اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
ثمر سدر مانند میوه خوراکی است، در بعضی از مناطق نیز به جای میوه استفاده می‌کنند. درخت کنار بیشتر در کوهستان ها می‌روید و در حدود صدسال نیز در بعضی از مناطق عمر می‌کند.
شوشان - مجتبی گهستونی نوشت : در آوازهای محلی هم وقتی می خوان به اهمیت کُنار اشاره کنن یه گریزی هم به کنار "مام زر" می کنند. 
درخت کُنار یا درخت سدر شاخه‌های کشیده ای دارد. چوب این درخت سفید و ضخیم و محکم است و در برخی گونه‌های چوب کمی سرخ رنگ می‌شود. درخت کُنار (سدر) بومی جنوب ایران است. 
ثمر سدر مانند میوه خوراکی است، دربعضی از مناطق نیز به جای میوه استفاده می‌کنند. درخت کنار بیشتر در کوهستان ها می‌روید و در حدود صدسال نیز در بعضی از مناطق عمر می‌کند.
محلی ها برگهای درخت کُنار را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند. ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ کنار می‌باشد. 
میوه این گیاه دایره شکل و زرد و قرمز رنگ و خوراکی است. این درخت دارای جثه‌ای بزرگ ومیوه اش کوچک و قرمز رنگ وخوراکی باطم‌های ترش مطبوع وشیرین است. سایه برگ های این درخت عظیم الجثه در ایام تابستان بسیار به کار می آید. در ضمن بسیاری از مردم اعتقاد مذهبی نسبت به کرامات این درخت دارند و در بسیاری جاها دیده شده که به آن پارچه مراد می بندند.
البته از شما چه پنهان روز سه شنبه گذشته که به شوشتر رفته بودم در بازدید از قلعه سلاسل چشم به کنار قرمزی افتاد که در نهایت اونو با کما میل نوش جان کردم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار