اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

حمید قناعتی رییس ستاد انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان در آخرین نشست خبری خود در خصوص فرآیند برگزاری انتخابات ضمن اعلام جزییات نتایج شمارش آرای ماخوذه در مرحله دوم انتخابات مجلس در خوزستان به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ داد.

شارکت 36 درصدی مردم

رئيس ستاد انتخابات خوزستان گفت : در مرحله دوم انتخابات تعداد آراء ماخوذه در استان650 هزار و 315 راي بود كه بر اساس آمار واجدين شرايط ميزان مشاركت مردمي در اين دوره از انتخابات01/36 درصد را نشان می دهد. قناعتی گفت: خوزستان 18 كرسي نمايندگي در مجلس دارد كه در دوره گذشته انتخابات 10 نماينده از دور هفتم به دور هشتم و در اين دوره چهار نماينده از دور هشتم به دور نهم راه يافتند؛ سيد محمد سادات ابراهيمي از شوشتر، سيدشريف حسيني و ناصر سوداني از اهواز و سيد حسين دهدشتي از آبادان نمايندگان راه يافته از دور هشتم به دور نهم مجلس شوراي اسلامي هستند.


آرای راه نیافتگان به بهارستان

قناعتی گفت: در مرحله دوم انتخابات در شهرستان آبادان از 55 هزار و 252 راي صحيح غلامرضا شرفي با 18 هزار و 758 راي 33،95 درصد و جليل مختار با 17 هزار و 748 راي 32،11 درصد آراء را به خود اختصاص داده که از راهیابی به بهارستان بازماندند در حوزه انتخابيه اهواز و باوي از 239 هزار و 752 راي صحيح، شبيب جويجري و محمدجعفر فلسفي نيز به ترتيب با 94 هزار و 135 راي و 83 هزار و 823 راي، رای لازم را برای نمایندگی مردم اهواز در مجلس بدست نیاوردند. در حوزه انتخابيه ايذه و باغملك از 141 هزار و 72 راي صحيح، سيد هادي طباطبايي نيز با كسب 53 هزار و 516 راي نتوانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد. عزيز الله‌سالاري نيز با كسب 21 هزار و 939 راي توفیقی در کسب آرای لازم برای رفتن به خانه ملت بدست نیاورد. در حوزه انتخابيه دزفول از 107 هزار و 497 راي صحيح محمدعلي قاسمي با كسب 45 هزار و 718 راي حدنصاب لازم را برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی بدست نیاورد. در حوزه انتخابيه دشت آزادگان و هويزه از 38 هزار و 594 راي صحيح هاشم سواري نماینده پیشین این حوزه با 12 هزار و 636 راي از راهیابی به بهارستان بازماند. به گفته وی در مجموع شش حوزه انتخاباتی هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف و انحراف انتخابات از مسیر خود اعلام نشده و تمام کاندیداها در صورت داشتن اعتراض می توانند شکایت خود را ظرف دو روز کتبا به هیئت نظارت اجرایی اعلام کنند و این شکایت در مدت چهار روز بررسی و پاسخ داده می شود. گفتنی است پایگاه خبری شوشان تنها رسانه ای خوزستانی بود که منتخبین حوزه ها را در روز شنبه اعلام کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار