شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، سفر استانی رییس جمهور به این استان را ویژه ارزیابی کرد و گفت: سفر رییس جمهور به خوزستان از نگاه ویژه‌ای قابل بررسی است و آن نگاه، نگاه جایگاه اقتصادی و نقش خوزستان در اقتصاد ملی است.

به گزارش شوشان، محمدباقر شریعتی تاکید کرد: بر این اساس حضور رییس جمهور در استان خوزستان هم باید به صورت ویژه‌ای دیده شود؛ مردم حق دارند رییس جمهور در استانی حضور پیدا کند که بیش از 80 درصد درآمد و ثروت کشور در آنجا وجود دارد و کشور ایران را حمایت می‌کند.

او ادامه داد: البته ما فقط نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان تنها ثروت خوزستان ندیده و نمی‌بینیم،‌ وسعت جغرافیای مردم خوزستان و نقش آن ها در دفاع از کشور را مهمتر از هر موضوع و ثروت می‌بینیم. این مردم که دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند حق دارند که رییس جمهور در اولین سفر استانی خود به استان‌شان سفر کند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم خوزستان گفت: مردم انتظار دارند که آب کارون که یکی از بزرگترین ثروت‌های ملی است با اولویت خوزستان در نظر گرفته شود. اگر از سرچشمه‌های کارون برای مصارف شرب مردم ایران آب برده می‌شود برای ما افتخار است اما در بخش کشاورزی اولویت با ما است.

شریعتی اضافه کرد: اگر خوزستان خشک و بیابانی شود کل ایران با خسارت جبران ناپذیری مواجهه می‌شود بنابراین مدیریت بحران آب از درخواست‌های اصلی مردم این استان است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشکل بهداشت و درمان و سلامت مردم خوزستان را نیز یکی از مهمترین مسائل این استان عنوان کرد و گفت: آلودگی آب شرب در استان خوزستان آنچنان بالا است که اکثر بیمارهای واگیردار و سرطانی حرف اول را در استان می‌زند. انتظار ما از آقای رییس جمهور این است که به مسئله آب شرب توجه کند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی به سابقه فرهنگی خوزستان و دانشگاه جندی شاپور اشاره کرد و افزود: خوزستان از سابقه غنی فرهنگی برخوردار است اما در این زمینه‌ها دچار مشکلاتی است. میراث فرهنگی آنچنان که باید به استان خوزستان توجه کافی نمی کند.

شریعتی اشتغال را نیز یکی از مشکلات بزرگ استان خوزستان برشمرد و عنوان کرد: مردم انتظار دارند رییس جمهور با حمایت‌های ویژه‌ خودش بتواند اشتغال را در حد استحاق مردم خوزستان به ویژه مردم حوزه انتخابیه بهبهان ایجاد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار