شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

حمید سیلاوی  گفت: اتباعی که مهلت روادید آنها در تابستان آینده به پایان می رسد به طور قطع باید به کشور خود باز گردند و حضور آنها در استان غیر مجاز خواهد بود و در قانون برای کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز کنند مجازیات سنگینی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهایی است که اتباع خارجی را با آغوش باز پذیرفته افزود: ما به دنبال ورود و استقرار اتباع خارجی به طرق قانونی در استان خوزستان هستیم و قانون برای چگونگی ورود، استقرار، روادید و اقامت، کار و ... مسیر را به طور صحیح تعیین کرده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان تاکید کرد: اشتغال اتباع خارجی بدون روادید و پروانه اشتغال ممنوع است و برای کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز کنند و یا از دادن اطلاعات خودداری کنند مجازات سنگینی پیش بینی شده است.

سیلاوی ادامه داد: به محض تقاضای شرکت ها و واحد های تولیدی به منظور جذب نیروی کار مورد نیاز، هیئت فنی اشتغال استان پس از بررسی موضوع، مجوز ورود و فعالیت را در استان خوزستان صادر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: کار فرمایانی که قصد بکارگیری متخصصان اتباع خارجی در واحد های خود را دارند با ارائه تقاضا به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح موضوع در هیات فنی اشتغال نسبت به صدور روادید ورود با حق کار، تبدیل روادید و نیز صدور، تمدید و تجدید پروانه کار بر اساس دستورالعمل موضوع تبصره 17 آیین نامه اجرایی ماده 129 قانون کار تصمیم گیری خواهد نمود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان یاد آور شد: با توجه به مشکلات و معضلات به وجود آمده در ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی، می بایست طرفین قبل از هر گونه عقد شرعی و انجام تشریفات زناشویی به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان در جهت توجیه و تشکیل پرونده مراجعه کنند تا برابر قانون و طبق دستور العمل ها و آیین نامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور عمل شود.

گفتی است ایران دومین کشور دارای پناهنده در جهان است و هم اکنون بیش از 6500 پناهنده عراقی، 2300 نفر آواره افغانی و بیش از 520 نفر مقیم در استان خوزستان ساکن هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار