شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
تیم فولاد خوزستان تا هفته بیستم از رقابت های لیگ برتر 26 گل به ثمر رسانده و در رده سوم تیم ها از نظر گل زده پس از تراکتورسازی (29 گل) و نفت تهران (27 گل) قرار گرفته است.
به گزارش شوشان به نقل از سایت فولاد خوزستان، در حال حاضر لوسیانو پریرا مندز با 9 گل در صدر جدول رده بندی قرار دارد و این بازیکن همراه با کریم انصاری فرد(تراکتورسازی) و غلامرضا عنایتی (صبای قم) آقایان گل فعلی لیگ ایران به شمار می آیند.

اما در تیم فولاد خوزستان این تنها مهاجمان نیستند که در گلزنی خوش درخشیده اند، با هم نگاهی به گلزنان فولاد در سیزدهمین دوره از لیگ برتر می اندازیم، البته تا هفته بیستم:

1- لوسیانو پریرا مندز (9 گل)

این مهاجم برزیلی فولاد همچون سال گذشته عملکرد قابل قبولی در تیم خود داشته است و حرکت های او بارها شعارهای شیمبا-شیمبای هواداران فولاد را از روی سکوهای استادیوم به دنبال داشته است.

پریرا که غیر از بازی حساس فولاد مقابل استقلال تهران در تمامی دیدارها حضور داشته است، 2 گل اول این فصل خود را در بازی مقابل داماش دشت کرد، در یک دیدار خانگی از هفته چهارم لیگ برتر. البته عطش گلزنی این بازیکن به داماش در بازی برگشت (هفته نوزدهم) نیز تکرار شد جایی که با یک ضربه سر و یک ضربه زیبا به توپ 2 گل فولاد را به ثمر رساند.

گلزنی در دو بازی خارج از خانه مقابل مس و ملوان در هفته های نهم و یازدهم و سه بار گلزنی از روی نقطه پنالتی در دیدار برابر تیم های راه آهن(هفته پنجم)، سایپا (هفته دهم) و تراکتورسازی (هفته سیزدهم) بخش دیگری از کارنامه این بازیکن فولاد می باشد.

پریرا در کنار گلزنی همواره دیگر هم تیمی های خود را پوشش می دهد و در طول 20 هفته 4 پاس منجر به گل در دیدار با استقلال خوزستان، مس، سایپا و تراکتورسازی داشته است.

2- بختیار رحمانی (5 گل)

کاپیتان محبوب فولادی ها در این فصل خوش می درخشد، این بازیکن خط میانی فولاد با 1659 دقیقه حضور در زمین (تا هفته بیستم) اولین گل زده خود را در دیدار خانگی مقابل داماش گیلان در هفته چهارم ثبت کرد و این کار را 4 بار دیگر و دقیقا در 4 دیدار خانگی مقابل استقلال خوزستان (هفته ششم)، ذوب آهن اصفهان (هفته هشتم)، سایپا البرز (هفته دهم) و صبای قم از هفته هجدهم تکرار کرد.

بختیار علاوه بر این گل ها سه پاس منجر به گل نیز در دیدار برابر فجر، صبا و سایپا از دور رفت مسابقات در اختیار خط حمله و دیگر بازیکنان فولاد گذاشته است و در ادامه راه نیز می تواند به این درخشش ادامه دهد. بختیار در سال گذشته نیز در مجموع 34 هفته 5 گل برای تیمش به ثمر رسانده بود.

3- سروش رفیعی (3 گل)

مهره فعال خط میانی فولاد بر خلاف هفته دهم تا چهاردهم که حضوری 90 دقیقه ای در زمین داشت، در دیگر دیدارها به عنوان یار تعویضی پا به میدان نهاده و با آمار 754 دقیقه ای خود 3 گل زیبا را برای تیمش به ثمر رسانده است.

سروش اولین بار در دیدار برابر استقلال خوزستان (هفته ششم) در دربی حساس شهر اهواز توانست یکی از سه گل ارزشمند فولاد را به ثمر برساند. گلزنی در دیدار برابر مس کرمان (هفته نهم) که به تساوی ارزشمند 2 -2 فولاد در کویر منجر شد و همچنین زدن یکی از 4 گل دیدار خانگی به سایپا (هفته دهم) گوشه ای از عملکرد این جوان فولادی بود.

البته پاس زیبای رفیعی در دیدار برابر ملوان را که برتری 2 بر یک فولادی ها را در عضدی به همراه داشت را نباید از خاطر برد.

4- اسماعیل شریفات (3 گل)

حضور ثابت در 15 دیدار از مجموع 20 هفته لیگ برتر دلیلی بر توانایی های اسماعیل است. بازیکنی که با سرعت بالای خود نقش زیادی در بازی های روان و زیبای تیمش ایفا می کند. جمعه 8 شهریور ماه از هفته هفتم لیگ برتر فولاد در آزادی به میهمانی پرسپولیس رفته بود و در این دیدار با نتیجه 3 بر یک بازنده از میدان خارج شد.

فولادی ها هرچند در این بازی بازنده بودند اما حرکت زیبا و بسیار تماشایی اسماعیل شریفات در دقایق آخر مرهمی شد بر ناراحتی هواداران این تیم. دومین گل این فصل اسماعیل در هفته دهم به دست آمد و در دیدار خانگی برابر سایپا توانست گلزنی کند و در یک صحنه نیز یک پنالتی به سود تیمش کسب نماید.

آخرین باری که شریفات برای فولاد گلزنی کرد در دیدار برابر تراکتورسازی بود و گل زیبای این بازیکن بود که به تساوی ارزشمند و خارج از خانه فولادی ها مقابل یکی از پر مهره ترین تیم های لیگ بدل گشت.

5- فرزاد حاتمی (2 گل)

حضور کوتاه این بازیکن در فولاد 2 گل برای این تیم به همراه داشت. البته حاتمی یکبار دروازه تیم خود را هم گشوده بود!

ماجرا به بازی پرسپولیس و فولاد مربوط می شود بازی حساسی که سرنوشت بالای جدول را هم مشخص می کرد، در آن بازی خاص در دقیقه 5 مسابقه با اشتباه دروازه‌بان فولاد خوزستان موقعیت گلزنی نصیب سرخپوشان پایتخت شد که فرزاد حاتمی با یک ضربه سر به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. او با جدایی از فولاد به پرسپولیس رفته است.

6-لئوناردو چاوز رودریگز (1 گل)

دیگر بازیکن برزیلی فولاد که در خط میانی می باشد، به جز بازی مقابل سپاهان در هفته نخست که با حضور 62 دقیقه ای او همراه بود با یک مصدومیت مواجه شد و تا هفته نهم دیدارهای تیمش را از روی سکو با نیمکت مشاهده می کرد. تنها گل این بازیکن در هفته پانزدهم و با یک شوت زیبا درون دروازه تیم گسترش فولاد تبریز به دست آمد و این گل بود که تساوی یک بر یک فولاد را برابر این تیم به همراه داشت.

7- امید خالدی (1 گل)
مدافع دونده فولاد که بارها منجی دروازه تیمش شده است تا هفته بیستم رقابت ها 1469 دقیقه در زمین حضور داشته است و در دیدار برابر صبای قم از هفته هجدهم توانست یکی از 2 گل تیمش را به ثمر برساند.

8- مهدی نوری (1 گل)

بازیکن بلند بالای خط میانی فولاد خوزستان از مجموع 20 هفته 14 بار توانسته است در ترکیب جای بگیرد و آمار 1204 دقیقه ای خود یک گل و یک پاس گل نیز در کارنامه این فصل خود ثبت کرده است.

نوری در دیدار خارج از خانه فولادی ها مقابل ملوان دست به گلزنی کرد، دیداری که پیروزی 2 بر یک فولاد را به همراه داشت. مهدی در بازی برابر داماش از هفته چهارم لیگ هم یکی از پاس های منجر به گل را در اختیار قرمزپوشان فولاد قرار داد.

9- عبداله کرمی (1 گل)

این مدافع فولاد از لحاظ حضور در زمین رکورددار است و به غیر از دیدار برابر سایپا از هفته دهم در همه دیدارهای فولاد (19 دیدار) حضوری فعال داشته و بارها مانع از تهدید شدن دروازه تیم خود شده است. 

کرمی که سال گذشته 4 گل برای تیمش به ثمر رسانده بود تا اینجای کار تنها یک گل مقابل صبای قم به ثمر رسانده است، اما اهمیت این گل از آنجا که با پیروزی یک بر صفر فولادی ها در قم همراه بود بسیار زیاد است و می توان به اهمیت آن سه امتیاز در جدول امروز لیگ به خوبی پی برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار