شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
فردای آن روز آقای لاریجانی به دیدار آقای جنتی آمد و گفت به صورت حضوری با آقای هاشمی صحبت کرده‌ و ایشان حاضر به انصراف نیست. روحانی هم به من گفت من هم صحبت کرده‌ام و آقای هاشمی این موضوع را قبول نکرده‌اند که در نهایت ما این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردیم.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مورد موضوع بررسی صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 و ردصلاحیت او گفت: وقتی دیدیم اجمالا رای لازم وجود ندارد، من با برخی از آقایان که می‌دانستم با او ارتباط دارند تماس گرفتم و گفتم اگر می‌شود ایشان خودشان انصراف دهند تا مشکلی هم ایجاد نشود. این افراد هم گفتند بعید است هاشمی این کار را انجام دهند، اما بازهم با او صحبت کردند و در نهایت گفتند که ایشان انصراف نمی‌دهند.

به گزارش روزنامه جام جم، وی افزود: وقتی این موضوع در شورای‌نگهبان مطرح شد، رای‌گیری نهایی صورت گرفت و او رای نداشت. بازهم در این مرحله برخی از آقایان اعضای شورای نگهبان جلسه‌ای داشتند و گفتند اگر می‌شود قبل از اعلام رسمی نظر شورا، این موضوع به اطلاع ایشان برسد. مساله به بنده واگذار شد، یکی این‌که با آقای لاریجانی (رئیس مجلس) صحبت کردم و گفتم اگر می‌شود شما این مساله را منتقل کنید. یکی هم جناب آقای روحانی بودند که دعوتشان کردم که وضع خودشان را به ایشان اعلام کردیم و هم خواهش کردیم موضوع را با آقای هاشمی در میان بگذارند. او هم گفت اگر می‌شود در این مورد تجدیدنظری داشته باشید که ما گفتیم امکان این کار وجود ندارد و خواهش کردیم که این پیام را به آقای هاشمی برسانند.

کدخدایی ادامه داد: فردای آن روز آقای لاریجانی به دیدار آقای جنتی آمد و گفت به صورت حضوری با آقای هاشمی صحبت کرده‌ و ایشان حاضر به انصراف نیست. روحانی هم به من گفت من هم صحبت کرده‌ام و آقای هاشمی این موضوع را قبول نکرده‌اند که در نهایت ما این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
comment
0
0
comment آقاي كدخدايي در زمينه رد صلاحيت كانديداهاي مجلس گفت كه هر كس از شوراي نگهبان تقاضا كرد كه مدارك ودلايل رد صلاحيت را به وي اعلام كنيم،ما مستندات ودلايل رابه فرد داوطلب اعلام كرديم. اما خداييش اين صحبت مشاور دبير محترم شوراي نگهبان تا چه حد با واقعيت همخواني دارد؟
comment
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
comment
0
0
comment بااین کار [...] ، هر چه درسال های گذشته برای بدنام کردن هاشمی طرح شده بود در دید مردم نقش برآب شد...هاشمی به موقعیت بسیاربهتری ازمشروعیت رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار