شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
ورزش:
در فصل زمستان انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، اسنوبورد و غیره شایع می‌شوند. افراد زیادی هستند که در این ورزش‌ها تجربه کافی ندارند و مبتدی هستند. این افراد باید از قوانین و نکات ایمنی مربوط به این ورزش‌ها مطلع باشند.
اسکی، اسکیت، اسنوبورد و دیگر ورزش‌های زمستانی برای فعال بودن در این فصل راه‌های مناسبی هستند، اما باید ورزشکاران نکات ایمنی را در انجام آنها رعایت کنند.

دکتر الکساندر هربرت، جراح ارتوپد از ایالت آیداهو می‌گوید: آسیب دیدگی‌های شایع در ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، عبارتند از پیچ خوردگی، در رفتگی، شکستگی و غیره.

بیش از 310 هزار نفر در سال بر اثر آسیب دیدگی‌های ناشی از ورزش‌های زمستانی در آمریکا بستری می‌شوند که بیش از 40 هزار نفر آنها بر اثر سورتمه سواری، 98 هزار نفر بر اثر اسنوبورد، 120 هزار نفر بر اثر اسکی و 53 هزار نفر بر اثر اسکی روی یخ آسیب می‌بینند.

الکساندر می‌گوید: معمولا این آسیب دیدگی‌ها در پایان روز اتفاق می‌افتد که ورزشکاران با وجود خستگی می‌خواهند کمی بیشتر ورزش کنند. خوشبختانه می‌توان از آسیب دیدگی‌های ناشی از ورزش‌های زمستانی پیشگیری کرد. اگر ورزشکاران در شرایط خوب جسمانی باشند، به طور تدریجی به شدت فعالیت خود بیافزایند و به هنگام خستگی فعالیت خود را متوقف کنند می‌توانند از آسیب دیدگی‌ها پیشگیری کنند. ورزشکاران نباید فراموش کنند که از کلاه به هنگام اسکی استفاده کنند و به اندازه کافی مایعات مصرف کنند. ضمنا استفاده از کرم ضد آفتاب نیز مهم است. اسکی بازان و ورزشکاران اسنوبورد باید از لوازم و تجهیزات مناسب استفاده کنند.

توصیه‌هایی برای ورزشکاران ورزش‌های زمستانی

- هرگز به تنهایی برای انجام ورزش نروید. حتی الامکان با فرد دیگری به اسکی بروید. ضمنا بهتر است افراد دیگری که همراه شما نیستند از موقعیت شما آگاهی داشته باشند.

- هواشناسی را دنبال کنید. از تمامی توفان‌ها و تغییرات دمایی آگاهی داشته باشید. بهتر است از شرایط آب و هوایی سخت مطلع باشید.

- لباس مناسب بپوشید. بهتر است از لباس‌های گشادی که ضد آب و بادگیر هستند استفاده کنید تا خشک و گرم باقی بمانید. از محافظ‌ها نیز استفاده کنید. عینک‌، کلاه ، دستکش و زانوبند نیاز هستند. مطمئن شوید که تجهیزات شما درست کار می‌کنند و سالم هستند.

- بدن را گرم کنید. مانند تمامی ورزش‌های دیگر برای انجام ورزش‌های زمستانی نیز لازم است که بدن را گرم کنید. ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌هایی که سرد باشند، بیشتر در مقابل سرما آسیب پذیر هستند.

- قوانین ورزش‌های زمستانی را رعایت کنید. باید از این قوانین آگاهی داشته باشید. تازه کارها باید از مربی استفاده کنند.

- حتما با افرادی که همراه شما نیستند در ارتباط باشید. با خود تلفن همراه داشته باشید تا در صورت ضرورت کمک بخواهید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار