شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: در جلسه اخیر شورای شهر اهواز، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز، مشکلات مالی این سازمان را عنوان کرد و خواستار نظر مساعد شورا برای برون رفت این سازمان از شرایط مالی آن شد. همچنین گفته شد با لایحه خدمات و نگهداری فضای سبز در کمیسیون مربوطه به دلیل ایجاد بار مالی برای شهروندان مخالفت شده اما مدیر عامل سازمان از این لایحه دفاع کرد. 
متاسفانه چه در سطح کلان مملکت و چه در استان و شهرستان ها، هر جا سازمان ها و دستگاه ها وضع مالی ضعیفی پیدا کردند، فوراً راه حل جبران را در فشار به مردم و تحمیل هزینه ها به شهروندان می دانند و به بهانه عوارض یا مسایل دیگر، تامین کسری ها را متوجه جیب مردم می کنند در حالی که راه حل های دیگری هم وجود دارد. 
مثلا همین شهرداری کلان شهر خودمان، خیلی بجاست که قبل از تقدیم هر لایحه ای که برای مردم بار مالی دارد، بیایند تکلیف آن همه نیرو که در شوراهای قبل به شهرداری تحمیل شد بدون آنکه بازدهی داشته باشند را روشن کنند. 
اگر لیست های حقوق در شهرداری بررسی و بازنگری شود، خواهند دید چه تعداد زیادی افراد حقوق بگیر در این اداره وجود دارد که در قبال دریافتی هایشان کمترین کاری ارائه نمی دهند. همینطور سمت های من درآوردی با عناوین مختلف که از بیرون به شهرداران تحمیل شده، و بود و نبودشان یکی است. 
در سازمان پارک ها و فضای سبز هم بررسی شود نیروهای این سازمان یا کسانی که فقط نامشان در سازمان است وخودشان وجود خارجی ندارند، چه استفاده ای برای شهرداری و سازمان دارند. اگر به درستی عمل شود خواهند دید نیروهای سازمان فضای سبز برای خدمات این سازمان کفایت می کند و نیازی به دادن بعضی کارها به پیمانکار نیست. مثلا مگر هرس درختان چه کار سختی است که نمی توان با مختصر آموزش آن را به نیروهای این سازمان سپرد و آیا نیازی به دادن پیمان هست؟ ضمن اینکه همانطور که معاون خدمات شهرداری اهواز گفته می توان از طریق ارائه خدمات در فضای سبز به شهروندان برای شهرداری ایجاد درآمد کرد. 
البته بسیاری از این خدمات از جمله هرس درختان در حال حاضر برای شهروندان انجام نمی شود و هرس درختان در خیابان های فرعی مناطق به عهده خود مردم است، برای هرس نخل های داخل منازل هم افرادی به درب خانه ها مراجعه و در برابر گرفتن هزینه آنها را هرس و گرده افشانی می کنند که اینکار را شهرداری می تواند به عهده بگیرد به شرطی که گرانتر از افراد متفرقه برای مالکان تمام نشود. 
به هر حال انتظار اینست که قبل از هر گونه خرج تراشی جدید برای سازمان ها و شهروندان ابتدا موضوع بهره گیری بجا از نیروهای هر سازمان و نیز تعیین تکلیف حقوق بگیران بیکار یا خنثی آن سازمان روشن شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
comment
0
1
comment نویسنده این مطلب خیلی ازت ممنونیم که حرف دلمونو زدی واقعا درسته بنده پرسنل شهرداری هستم و خیلی هارو دارم میبینم که ماها سر کار نمیایند ولی حقوقشان را میگیرند چون با شهردار یا مدیر عامل رابطه دارند و غیره که نمیشه گفت
comment
[...]شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
comment
0
1
comment واقعاً گفتی
شهرداری ها همشون همینه
در شهرداری [...] هم عده بسیار زیادی هستند که حقوق مفت می گیرند
وهیچ کاری هم نمی کنند
شهرداری [...] شده تنبل پروری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار