شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
یادش بخیر در دولت های قبلی هر وقت میخواستن خدمتی به مردم ارائه کنند یکی از ویژگی هایش تسریع در کار مردم و جلب رضایت مردم بود!
یادش بخیر در دولت های قبلی هر وقت میخواستن خدمتی به مردم ارائه کنند یکی از ویژگی هایش تسریع در کار مردم و جلب رضایت مردم بود!

یادش بخیر پاسپورت یک روزه صادر می شد! یادش بخیر یک روزه تقاضای انشعاب آب و یا برق و یا گاز و یا حتی پروانه ساختمان انجام می شد!

یادش بخیر کارها چقدر سریع انجام می شد اما حالا چی؟ !!!

یعنی کامیپوتر باید باعث تسریع در کارها می شد و کارها زودتر انجام می شد اما حالا بجای تسریع و یا جلب رضایت مردم، معطلی مردم و انتظار طولانی برای انجام کارهایی که قبل ها خیلی کوتاهتر زمان می برد طولانی تر و پر دردسرتر شده است .

شاید هم دستی در کار است که باعث درگیر شدن دائمی مردم در میان مشکلات روزمره و پیگیری های اداری شده است!

کسی هم نیست که یادآوری کند که بیشتر شدن تعداد کارمندان دولت در کنار مکانیزه شدن تمامی ادارات و سازمان ها باید باعث تسریع و رضایت عمومی در میان مردم شود. اما فکر نمی کنم کسی باشد که از معطلی و طولانی شدن ارائه خدمات به مردم رضایت داشته باشد. گرچه همه شاید دوست داشته باشند در کار مردم تسریعی صورت گیرد و قوانین دست و پاگیر باعث شده اند که کار مردم یا سرعت انجام نشود اما این بهانه خوبی نیست!

چرا باید هر روز شاهد ایجاد قوانینی باشیم که نه باعث رضایت عمومی که خود باعث نارضایتی مردم می شوند. مردم ما نظام خود را دوست دارند و سختی های بیشتر از این را هم به جان می خرند اما این دلیل نمی شود که ادارات و سازمان ها و موسسات خدماتی بر سخت گیری هایشان بیفزایند.

چرا همه ادارات نباید نسبت به کم کردن کاغذ بازی ها و درخواست انواع مدارک از مراجعین خود بکاهند. اگر روال انجام کار ما بر همین اساس ادامه یابد کشور ما به آنچه استحقاقش را دارد نمی رسد!

مگر نه قرار بود که طی ده سال آینده ما به اقتصاد برتر منطقه تبدیل شویم؟! مگر نه قرار بود که تا سال آینده انواع اسناد کاغذی و کاغذ بازی از سطح ادارات برچیده شود؟!

کافیست به یکی از کشورهای کمی پیشرفته منطقه نگاهی شود تا ببینیم که چطور بساط انواع کاغذ بازی برچیده شده و روند کارها چه سرعتی گرفته بطوری که شدت تغییرات موجب هر بیننده ای می شود!

حجیم شدن بدنه کارمندان دولت و عدم کارآئی آن امری بدیهی شده است اما هزینه آن را مردم عزیز و صبور ما می پردازند و کسی هم نیست یا مسئولیت نمی پذیرد تا نسبت به اصلاح این روش اقدام کند!

اصلاح سیستم اداری به عنوان یکی از اساسی ترین لوازم بهبود کار سازمان ها و ادارات و وزارت خانه ها باید در نظر گرفته شود و هر اداره می تواند بخشی از بعنوان بهبود روند اداری یا بهبود سیستم ها یا هر اسمی که صلاح بداند نسبت به تسهیل ارائه خدمت به مردم اقدام کند!

سخت گرفتن بر مردم جهت تحقیق مراجعات مردم و کم کردن تعداد مراجعین از طریق سخت گیری های بیهوده آسان ترین و بدترین راه حل ادامه کار ادارات و سازمانهاست!

هرچه که طی سالیان اخیر بر مردم ما رفته باید جبران شود و جهت جبران هم راهی جز برگشتن به همان مسیر اعتماد عمومی و تسهیل کار مردم نیست.

شعار دادن از طریق سخت گیری بر مردم در عمل خود را نشان داده و همه مراجعین به ادارات و سازمان ها متوجه خدمت صادقانه یا سخت گیری عاملانه می شوند.

باز هم آینده نشان خواهد داد که این دولت درصدد رفع موانع خدمت به مردم خواهد بود یا با سکوت اجازه خواهد داد که بازهم بر مردم شریف و صبورمان سخت گرفته شود!

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار