نمایشگاه هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به روز پایانی و اختتامیه نزدیک می شود و در این بین تلاش مسئولین دانشگاه و همت دانشجویان به بار نشست و نمایشگاهی با توانمندی نسبتا بالا حاصل این تلاش و همت شد.

"> از دختر دانشجوی نترس تا غرفه عشق
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

نمایشگاه هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به روز پایانی و اختتامیه نزدیک می شود و در این بین تلاش مسئولین دانشگاه و همت دانشجویان به بار نشست و نمایشگاهی با توانمندی نسبتا بالا حاصل این تلاش و همت شد.

 

شوشان : نمایشگاه هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به روز پایانی و اختتامیه نزدیک می شود و در این بین تلاش مسئولین دانشگاه و  همت دانشجویان به بار نشست و نمایشگاهی با توانمندی نسبتا بالا حاصل این تلاش و همت شد.

پسر 10 ساله دکتر

هرچند که این نمایشگاه از بدو برنامه ریزی تا زمان افتتاحیه و پس از آن ، مشقت هایی را برای مسئولین دانشگاه رقم زد  و بیشتر از همه دکتر مخبر دزفولی را خسته کرد ولی شاید تمام این سختی ها در چهره مخبر دزفولی با یک لبخند " عماد " بر طرف شد.

عماد پسر 10 ساله دکتر مخبر دزفولی که همچون پدر دستی هم در وبلاگ نویسی دارد دو شنبه به دانشگاه آمد و همراه با خانواده از غرفه ها دیدن کرد و هم تست هوش داد و هم عکس های اهواز را به تماشا نشست.

نه فرصت هست نه حال !

در روزهای برگزاری نمایشگاه دکتر مخبر دزفولی که دستی در وبلاگ نویسی دارد در وبلاگ اش چنین نوشت : نه فرصت هست نه وقتی میرسم خونه حالی که بتونم براتون چیزی بنویسم. بدرقم درگیریم در هفته فرهنگی.خداوکیل شوخی نیست اجرای ۷۰ برنامه بدون کنسلی و تاخیر قابل توجه !

دانشجوها خیلی بامرامند به خدا ...دیروز ۳ ساعت بازدید کردم از غرفه های نمایشگاه انجمن های علمی وکانون های فرهنگی هنری...خیلی خوشحال شدم ولی وقتی ساعت ۱۷:۳۰ رسیدم دفتر و مسئول دفترم گفت بگم غذا بیارند؟! تازه فهمیدم که ناهار نخوردم و وقتی حالت ضعف عجیبی برم مستولی شد تازه یادم اومد که صبحانه هم نخوردم !!...خدا به خیر کنه این هفته بگذره و نفسی بکشم.

دختر نترس !

در غرفه دامپزشکی جنین حیواناتی مثل الاغ، گوسفند و در نهایت انسان وجود دارد. یک موش آزمایشگاهی سفید رنگی به نام مایس نیز هست که توجه خیلی ها را به خود جلب می کند. یکی از دختران دانشجو ، موش را روی دست می گذارد بی آنکه بترسد !

اولین بار موش دست گرفتم

موش های موجود در غرفه دامپزشکی که در اولین روزهای افتتاح شاد و شنگول به نظر می رسیدند در روزهای آخر  از بس از این دست به آن دست شده بودند بی حال بودند. یکی از دانشجویان که موشی را در دست داشت در جواب سوال خبرنگار شوشان که پرسید روی این موش چه آزمایشی انجام داده اید گفت : تنها آزمایشم این بوده که برای اولین بار موش در دستم گرفته ام !

6 کیلو گوجه 2000 تومان

غرفه عکس نمایشگاه نیز در نوع خود بی نظیر است. عکس هایی از مکان های مختلف شهر که ما را به حیرت وا می دارند که این ذوق و سلیقه در عکاسی از کجا آمده است ؛ عکس 6 کیلو گوجه 2000 تومان ( یادش بخیر...) ، خیابان خالی از جمعیت امام و عکس زیرنویس شده تحت عنوان عاقبت هدفمندی یارانه ها ! پل های نورپردازی شده اهواز، سرای معین التجار، نمونه یک خیابان کامل و زیبا در اهواز و ...

پیرمرد قشقایی

نمایشگاه فرش و گلیم نیز یکی دیگر از ابتکارات این دوره بود. پیرمرد قشقایی با لباس های محلی که دستانش پینه بسته ولی استوار ایستاده و یک به یک سوالات را پاسخ می دهد. او می گوید این رنگ ها با معادلات ریاضی و برای فصل های مختلف ایجاد شده اند و هر ماه و هر فصل رنگی مختص به خود دارد بعد هم دستگاهی که باید گلیم را روی آن ببافند و اینکه 4 تا 5 ماهی برای بافتن یک گلیم 9 متری زمان نیاز است.

نابغه پاکستانی و استقبال باشکوه

شوشان : محفل انس با قرآن و دعوت از نابغه قرآنی پاکستانی را می توان شاهکار هفته فرهنگی برشمرد.

حافظ نابغه قران استاد محمدتقی خان جلوه هایی از معجزات قرآن را به نمایش گذاشت که سرعت، تمرکز و جدید بودن شیوه های قرائت وی موجب اعجاب و شگفتی خیل عظیم حاضرین گردید.

وی به معرفی خود با استفاده از بخش هایی از آیات قرآن پرداخت و در ادامه به درخواست حاضران در مراسم، آیات قرآن را به چند روش: تلاوت آیات ابتدایی هر صفحه، تلاوت به صورت ضربدری، قرائت آیات براساس شماره آنها، پاسخ به تعداد یک آیه در قرآن کریم تلاوت آیات با اشاره چشم و یا پرسیدن نام شخص پرسش کننده و ... قرائت نمود که مورد تشویق و تحسین بسیار زیاد حاضرین و خصوصا دانشجویان قرار گرفت.

وی به قرائت قران با 51 روش متعدد و جدید تسلط دارد.شایان ذکر است که استقبال دانشجویان از این برنامه قرآنی به حدی بود که کلیه راه های ورودی به سالن مسدود شده بود .

عشق سنج

شاید یکی از جذاب ترین غرفه ها غرفه ی ادبیات بود چرا که دانشجویان رشته ی ادبیات فارسی با دستگاه کوچک عشق سنج خود فوران عشق افراد را اندازه گیری می کردند هر چند که بسیاری عشق شان فوران نشده ولی با خنده غرفه را ترک می کردند. دانشجویان رشته ی ادبیات فارسی با گرفتن فال حافظ و معنی کردن آن یاد بزرگترین غزلسرای ایران را زنده نگه داشتند.از دیگر خدماتی که دانشجویان رشته ی ادبیات فارسی ارائه دادند معرفی کتب بزرگترین شاعران و ادیبان ایرانی بود.

تجهیزات هواپیمایی در کتابخانه مرکزی

نمایشگاه ادوات و تجهیزات هواپیمایی بدون سرنشین برد بلند (UAV)در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و مربی مرکز آموزش فنون هوایی کشور در اهواز نیز در این غرفه حضور داشت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار