شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۸

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای تجهیز و تکمیل دفاتر زنان تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی این اعتبار ناچیز است.

مریم حیدریان در نشست مشاوران زنان و مشاوران جوان فرمانداریها با استاندار خوزستان، اظهار کرد: با توجه به نیاز ویژه زنان در راستای توسعه فعالیتهای فرهنگی دفاتر زنان در فرمانداریها باید تجهیز شود در حالیکه اغلب این دفاتر با مشکل نیروی انسانی روبرو هستند.

وی با تاکید بر نقش ویژه زنان در صحنه های مهم فرهنگی و اجتماعی، گفت: اختصاص اعتبار ویژه به فعالیتهای فرهنگی در حوزه زنان منجر به توسعه و شکوفایی این بخش می شود در حالیکه هم اکنون با این اعتبار ناچیز امکان توسعه و اجرای برنامه ها وجود ندارد.

حیدریان با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگی فعالیتهای زنان، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه زنان در استان کفایت لازم برای تبادل فرهنگی با کشورهای همجوار را ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به سفرهای متعدد به کشورهای منطقه و ظرفیت و پتانسیلهای استان در گسترش فعالیتهای فرهنگی در خارج از مرزها، ضروری است در راستای تقویت این موارد اقدامات تاثیرگذار صورت گیرد.

مشاور استاندار خوزستان در امور زنان بر ضرورت فعال شدن کارگروه کاهش طلاق در استان با توجه به نیازهای موجود تاکید کرد و گفت: این کارگروه می تواند با تصویب و به اجرا در آوردن برنامه های تاثیرگذار در راستای کاهش طلاق موثر باشد.

وی با اشاره به وقفه ای که در برگزاری کارگروه طلاق پیش آمده، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته تخصصی کاهش طلاق هم اکنون نیز در دفتر امور بانوان فعال است از سرگرفتن فعالیت کارگروه کاهش طلاق استان ضروری است.

حیدریان همچنین در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در نشستهای ویژه زنان و خانواده تاکید کرد و گفت: حضور مدیران در این نشستها منجر به ارتقای کیفیت فعالیتها می شود اما متاسفانه این حضور تا کنون کمرنگ بوده است.

در این نشست مشاوران فرماندران در امور بانوان نیز به بیان پاره ای از مشکلات و خواسته های خود پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار