شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
شوشان: معاون عمرانی استاندار خوزستان در جلسه بررسی مشکلات سد گتوند که امروز در محل استانداری برگزار شد از تشکیل تیمی کارشناسی برای بررسی وضعیت این سد خبر داد.

در این نشست ˈاحمد سیاحیˈ با اشاره به اینکه این جلسه در راستای بررسی مشکلات شوری آب سد گتوند است گفت: در این نشست تلاش خواهد شد تا با استفاده از نظرات کارشناسان و مسوولان راهکاری عملی برای حل مشکلات آب مخزن سد گتوند اتخاذ شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: از مسوولان سد گتوند خواسته شده با مدیریت در حوزه این سد میزان ای سی خروجی سد را کنترل کنند، تا نوسانی در کیفیت آب آشامیدنی شهر های پایین دست استان به وجود نیاید.

وی گفت: وزارت نیرو نیز باید پیشنهادات عملی خود در خصوص رفع مشکلات و شوری آب پشت سد گتوند را هرچه زودتر ارایه دهد.

سیاحی افزود: تامین آب آشامیدنی با کیفیت خصوصاً برای مردم استان و شهر های پایین دست به عنوان یک اصل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: شرکت آب و نیرو به عنوان متولی ساخت سد گتوند باید ارقام و اعداد واقعی از میزان ای سی آب پشت سد ارایه دهد و سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل محیط زیست خوزستان نیز وظیفه بررسی دقیق مشکلات و ارایه آمار دقیق از وضعیت را برعهده دارد.

وی افزود: در صورتی که واقع بینانه به مشکلات نگاه شود می توان با ارایه راهکار هایی از ورود آب شور سد گتوند به رودخانه کارون جلوگیری کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار