شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۷۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
رزونامه نور خوزستان در ستون ویژه های خود نوشت:بحث انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همچنان مطرح است و گزینه های اصلی تا کنون همان 3 نفر یعنی محمد جوروند، علیرضا چرخابی و نعمت ا... سلیمانی است. 
پیش از این سوابق آقای جوروند در این ستون اطلاع رسانی شد و در خصوص آقای چرخابی تا آنجا که راوی اطلاع دارد وي كه متولد سال 1348 و دارای مدرک تحصیلی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی است از نیروهای با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هم اکنون نیز در آن وزارتخانه مسئولیت سایت ها، پایگاه ها و خبرگزاری ها را دارد و پیش از این سوابقی از جمله رئیس اداره امور استان های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را داشته که به این ترتیب در کل سطوح رسانه ای مرتبط بوده است. او همچنین با صدا و سیما همکاری داشته، سوابق ممتدی در دانشگاه آزاد منطقه 6 دارد و آموزش خبرنگاری را تدريس کرده است. چرخابی همچنین دارای یک نشریه محلی با گستره استانی است و روابط تنگاتنگی با اهالی رسانه دارد. 
به قرار اطلاع چرخابی پیشنهادهایی برای مدیریت ارشاد اسلامی چند استان داشته و نمایندگان آنها در مجلس نیز با وی مذاکراتی داشته اند. با این حال وی تاکید کرده که اولین و آخرین اولویت او در صورت خارج شدن از تهران، خوزستان است. 
امید که از این نیروی بومی بهره مناسب در جای مناسب که هم اکنون مطرح است برده شود. 
نعمت ا... سلیمانی گزینه دیگر برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که به قرار اطلاع مورد توجه مدیریت استان نیز می باشد. 


وی متولّد 1339،آبادان و دارای مدرک‌ کارشناسی ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تربیت‌ مدرّس تهران است. 
سلیمانی یکی از نویسندگانی است که خود در جبهه‌ ها حضور داشته و در جریان محاصره ی آبادان و خرّمشهر، به‌ همراه خانواده‌ اش در آنجا بوده است. 
وی همچنین در چند عملیات جنگی شرکت داشته و صدمه دیده است؛ با این حال، هم به‌ تحصیل ادامه داده است و هم به نوشتن.آثار او عبارتند از : کتاب کعبه‌ (جیبی) ،عشق و نفرت (رمان)، ملاقات با شیطان (مجموعه ء داستان‌ و فیلمنامه) ،نخل‌ ها و آدم‌ ها (رمان) ،شب آبی (رمان)،تبلیغات(تحقیق) و آبادان من (خاطره) كه کتاب اخیر،در سال1387 از سوی جشنواره کتاب سال دفاع مقدس‌ به عنوان مقام دوم خاطره‌ نویسی انتخاب شد. رمان « نخل‌ ها و آدم‌ ها »ی وی نیز برگزیده ی هفتمین جشنواره ی کتاب سال دفاع‌ مقدس (سال 1382) و بهترین رمان همان سال است. 
امید که از این نیروی ارزشی در جای مناسب بهره گرفته شود. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
هنرمند
|
United States
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
comment
0
2
comment جالبه نوشتی دو گزینه مطرح اما اسم سه نفرو نوشتی !!!! جناب شوشان زیاد خودتو خسته نکن.... ی کم به روز باش
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
comment
2
1
comment به نظر بنده جورون گزینه بسیار مناسبی برای این پست می باشد چون دغدغه های این اداره کل را بخوبی احساس و می تواند برای آنها چاره ای بیندیشد .به هر حال مدیریت استان بهید بسیار عاقلانه و خردمندانه عمل نماید.... و در ضمن جوروند فرد شناخته شده و نویسنده و شاعری است که از بطن همین خوزستان روئیده شده و می تواند حرکتی عظیم را در پیکره اداره کل ارشاد ایجاد نماید...
پاسخ ها
comment
هنرمند
| United States |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
comment
comment جورون !!!!!
comment
مطبوعاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
comment
0
1
comment در وصف مهندس علیرضا چرخابی همین بس که در هشت سال گذشته پناهگاه و امیدی برای همه اصحاب فرهنگ و هنر استان بوده که اداره کل ارشاد خوزستان در کارشان سنگ اندازی می کردند!
بنده به عنوان یک مطبوعاتی بارها شاهد بودم که آقای چرخابی برای کارهایی که برخی مدیران ارشد وداع کرده در ارشاد خوزستان(!) ار انجام آنها به دلایل سیاسی و حزبی سر باز می زدند وقت می گذاشت و انها را با روحیه توسعه فرهنگی با وجود مشغله زیاد در وزارتخانه، به سرانجام می رساند. کارهایی که بعضاً از عهده برخی نمایندگان مجلس هم برنمی آمد.خوزستان مردان بزرگی همچون برادر چرخابی میخواهد و بس.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
comment
1
0
comment به روز باشيد كزينه جديد در راه است جدي بكيريدش
پاسخ ها
comment
علیزاده
| United States |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
comment
comment کی؟؟
comment
جابریانی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
comment
1
0
comment جوروند بهترین گزینه است هنرمندان بشدت از وی حمایت کرده اند اون دو نفر ساکن تهران هستند بنظر شما درسته بیان مدیر ارشاد استانی بشن که ازش فراری بودن جوروند بچه ی همین آب و خاک و ساکن استان است .
پاسخ ها
comment
هنرمند
| United States |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
comment
comment کدوم هنرمندا؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار