شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات وام ازدواج تا کنون ردیف مستقلی در بودجه نداشته و سال آینده نیز برای آن ردیف مستقلی پیش بینی نشده است.
به گزارش شوشان به نقل از مهر، عباس قائید رحمت با اشاره به ضرورت تعامل دولت و مجلس برای حل مشکل بودجه وام ازدواج افزود: در نظر گرفتن تسهیلات وام ازدواج یکی از راهکارهای تشویق برای ازدواج جوانان و همچنین موضوع افزایش جمعیت است که می بایست دولت برای آن تدبیر اساسی در نظر بگیرد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آیا در بودجه برنامه ‌ای برای وام ازدواج جوانان تعیین شده است، گفت: این موضوع به وزارت ورزش و جوانان مربوط می شود اما هنوز مبلغی را برای ساماندهی امور ازدواج جوانان اختصاص نداده اند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات وام ازدواج در قانون دیده شده است، تصریح کرد: اعطای این تسهیلات پیش از این مصوب شده است اما هنوز مشکلاتی که جوانان بر سر راه دریافت وام ازدواج دارند، مرتفع نشده است.
 
قائید رحمت، تشکیل خانواده را امری ضروری در کشور دانست و افزود: حل مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان از جمله مسکن و اشتغال و در نهایت شکل گیری خانواده وجود دارد نیازمند تعامل بین بخشی میان دولت ومجلس دارد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اختصاص اعتبار به ازدواج جوانان تصریح کرد: ما نباید تنها رقمی را برای وام ازدواج در نظر بگیریم بلکه تخصیص آن مهم تر از در نظر گرفتن رقمی برای این نوع از تسهیلات است.
 
به گزارش مهر، طبق اعلام معاون پشتیبانی مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان بودجه جوانان در لایحه پیشنهادی بوده سال ۹۳ با افزایش ۲۱ درصدی روبرو شده است و سهم جوانان نسبت به کل بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان یک سوم است و مبلغی که برای برنامه‌های امور جوانان اختصاص یافته از شش میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش رسیده است.


برچسب ها: بودجه ، وام ازدواج
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار