شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴

رييس هيات كشتي خوزستان گفت: توجه به زيرساخت‌ها، اعتبارات، آموزش و فرهنگ جزو برنامه‌هايي است كه در اتاق فكر ورزش استان، لحاظ شده است و توجه به اين موارد مي‌تواند باعث پيشرفت ورزش استان شود.

عبدالرسول ممتازان در گفت‌وگو با ايسنا اظهار‌كرد: تامين امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري و خصوصا منابع مالي، مي‌تواند باعث شود كه ورزش جوانان صورت واقعي به خود بگيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه اجراي طرح آمايش ورزش استان چه قدر مي‌تواند باعث پيشرفت ورزش خوزستان شود؟ گفت: طبيعتا طرح آ‌مايش در تمام ابعادي كه در كشور مطرح است، اهميت دارد. به طور كلي اين طرح مي‌تواند پيشرفت در كار اصولي را كه از بسترسازي شروع و تا قهرماني ادامه دارد، تحقق بخشد.

رييس هيات كشتي خوزستان بيان‌كرد: اين طرح برگرفته از نظر هيات‌هاي ورزشي و اساتيد دانشگاه مطرح شده است. اكنون برخي از هيات‌ها از جمله هيات كشتي در حدود امكانات خود، بعضي از موارد طرح آمايش را اجرا كرده‌اند.

وي افزود: اگر بتوانيم منابع مالي لازم را تامين كنيم، مي‌توان در يك شرايط كامل، طرح آمايش را انجام داد. فكر مي‌كنم هر هياتي كه اين توان مالي را داشته ‌باشد، خود به خود قدرت اجراي اين طرح را خواهد داشت.

ممتازان خاطرنشان‌كرد: در هيات كشتي در حال اجراي بخشي از برنامه‌هاي مرتبط با بسترسازي هستيم. اجراي كامل آن نياز به تامين مالي دارد تا بتوانيم در رده‌هاي سني پايين، برنامه‌هاي‌مان را انجام دهيم و نتيجه‌اي بهتر از آن چه اكنون داريم، به دست آوريم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ضعف مديريت مي‌تواند يكي از موانع پيشرفت ورزش باشد؟ گفت: اگر برنامه‌ها مصوب باشند، مديريت در پيشرفت اجراي برنامه‌ها موثر است. اگر اعتبارات يك پروژه عمراني آماده باشد ولي مجري‌ قابليت اجراي آن را نداشته باشد، مي‌تواند باعث تاخير در اجرا شود.

رييس هيات كشتي خوزستان افزود: طبيعتا مديريت يكي از شاخصه‌هاي اصلي در پيشرفت است. اگر دستگاهي فاقد نيروي انساني كارآمد باشد، مسلما نتيجه‌گيري نهايي خلاف آن چيزي مي‌شود كه بايد باشد.

وي بيان‌كرد: در جلسه‌اي كه با  معاون وزير ورزش و جوانان در استان داشتيم، بحث كرديم كه از نيروهاي ورزشي‌اي كه تحصيلات رشته‌هاي ورزشي را دارند، استفاده كنيم. زيرا بيشتر ورزشكاران داراي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد در زمينه ورزش و مديريت هستند، پس چه بهتر كه از وجود اين جوانان كه مدارج ورزشي را طي كرده‌اند، بهره ببريم.

ممتازان عنوان‌كرد: هيات‌هاي ورزشي بايد از نيروهايي كه در دستگاه‌هاي مختلف وجود دارند، استفاده كنند. بسياري از كادر هيات‌هاي كشتي از نيروهاي توانمند ورزشي ساير دستگاه‌هاي اجرايي مانند آموزش و پرورش، سازمان آب و برق و نفت هستند. طبيعتا اين نيروها شناسايي شده‌اند و بايد در  نحوه به كارگيري آن‌ها به توافق برسيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه همكاري ارگان‌هاي مختلف تا چه اندازه مي‌تواند باعث پيشرفت ورزش استان شود؟ گفت: هيچ دستگاهي قادر نيست يك وظيفه را به صورت كامل انحام دهد. بايد يك ديدگاه سيستمي داشته باشيم. در اين ديدگاه سيستمي همه جزيي از يك برنامه منظم هستيم تا بتوانيم كارها را با هم پيش ببريم.

رييس هيات كشتي خوزستان ادامه‌داد: آموزش و پرورش بايد بخشي از كار را به لحاظ اين‌كه تمام جوان‌هاي ما از روز اول در اختيار اين ارگان هستند، به دست بگيرد. زيرا اين جوانان در آن جا جهت حركتي‌شان معلوم مي‌شود. به همين صورت كه به مراتب بالاتر مي‌آييم، همگي بايد سياست‌هاي كلي تحت نظام ورزشي را تدوين كنند و هر كسي باتوجه به امكاناتي كه دارد، مي‌تواند بخشي از آن را اجرا كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه باشگاه‌ها براي كمك به ورزش استان و موفقيت آن چگونه بايد عمل كنند؟ گفت: باشگاه‌ها نبايد براساس سليقه شخصي‌شان فعاليت كنند. اكنون بيشتر عناويني كه ما كسب كرده‌ايم در ورزش‌هايي غير از فوتبال بوده كه متاسفانه توجه كمتري به ‌آن‌ها مي‌شود.

ممتازان عنوان‌كرد: ما به رشته‌هايي كه به ظاهر يكسري طرفدار دارند، توجه مي‌كنيم ولي افتخارآفريني اين رشته‌ها در مقابل ساير رشته‌هاي ورزشي‌ استان و كشور كم است. بايد امكانات‌مان تقسيم شود؛ نمي‌گويم سرمايه‌گذاري كم شود ولي بخشي از آن هدايت شود و يك تعادل به وجود بيايد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار