شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از آزاد راه پل زال - اندیمشک گامی رو به جلو برای توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی است.

ˈعباس احمد آخوندیˈ ظهر جمعه در آیین افتتاح آزاد راه پل زال - اندیمشک گفت:این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی احداث شده نشان داد که دولت با همکاری بخش خصوصی می تواند طرح های بسیار خوبی اجرا کند.

وی افزود:توسعه بدون ارتباطات ممکن نیست و با توجه به اینکه عمده توسعه کشور با ارتباط مرکز با مراکزی همچون بندر امام محقق شده لذا بهره برداری از این طرح عظیم نقطه عطفی در توسعه هرچه بیشتر و تجارت منطقه است.

آخوندی گفت:این بندر نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته است و 55 میلیون تن در این بندر بارگیری می شود و توسعه ارتباطات با این منطقه مهم می تواند رشد چشمگیر اقتصادی را فراهم آورد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افزود:در واقع بیش از سی درصد تجارت کشور از طریق بندر امام است و ارتباط این کریدور با کریدورهای مهم اسیایی در توسعه کلیدی است.

وی گفت:حمل و نقل سریع،ایمن و به موقع از شاخص های بحث حمل و نقل است که مورد توجه وزارت راه و شهرسازی نیز می باشد.

آخوندی گفت:توسعه آزادراهها حتما باید مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی باشد و ما باید تلاش کنیم به سمتی برویم که سهم بخش خصوصی را در این زمینه به حداکثر برسانیم و دولت در حد کوچکتری نقش داشته باشد.

وی افزود:باید مدل های سرمایه گذاری بخش خصوصی را بهتر کرد و ما به دنبال یک اندیشه نو در این زمینه هستیم.

وزیر راه افزود: در بحث راه آهن نیز وزارت راه به دنبال چندین برنامه مهم و اصولی می باشد.

وی اتصال خط ریلی خرم آباد به راه آهن جنوب را از مهمترین برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه از پیگیری مطالبات مردم اندیمشک و نیز نماینده مردم اندیمشک در مجلس خبر داد.

استاندار خوزستان نیز در این آیین آزاده راه پل زال - اندیمشک را از پروژه های مهم و تاثیر گذار در استان خوزستان دانست که ارتباطی ایمن و سریع با استان همجوار را ممکن ساخته است.

ˈعبدالحسین مقتداییˈ افزود:استان خوزستان با توجه به موقعیت استراتژیک و خدمات به هفتاد درصد جمعیت کشور در زمینه تردد ، نیازمند حمایت و نگاه جدی تر مسوولین می باشد.

وی خواستار توجه به بخش راه آهن منطقه شد.

استاندار خوزستان افزود:14 هزار علائم مربوط به راه در مسیرهای استان نصب شده است و امسال وضعیت جاده های خوزستان از نظر ایمنی ارتقا یافته است.

مقتدایی گفت:هر نوآوری تاثیر جدیدی بر بخش های دیگر خواهد داشت و تلاش می شود در این راستا به مناطقی همچون شهر حسینیه و دیگر مناطق حاشیه جاده ترانزیتی اندیمشک - خرم آباد توجه جدی شود.

آزادراه پل زال اندیمشک با اعتبار سه هزار و 900 میلیارد ریال در مدت 35 ماه احداث شد.

این آزاد راه مسیر 56 کیلومتری قبلی را به 45 کیلومتر کاهش و زمان طی شده یک ساعت قبلی را به نیم ساعت کاهش داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار