شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
پتروشیمی فن آوران:
پتروشیمی فن آوران با قدمت کمتر از هشت سال از جمله واحدهای تازه تاسیس الفین در ایران است که با ظرفیت اسمی یک‌میلیون تن متانول، دومین تولید‌کننده این محصول در کشور (بعد از پتروشیمی زاگرس) به شمار می‌رود.
 شوشان: این شرکت حدود ۲۰ درصد از ظرفیت تولید واقعی متانول ایران را به خود اختصاص داده است. «شفن» به لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز در بندر امام از امکان صادرات آسان محصولات به بازارهای بین‌المللی برخوردار است و همچنین خوراک خود (گاز طبیعی) را نیز به واسطه همین موقعیت جغرافیایی، به سهولت از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تهیه می‌کند.
 بر اساس عملکرد سال‌های اخیر، حدود ۷۵ درصد از تولید شرکت به صورت صادراتی و با قیمت‌های جهانی به فروش می‌رسد و ۲۵ درصد باقیمانده نیز عمدتا در بورس کالا و به صورت داخلی عرضه می‌شود.
 «شفن» در سال جاری پیش‌بینی تناژ تولید خود را افزایش داده به طوری که حجم تولید متانول از ۷۹۷ هزار تن در سال ۹۱ به ۸۶۰ هزار تن در بودجه ۹۲ رسیده است که بخشی از آن در فرآیند تولید ۱۴۰ هزار تن اسید استیک (که محصولی با ارزش افزوده بالاتر است) مصرف می‌شود و ۷۸۰ هزار تن متانول باقیمانده به فروش می‌رسد. در جدول شماره یک، عملکرد فروش شرکت در سال ۹۱ در مقایسه با پیش‌بینی بودجه ۹۲ و برآورد تحلیلی برای سال جاری را مشاهده می‌کنید. (مبالغ به میلیون ریال)

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار