شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
رییس اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: با تکمیل کمربندی اتصالی بین جاده امام صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر، ترانزیت کامیون های ایرانی از مرز شلمچه به عراق ساماندهی می شود. 
ˈهاشم بالدیˈ روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اختصاص 16 میلیارد ریال برای تکمیل این کمربندی و نیز ورودی جاده خرمشهر از سمت اهواز خبر داد و افزود: کمربندی مزبور به طول شش کیلومتر و 200 متر 
است وعمده اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل ورودی جاده خرمشهر که ادامه مسیر کمربندی است هزینه می شود. 
وی گفت: از سال گذشته تاکنون در یک کیلومتر و 600 متر از این مسیر عملیات خاکریزی، زیرسازی و روسازی به غیر از لایه اساس و آسفالت به عرض 15 تا 16 متر و ارتفاع دو و نیم تا سه متر انجام شده است. 
بالدی گفت: برای ترانزیت به مرز شلمچه اتصالی از سمت آبادان راهی به جز عبور از داخل شهر خرمشهر وجود ندارد که با تکمیل کمربندی مورد اشاره کامیون ها و تریلی های ترانزیتی که هم اینک باعث آزار و اذیت در محدوده شهری می شوند بدون ورود به داخل شهر از سمت جاده امام صادق(ع) به سمت شلمچه عازم خواهند شد. 
وی خاطرنشان کرد: در چارچوب این اقدام در بلند مدت نیز شلمچه از طریق کمربندی مزبور به آبادان و ماهشهر متصل خواهد شد. 
بالدی گفت: هم اینک روزانه یک هزار دستگاه کامیون و تریلی برای عزیمت به مرز شلمچه از داخل شهر خرمشهر عبور می کنند که باعث ایجاد اختلال در تردد دیگر وسایط نقلیه و نیز مزاحمت افراد شده است. 
وی افزود: این کامیون ها بار خود را با ورود به خرمشهر در بارانداز تخلیه و از آن سو نیز عراقی ها بارگیری 
می کنند. 
بالدی مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل این کمربندی را یک سال اعلام و گفت: جاده امام صادق(ع) در زمان جنگ تحمیلی ساخته شده و جوابگوی این تعداد تردد نیست که با تکمیل کمربندی مزبور این جاده هم از ترانزیت خارج می شود. 
وی گفت: بزرگترین مساله برای تکمیل کمربندی و بهره برداری آن ساخت دو پل یکی روی رودخانه کارون و دیگری روی کانال ژیان است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار