شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
امام جمعه شهرستان هندیجان گفت:
امام جمعه شهرستان هندیجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:حوزه علمیه برادران شهرستان هندیجان افتتاح شد.
امام جمعه شهرستان هندیجان  گفت:حوزه علمیه برادران شهرستان هندیجان افتتاح شد.
حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل پور امام جمعه شهرستان هندیجان در مورد شرایط ثبت نام و پذیرش در حوزه علمیه بیان داشت: این شرایط شامل: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی،اخلاقی و اجتماعی،اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تابعیت جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از سلامت جسمی و روحی و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه می باشد.
وی همچنین در ادامه این شرایط افزود:قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 18 سال(متولدین 75)،سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود،و در آخر تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک می باشد.
امام جمعه شهرستان هندیجان در مورد امتیازات تحصیل در حوزه علمیه برادران اینگونه شرح داد که:حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه،خانواده های محترم شهدا،فرزندان جانبازان،آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیاز برخوردار خواهند بود.همچنین حافظان کل قرآن کریم آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه می باشد.
شمیل پور هدف از افتتاح حوزه علمیه برادران درهندیجان اظهارداشت: ترویج معارف اهل بیت (ع)و سوق دادن جوانان به فرهنگ ناب اسلامی وگسترش مسائل فرهنگی دراین منطقه محروم و در بین جوانان و مردم ولایت مدار هندیجان باهمکاری آموزش وپرورش هندیجان این حوزه افتتاح گردید.و انتظار دارم مردم هندیجان چه خواهر و چه برادر فرزندان خود را جهت تحصیل علوم اسلامی به حوزه های علمیه خواهران و برادران تشویق بکنند.
لازم به ذکراست حوزه علمیه خواهران بیش از یک دهه در هندیجان فعالیت دارد.و اکنون به همت امام جمعه جدیدهندیجان و همکاری اداره آموزش وپرورش حوزه علمیه برادران افتتاح گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار