شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
شهردار اهواز
اگر ارایه مشاغل خدماتی در کلان شهر اهواز سامان دهی شود نیمی از مشکل بیکاری جوانان حل خواهد شد.
شهردار اهواز با اشاره به این که کلان شهر اهواز ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش خدمات را به طور قابل توجه ای داراست گفت: اگر ارایه مشاغل خدماتی در کلان شهر اهواز سامان دهی شود نیمی از مشکل بیکاری جوانان حل خواهد شد.
ˈ
سید خلف موسویˈ در آئین عقد تفاهم نامه بین اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و شهردرای اهواز در خصوص ایجاد اشتغال در مناطق حاشیه نشین گفت: این تفاهم نامه در راستای تعریف برخی مشاغل برای جوانان در حاشیه شهر اهواز منعقد می شود.

وی افزود: به عنوان نمونه خوراک سراهای منطقه انوشه شهر اهواز (لشکر آباد) مورد استقبال مردم شهر اهواز قرار گرفته،در حالی که مردم این منطقه با تکیه بر توانایی های خود با ایجاد اشتغال به این خیابان رونق داده و شاهد هستیم که تمامی مهمانان شهر اهواز برای صرف یک وعده غذا به این خیابان می روند.

شهردار اهواز گفت: می توان با الگو گرفتن از این ابتکار مردمی،در مناطقی مانند منبع آب ،کوی علوی،زرگان و بسیاری از مناطق حاشیه شهر اهواز با استفاده از این گونه ایده ها شرایطی مناسب را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

موسوی افزود: باید با استفاده فضاهای تفریحی و گردشگری استان و شهر اهواز علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان مردم را به استفاده و حضور در مراکز تفریحی استان ترغیب کرد.

وی با اشاره به این که کلان شهر اهواز، شهری صنعتی است اظهار کرد: شهر اهواز به دلیل صنعتی بودن بسیاری ازخدمات مورد نیاز را از سایر شهر ها و استان ها تامین می کند در حالی که می توان با اتصال بخش خصوصی به شهر اهواز زمینه رشد این شهر در بخش اریه خدمات را فراهم کرد.

شهردار اهواز بیان کرد: در بودجه سال آینده شهر اهواز معین شده تا در هر منطقه چند پروژه فرا منطقه ای تعریف شود و از شورای شهر اهواز نیز می خواهیم که از این گونه پروژه ها حمایت کنند.

در متن تفاهم نامه همکاری شهرداری اهواز و اداره تعاون ،کار و امور اجتماعی خوزستان که به منظور ایجاد اشتغال در مناطق حاشیه نشین منعقد شد آمده،این تفاهم نامه بر اساس مصوبه 6 اسفند 92 کارگروه اشتغال استان و به منظور تحقق اصول 43و44 قانون اساسی و در جهت ایجاد استقلال اقتصادی و اشتغال پایدار و رفع معضلات اجتماعی و توسعه مناطق شهری اهواز و اجرایی شدن سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی منعقد می شود.

تامین شرایط و امکانات کار برای کلیه افراد جویای کار با اولویت فارغ التحصیلان، کارآفرینان ،نخبگان،زنان سرپرست خانوار و حمایت از حقوق کارگران شاغل در شهرداری جهت تثبیت جایگاه شغلی آن ها و توسعه همکاری های متقابل و تسهیل در انجام کلیه امور ازجمله سایر دلایل انعقاد این تفاهم نامه عنوان شده است 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار