شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
رییس هیات سوارکاری استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنابا اشاره به برگزاری این مسابقات در پنج مرحله گفت: در کورسنخست مرحله نخست این مسابقات، اسب های صفر امتیاز که تاکنون وارد میدان مسابقه نشده اند با هم رقابت کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 44 اسب از سراسر کشور در مرحله نخست این مسابقات در مرکز نمایشگاه های بین المللی سازمان منطقه آزاد اروند در چهار کورس با یکدیگر به رقابت پرداختند.


رییس هیات سوارکاری استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنابا اشاره به برگزاری این مسابقات در پنج مرحله گفت: در کورسنخست مرحله نخست این مسابقات، اسب های صفر امتیاز که تاکنون وارد میدان مسابقه نشده اند با هم رقابت کردند

ˈ حشمت حسن زاده ˈ افزوداسب هایی که برای نخستین بار درکورس کشوری شرکت می کنند در کورس دوم و اسب هایی که دارای هشت تا 18 امتیاز می باشند در کورس چهارم با هم به رقابت پرداختند.

وی کورس چهارم مرحله نخست را کورس قهرمانی خواند و گفت: مسافت کورس اسب های مرحله نخست این مسابقات یکهزار متر می باشد.

رییس هیات سوارکاری استان خوزستان افزود: در مراحل بعدی این مسابقات مسافت دویدن اسب ها از یکهزار و 200 تا دو هزار متر خواهد رسید

وی با اشاره به میزبانی یزد در مسابقات سوارکاری کورس قهرمانی سال 93 در فروردین ماه اظهار داشت: امتیازات اسب های برتر شرکت کننده در مسابقات ثبت و در سند انعکاس و برای شرکت در مسابقات یزد معرفی می شوند.

حسن زاده نتایج مرحله نخست مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب ایران قهرمانی کشور را به شرح ذیل اعلام کرد:

کورس نخست

اسب های صفر امتیاز (اسب هایی که برای نخستین بار به میدان می روند) در این کورس به میدان رفتند.

اسب ˈ کمیت ایل ˈ با مالکیت ˈ اصغر حاجی زاده بختیاری ˈ از باغملک مقام نخست را کسب کرد و اسب ˈ کران خان ˈ با مالکیت ˈ مصطفی انصاری ˈ از شوشتر مقام دوم و اسب ˈ گام زن لرستان ˈ با مالکیت ˈ شیرین مال زیری ˈ از خرم آباد مقام سوم را کسب کرد.

کورس دوم

اسب های صفر امتیاز تا دویده و چهار امتیاز در این کورس به میدان رفتند.

اسب ˈ لرد ˈ با مالکیت ˈ بهرام قنبری ˈ از دزفول مقام نخست، اسب ˈ گیوتین ˈ با مالکیت ˈ علیرضا خلعتی ˈ از آبادان مقام دوم و اسب ˈ کولاک ˈ با مالکیت ˈ احسان صالحه ˈ از شوشتر مقام سوم را کسب کردند.

کورس سوم

اسب های هشت تا 14 امتیاز در این کورس با هم رقابت کردند.

اسب ˈ فخار بیرگان ˈ با مالکیت ˈ شکیبا عالی پور ˈ از اهواز مقام نخست، اسب ˈ فانید ˈ با مالکیت ˈ مهدی صفری ˈ از باغملک مقام دوم و اسب ˈ ریکان ˈ با مالکیت ˈ قاسم معاوی ˈ از اهواز مقام سوم را از آن خود کردند.

کورس چهارم

اسب های 38 تا 90 امتیازی در این کورس به میدان رفتند.

اسب ˈ قهرمان بویراحمد ˈ با مالکیت ˈ علی طالبی ˈ از یاسوج، اسب ˈ فرهاد ˈ با مالکیت ˈ فرخ الدین حسینی ˈ از دزفول و اسب ˈ قیصر ˈ با مالکیت ˈ مهدی عیسوندی ˈ از دزفول به ترتیب مقام های نخست تا سوم را کسب کردند.

کورس پنجم

اسب های عرب محلی در این کورس با هم رقابت کردند.

اسب ˈ مادیان ستاره ˈ با مالکیت ˈ کریم ربیهات ˈ از خرمشهر مقام نخست، اسب ˈ مادیان نجمه فلاحیه ˈ با مالکیت ˈ وحید مطوری ˈ ازخرمشهر مقام دوم و اسب ˈ مادیان سهام ˈ با مالکیت ˈ جلیل مطوری ˈ از خرمشهر مقام سوم را کسب کرد.

مردم شهرهای مختلف خوزستان، شیوخ عشایر عرب، لر بختیاری و جمعی از مسوولان محلی و منطقه آزاد اروند این مسابقات را از نزدیک مشاهده کردند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار