شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵
روزنامه ی نورخوزستان  در ستون ویژه های خود نوشت: : کمتر از 2 ماه تا پایان سال و ورود میهمانان نوروزی باقی مانده است و قاعدتاً باید در چنین زمانی مسئولان شهری در تکاپو باشند که چهره شهر را تغییر دهند به طوری که برای تازه وارد ها این تغییر محسوس باشد. البته خرابی های شهر مربوط به گذشته است زیرا هنوز شورای شهر و شهردار منتخب آن فرصت اجرای کارهای رونمایی را پیدا نکرده اند اما در بحث زیر بنایی، شاهد آغاز طرح های تقاطع های غیر هم سطح و برخی پروژه های ترافیکی هستیم که تا یک سال دیگر به اتمام خواهند رسید. در مواردی هم کارهایی می شود اما چون اصولی و کارشناسی عمل نمی شود، یا به چشم نمی آیند یا توی ذوق شهروندان می زند. 
از جمله اینکه در اکثر قریب به اتفاق خیابان ها (چه اصلی، چه فرعی) حفره ها یا شیارهای حفاری شده و یا تخریب شده بر اثر ماندن آب باران و صد البته بخاطر برخی شکستگی های لوله آب مشهود است که این وضعیت صدمات زیادی به خودروها وارد می کند. 
هر جا هم که لکه گیری می شود، چون قاعده و اصول کار رعایت نمی شود، محل ترمیم همسطح جاده نیست و تبدیل به یک دست انداز و محل دیگری برای وارد کردن خسارت به خودروها می گردد. 
البته زمان شهرداری مهندس شمسایی گفته شد که درباره لکه گیری ها هم مشاور، دستورالعمل تهیه کرده و نتایج این مشاوره در آرشیو شهرداری موجود است که بهتر است اگر در این مورد هزینه ای شده، از آن استفاده شود. 
در محل هایی هم که روکش آسفالت می شود، این اقدام نباید به صورت انباشت مواد آسفالت باشد بلکه باید آسفالت قبلی تراشیده و واقعاً روکش شود نه اینکه آسفالت روی آسفالت بریزند. 
چهار راه سلمان فارسی و چهار راه امام، تبدیل به مکانی مانند دروازه خزعلیه در سالهای گذشته شده است. 
در آن سالها فقط در جایی بنام دروازه، خودروها توقف و مسافر سوار می کردند اما حالا حساس ترین نقاط شهر مانند همین چهار راه یا فلکه ساعت مانند دروازه های قدیم اهواز اما به مراتب شلوغتر و با خودروهای بیشتر شده و بهترين مثال برای معرفی نقاط زشت و آزار دهنده اهواز است. 
معلوم نیست چرا مسئولان شهری در دادن نظم به چهار راه های مهم شهر خصوصاً در مورد خودروهای مسافرکش عاجز هستند و در این مورد نه سازمان تاکسیرانی، نه شورای ترافیک، نه فرمانداری و نه هیچ کس و هیچ ارگان دیگری احساس مسئولیت نمی کند. 
یادمان باشد تمام شهر در یک خیابان سلمان فارسی خلاصه نمی شود که فقط به تمام شدن آن دل ببندیم، ضمن اینکه همه می دانند این خیابان پس از تکمیل شدن به بزرگترین محل برای دستفروشان تبدیل خواهد شد، مگر اینکه در آینده خلاف آن ثابت شود. 
به هر حال، موضوع جهت اطلاع شهرداران مناطق عنوان شد تا زمان را از دست ندهند و به خیابان ها، پارک ها، پل ها، جاده های ساحلی موضوع قایقرانی و سواحل رودخانه و به هر جا که برای میهمانان می تواند جاذبه داشته باشد برسند و صفایی بدهند تا میهمانان نوروزی با خاطراتی خوش این کلانشهر را ترک کنند. 
ضمنا قرار بود شهردار اهواز عملكرد مديران مناطق را ارزيابي و در صورت نياز تغييراتي متناسب با مقتضيات اين كلانشهر بدهد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment دستگاههای نظارتی قاطعیت ازخود نشان بدهند [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment یعنی چی نوروز در راه است به اهواز برسید!؟
یه کمی به مردم استان خودتون اهمیت بدید به خوزستان و اهواز همیشه باید رسیدگی بشه. اگر اینطوری بخواید فکر کنید هیچ وقت شهرمون استانمون پیشرفت نمیکنه ، ما باید همیشه به فکره پیشرفت باشیم نه فقط در یک فصل خاصی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار