شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۸

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تفکر و قلم شهید مطهری زنده است و کتب و آثار باقی مانده از آن شهید تا نسل‌های آینده راهگشا خواهد بود.

حسن مروتی در آیین تجلیل از اساتید بازنشسته دانشگاه که به مناسبت هفته آموزش برگزار شد، اظهار کرد: علم نافع علمی است که با اخلاق همراه باشد. برخی علوم که عشق و اخلاق همراه با آنها بوده، پایدار مانده و با نسل‌های بعد پیوند خورده‌اند.

وی تاکید کرد: اساتید تلاش کنند علم با اخلاق را در میان دانشجویان منتشر نمایند چرا که علم اگر حالت معنوی همراه داشته باشد به یک ارزش تبدیل می‌شود و جاودانه خواهد شد.

مروتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت شاگردپروری افزود: شاگرد پروری، ادوات و شرایطی دارد که مهم‌ترین آنها اخلاق و تذهیب اساتید است.

وی در بخش دیگری از این مراسم، وضعیت آموزش دانشگاه شهید چمران اهواز را در سطح قابل قبولی ارزیابی کرد و گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی همچنان سرلوحه کار ماست.

مروتی افزود: علاوه بر افزایش تعداد دانشجویان، تجهیز آزمایشگاه‌ها و تامین امکانات مورد نیاز دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دستور کار قرار دارد که در همین راستا سال گذشته دو نوبت اعتبار برای آزمایشگاه‌‌های تحصیلات تکمیلی تامین شد. امسال هم طبقه دوم آزمایشگاه مرکزی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز پردیس دانشگاهی گفت: از مهرماه امسال فعالیت تحصیلی در 23 رشته مقطع کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری در این مرکز آغاز می‌شود.

مروتی هدف از راه‌اندازی پردیس دانشگاهی را کمک به ارتقای تحصیلات تکمیلی در خوزستان، فراهم کردن فرصت ادامه تحصیل در مقاطع بالا برای علاقه‌مندان، جذب و به کارگیری اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز و استفاده از توان آموزشی آنها در این مرکز علمی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های تحصیل در پردیس توسط دانشجویان پرداخت می‌شود، این مرکز می‌تواند به لحاظ مالی کمکی برای دانشگاه شهید چمران محسوب شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بر فعالیت پژوهشی اساتید تاکید کرد و گفت: اهمیت مقالات داخلی کمتر از مقالات خارجی نیست و به اعضای هیئت علمی توصیه می‌شود فقط به دنبال چاپ مقاله خود در مجلات خارجی و ISI نباشند بلکه با مجلات داخلی کار کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار