک میگم حرف خیلی از دخترای مذهبیه ک تنها بین خودشون بازگو میکنن و دستشون به جایی بند نیست.چرا معیار و ملاک پسرای مذهبی شده چیزایی غیر از نجابت و تدین دختر.چرا دنبال زیبایی و مالداری و شغل بالای پدر دختر و منطقه س بالای زندگی هستن.چرا بعضیها دنبال دختر شاغل رسمی ان.چرا دیگه به ایمان دختر اهمیتی داده نمیشه.خدا شاهده ک من4ساله ک مدام برام خاستگار میاد ولی یکبارهم من جواب رد ندادم و همه ی اون خاستگاران ک اکثرا اول مادراشون پیش قدم میشدن میومدن و میرفتن.و ازشون خبری نمیشد و تنها اتفاقی ک میفتاد قلب من بود ک میشکست و غرور من بود ک جریحه دار میشد تورو خدا ی فکری بکنید ک این چادر و نجابت حفظ بشه وگرنه صبر ماها ی روز تموم میشه ک ایمانی ک توسط همین مذهبی ها سست شده ما رو ی قهقرا میکشونه.حضرت زهرا خودش انتقام ماها رو بگیره و پاسخ قلبای شکسته رو یده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار