شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
 عمليات احداث پياده راه در خيابان سلمان فارسي توسط شهرداري منطقه يك مراحل پاياني خود را طي مي نمايد. 
بنابر گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک،عمليات احداث پياده راه در خيابان سلمان فارسي غربي با تلاش شبانه روزي و با به كارگيري همزمان چندين اكيپ عملياتي مراحل پاياني خود را سپري مي كند. 
اين پروژه مهم هسته مركزي شهر در 22 بهمن ماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد كه به دليل حجم بالاي كار و حساسيت ويژه اين پروژه مدير و معاونين عمراني و خدمات شهري اين منطقه دفتر كار خود را به محل اجراي اين پروژه منتقل نموده و به صورت شبانه روزي در محل اجراي پروژه حضور دارند. 
پروژه احداث پياده راه خيابان سلمان فارسي در يكي از مهم ترين و پر ترددترين خيابانها ي هسته مركزي شهر و سطح كلانشهر اهواز به مرحله اجرا در آمده ،كه با 24000 متر مربع كفپوش گذاري در مدت كوتاه 2ماه از جمله بي سابقه ترين پروژه هاي عمراني محسوب ميشود . 
جلب رضايت شهروندان، رفاه حال آنها، بهسازي منظر پياده روها و مسيرهاي عبوري در معابر هسته مركزي شهر ار جمله اهداف اجراي اين پروژه است . 
ياد آوري ميشود كه در اين پروژه از سنگ هاي گرانيت و كيوبيك كه از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار هستند استفاده شده است .اين پياده راه به عرض 24 متر در 
دو ضلع جنوبي و ضلع شمالي خيابان سلمان فارسي ، حدفاصل خيابان شريعتي و خيابان آزادگان اجرا شده است . 
قابل ذكر است از ديگر پروژه هاي در دست اقدام اين خيابان اصلي هسته مركزي شهر مي توان به جدولگذاري ،ايجاد روشنايي ،نصب مبلمان و المان شهري و احداث باغچه 160 ويژه درختكاري و گل كاري در سطح پياده راه اين خيابان اشاره نمود. 
شبكه ي ويژه اي نيز جهت دفع آبهاي سطحي در اين خيابان طراحي شده كه با احداث حوضچه ونصب درپوش مخصوص از هر گونه تجمع آبهاي سطحي در اين خيابان جلو گيري خواهد شد. 
همچنين جهت استفاده شهروندان و فراهم نمودن امكانات رفاهي مبلمان ويژه اي براي اين خيابان در نظر گرفته شده است كه از بهترين و مرغوب ترين نوع مبلمان محسوب و در برابر تغييرات جوي و فيزيكي مقاوم و با دوام است . 
در اين پروژه عمليات جدولگذاري به متراژ 1200 متر طول در دو ضلع شمالي و جنوبي ، احداث بيش از 160 عدد باغچه و كاشت 160اصله نخل ، اجراي بيش از 14400 متر مربع پياده رو با استفاده از سنگ هاي گرانيت و كيوبيك ، احداث شبكه زير زميني برق در ضلع هاي شمالي و جنوبي ،كفپوش گذاري سواره رو به متراژ 8000 متر مربع ،روشنايي خيابان ،نصب المان و مبلمان شهري از اهم پروژه هاي اجرايي اين عمليات بزرگ خدماتي ،رفاهي مي باشد. 
کارشناسان پياده روها را به عنوان فضاى عمومى و اصلى شهر و نيز حياتى ترين عضو آن بر می شمارند . پياد ه روهاى شهرى مدت مديدى است كه به عنوان تریبون عمومى شهرى مطرح شده اند و همانند بسيارى از جنبه هاى زندگى شهرى، داراى ساختار اجتماعى و فيزيكى خاص خود هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار