شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰
در برنامه سفر رییس جمهوری به استان خوزستان استقبال مردمی پیش بینی نشده بود اما مردم سرزمین کارون خودجوش از فرودگاه تا مصلای شهر اهواز در مسیر حرکت خودروی حامل حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی حضور یافتند.

** ساعت 12و 20 دقیقه روز سه شنبه هواپیمای حامل رییس جمهوری به همراه هیاتی وارد فرودگاه اهواز شد. 

** محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که هر دو خوزستانی هستند در این سفر رییس جمهوری را همراهی می کنند. 

** مراسم استقبال توسط مقامات محلی برگزار شد و رییس دولت تدبیر و امید و همراهان فرودگاه را به مقصد مصلای اهواز ترک کردند اما در بیرون از فرودگاه جمعی از مردم با لباس محلی عربی و بختیاری به استقبال رییس جمهوری آمده بودند.

** در مسیر فرودگاه تا مصلای شهر تصاویری از رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهوری و دستنوشته هایی همچون «روحانی سرافراز خوش آمدی به اهواز»، «سردار تدبیر و امید ایران خوش آمدی به اهواز» مشاهده می شد. 

** مردم غیور این استان، عرب و بختیاری برای استقبال آمده بودند، همچنین تعدادی از اعراب استان خوزستان که با اسب به استقبال رییس جمهوری آمده بودند وی را در مسیر حرکت از فرودگاه تا مصلای همراهی می کردند.

** مشخص بود که شهر دیگر به حالت نیمه تعطیل یا تعطیل درنیامده است. از دانش آموزان مدرسه که در سفرهای دولت قبل بسیار مشاهده می شد نیز خبری نبود. 

** در گوشه هایی از خیابان های اهواز بخشی از جملات دکتر روحانی در مراسم تنفیذ همچون «بگذاریم اسلام با چهره رحمانی اش، ایران با چهره عقلانی اش، انقلاب با چهره انسانی اش و نظام با چهره عاطفی اش همچنان حماسه بیافریند» نصب شده است. 

** ساعت 13 و 30 دقیقه هیات همراه رییس جمهوری وارد مصلای اهواز شدند محلی که رییس جمهوری قرار بود در جمع مردم سخنرانی و چند خبر خوب را به آنها بدهد. 

** «روحانی، متشکریم» جملاتی بود که دائما مردم فریاد زده می شد که گویی آنها همه توان خود را به کار گرفته بودند تا با فریادی هر چه محکم تر رییس جمهوری امیدآفرین خود را صدا کنند.

** مردم که در مصلای اهواز برای استماع سخنان رییس جمهوری حاضر شده بودند پلاکاردهایی با موضوع های احیای رودخانه کارون، رفع بیکاری، مشکلات بخش کشاورزی و آلودگی هوا در دست داشتند. در این دست نوشته ها آمده بود: «جلوی انتقال آب کارون را بگیرید»، «کارون قلب ما خوزستانی ها است».

** برخی دیگر نیز در حالی که در یک دست خود تصویر روحانی را در دست داشتند در دست دیگر تصاویری از رزمندگان اسلام در جبهه های هشت سال دفاع مقدس داشتند. 

** احیای کارون، حل مساله فاضلاب در شهرهای این استان، حل مشکل آب آشامیدنی اهواز، پاکسازی و لایروبی اروند رود، اعلام مناطق آبادان و خرمشهر به عنوان مناطق آزاد و ایجاد 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم از جمله خبرهایی بود که رییس جمهوری امروز در سخنرانی خود به خوزستانی ها نوید داد. 

** روحانی کارون را شریان حیات استان خوزستان و رودخانه خوبی ها توصیف کرد و گفت که در شورای عالی آب تصمیم گرفته شده که از سرشاخه های کارون تنها برای تامین آب آشامیدنی استفاده شود. 

** در این سفر رییس جمهوری خودرویی از اداره پست خوزستان در مقابل مصلای اهواز مستقر شده بود که نامه های مردمی را جمع آوری می کرد.
رییس جمهوری پس از سخنرانی در مصلای اهواز  با فرهیختگان و علما دیدارهای جداگانه ای داشت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
1
comment انشالله عملی شوند . . . . .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
comment
0
1
comment چی عملی بشه؟ اقای روحانی هم صراحتا گفت اب سرشاخه کارون برده میشه،برای کارون فرقی نمیکنه چه برای شرب برده بشه و چه برای کشاورزی.اب کارونا برای شرب میبرند و با اب شربشون کشاورزی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار