شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
اهالی کوی سعدی دزفول برای دریافت سند مالکیت زمین خود بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان سرگردانند.
به گزارش ایرنا، تعدادی از شهروندان ساکن کوی سعدی هنگام مراجعه به اداره ثبت اسناد برای دریافت سند ثبتی زمین خود متوجه شدند قسمتی از زمین های این منطقه موقوفه می باشد.

اختلاف مالی بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه دزفول بر سر دو پلاک 1544 و 1593 موجب شده تا ساکن کوی سعدی دزفول برای تهیه سند ثبتی با مشکل مواجه شوند.

یکی از این شهروندان به نمایندگی از اهالی معترض این منطقه در تالار عروس گفت:این مشکل چند سال است گریبانگیر اهالی کوی سعدی شده و اهالی این منطقه به رغم در اختیار داشتن سند خرید زمین از شهرداری ، نمی توانند سند ثبتی زمین خود را تهیه کنند.

وی افزود:شهرداری ادعا دارد طلب اداره اوقاف را بابت زمین مورد اختلاف به اوقاف پرداخت کرده اما اداره اوقاف مدعی است وجهی از سوی شهرداری در این خصوص پرداخت نشده است.

وی اظهارد اشت:اهالی کوی سعدی تاکنون چند بار برای حل این مشکل به اداره اوقاف دزفول مراجعه کرده اما نتیجه بخش نبوده است.

کارشناس ثبتی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان دزفول در این خصوص گفت:عمده مشکل مردم مربوط به پلاک 1544 و 1593 یک فرعی است که حدود یک هزار هکتار زمین مزروعی،مسکونی ،منازل صنعتی وتجاری از محدوده مصلای دزفول تا دانشگاه پیام نور را شامل می شود.

ˈ قدرت سروشیانˈ افزود:این دو پلاک در سال 1300 توسط دو نیکوکار دزفولی برای موارد خاص وقف شد واین نیکوکاران 102 سهم از مجموع 576 سهم را به صورت مشاع وقف کردند.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مشخص نیست سهم اوقاف چه بخشی از این اراضی است و سهم موقوفه در کدام پلاک است بین شهرداری و اداره اوقاف مشکل ایجاد شده است.

کارشناس ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول مشکل ایجاد شده را ناشی از کوتاهی شهرداری دانست و گفت:بر خلاف اینکه شهرداری ادعا می کند سهم اوقاف را پرداخت کرده ولی هیچ سند مصالحه ای در این مورد وجود ندارد.

وی افزود:در صورت مجوز اداره اوقاف می توان برای رفع این مشکل این پلاک ها را تبدیل به احسن کرد و قیمت کارشناسی حسب موقوفه ای بودن زمین در نظر گرفته و سهم اوقاف پرداخت شود.

ˈعباس پاپی زاده ˈنماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار امیدواری کرد با نشست هایی که در این خصوص با شهردار،فرماندار و دادستان برگزار شده مشکل اهالی کوی سعدی دزفول برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار