شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۸۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
بالابردن آگاهی های سیاسی مردم به عنوان پایه ای ترین نیاز مردم سالاری، با تاسیس احزاب سیاسی و انتشار مطبوعات مستقل.
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر حضرت آیت الله موسوی جزایری
نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان و عضو مجلس خبرگان رهبری 
با سلام و آرزوی تندرستی 
احتراما، بدین وسیله از گفتگوی رسانه ای حضرت عالی برای روشن نمودن مواضع حضرت امام راحل(ره) در موضوع اصل جمهوریت نظام و نقش پایه ای مردم در تعیین سرنوشت خویش، قدردانی می گردد. دانشگاهیان از سخنان و شهادت های جناب عالی در این باره، بسیار خوشحال شدند و از آن استقبال نمودند. آن جناب از معدود امامان جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری هستید که شخصا و بی واسطه با آن امام همام ارتباط داشتید و امروز می توانید به عنوان یکی از حافظان میراث سیاسی آن حضرت، به فرایندِ ساختن کشور و جامعه بر مبنای مردم سالاری و تکیه بر هوش و فهم سیاسی مردم کمک کنید. انتظار می رود که دیگر بزرگواران نیز، از دیدگاه های حضرت امام راحل در مقابل نسبت های ناروایی که به فقه و صدق ایشان وارد شد؛ دفاع نمایند. 
به نظر می رسد، در کنار ضرورت دفاع از امام و انقلابی که ایشان رهبری نمودند؛ لازم است تلاش برای یافتن پاسخ به دو سئوال زیر نیز مد نظر قرار گیرد:
1- هدف کسانی که کوشش می کنند تا نقش مردم را در تعیین سرنوشت خویش کمرنگ کنند، چیست؟ 
2- برای پیاده شدن و عملی نمودن نظریه و نظر امام راحل در زمینه نقش بی بدیل مردم در تعیین سرنوشت خویش، چه باید کرد؟ و چه مقدماتی را فراهم آورد؟ 
بی گمان اگر به پرسش دوم، پاسخ درخور و متناسب با تجربیات بشری در جوامع امروزی، داده شود؛ پاسخ پرسش نخست نیز داده شده است. به بیان دیگر طرفداران تبدیل نام جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی که کوشش می کنند تا نقش و تاثیر مردم را در شیوه حکومتی اسلام کمرنگ و بی معنا جلوه دهند؛ گویی از دستاوردهای پربرکت حکومت های مردم سالار گریزان هستند و از همین روست که کوشش می کنند تا پیشاپیش، راه تربیت سیاسی مردم و فراهم شدن ساختاری که مردم در آن بتوانند به ایفای نقش بپردازند؛ بسته بماند.
در پاسخ به پرسش دوم، یعنی برای تحقق نقش آفرینی مردم در امر اداره کشور و تعیین سرنوشت خویش، چه باید کرد؟ می توان به راهکارهای زیر اشاره نمود:
*بالابردن آگاهی های سیاسی مردم به عنوان پایه ای ترین نیاز مردم سالاری، با تاسیس احزاب سیاسی و انتشار مطبوعات مستقل. 
*طراحی سازوکار مناسب برگزاری انتخابات ها و اخذ رای مردم به صورت شفاف که مورد اجماع همه کنشگران سیاسی باشد.
*اداره کشور در تمام سطوح بر اساس آنچه که مردم با دادن رای، برگزیده اند.به زبان دیگر مردم باید نتیجه رای خود را عملا در نوع اداره کشور ببینند و احساس کنند. 
*فراهم آوردن سازو کار قانونی برای چرخش و گردش قدرت میان احزاب کشور و سهیم کردن آنها در اداره کشور به میزان رایی که از مردم دریافت کرده اند.
*پاسخگو بودن همه مسئولان کشور و نظام به مردم به میزان اختیاراتی که قانون به آنان داده است. 
*وجود دستگاه های نظارتی مستقل برای رصد کردن میزان پایبندی مسئولان کشور به نظام به قوانین.
* به رسمیت شناختن حق اعتراض مسالمت آمیز.
*ساده و امکان پذیر کردن فرایند ایجاد تغییر و اصلاح در سیاست های کلی نظام از طریق توزیع قدرت میان نهادهای انتخابی و شوراهای عالی.
ناگفته روشن است که اعلام دوستی با امام راحل و دفاع از دیدگاه های ایشان، تنها با عملی کردن و تحقق خواسته های وی، رنگ حقیقت به خود می گیرد. از این روست که انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، از دیر باز بر اساس مرامنامه خود، حمایت از دیدگاه های آن امام راحل را خمیر مایه فعالیت های خود قرار داده است و به همین دلیل در برهه هایی از زمان مورد ستم و تهدید و ممنوعیت فعالیت قرار گرفته است. 
در پایان ضمن آرزوی تندرستی و طول عمر برای آن حضرت، از جناب عالی می خواهیم تا از طریق مقتصی نکات مورد اشاره بالا، چنانچه مورد قبول است؛ به مسئولان عالی مقام کشور و نظام منعکس گردد. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کشاورزی و منابع طبیعی رامین
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
علیزاده
|
United States
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
comment
1
2
comment نامه ارزشمندی است و می تواند فتح البابی برای بحث و گفتگوهای متقابل در فضای سیاسی و اجتماعی استان باشد.
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
comment
0
0
comment انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران یک تشکل سیاسی بالنده است که از اساتید فرهیخته دانشگاههای خوزستان تشکیل شده وهمیشه در مسائل سیاسی،اجتماعی و فرهنگی پیشرو بوده ونقش خود را به خوبی ایفائ نموده است و در شرایط فعلی می تواند پل ارتباطی بین جریان های سیاسی در استان برای خروج از بحران پیش آمده توسط گروه های تندرو وناشناخته استان باشد .
آقای جزایری می تواند با اهمیت خواندن این ارتباط و نشست با این تشکل فرهیخته آرامش و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی بین حوزه ودانشگاه و استفاده از همه پتانسیل نیروهای دانشگاهی ونه فقط گروه خاص واندک استفاده بهینه برای توسعه همه جانبه استان را از این نیروها بنماید
کاری که برخی از نهادهای فرهنگی در دانشکاه نتوانستند انجام دهد
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
1
1
comment کلمه الحق و یراد به الباطل!
لطف کنید از این نامه ها دیگه ننویسید...!به همون تدریستون بپردازید، کافیه...!
comment
استاد مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
1
0
comment محضر مبارک مرجعیت عالیقدر شیعه ، حضرت آیت ا... ناصر مکارم شیرازی
با عرض سلام و ادب و احترام و احترام محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامه ظله العالی
ضمن آرزوی طول عمر با برکت همراه با صحت و سلامتی برای شما در پی مواضع روشنگرانه و انقلابی در برابر سیاست های نخ نما و کورعده ای افراد وابسته جهت مشروعیت بخشیدن به افکار التقاطی خود بر خود لازم دیدیم نکاتی چند را خدمت حضور حضرتعالی و ملت شریفمان عرض نماییم.
این روزها و در پی تعبیرات در دولت و عملکرد ناصواب وزارت علوم در دانشگاهها ، شخصی در کسوت و جایگاه مقدس استاد دانشگاه در نامه ای وهن آمیز دریات حضرتعالی را در عدم پذیرفتن دیدار با وزیر علوم دولت اعتدال زیر سوال برده است .

البته این روزها در گوشه و کنار کشور شاهد آماج توهین به مقدسات و افترا و ابتذال را به همت دولت اعتدال شاهد هستیم و شگفتا این فرد دید گاه های التقاطی خود را به تمامی دانشگاهیان تعمیم داده و جهل مرکب و خود باختگی را نشان از اختلاف بنیادی حوزه و دانشگاه می داند و یقینا اختلاف مبنایی این روشنفکر نمایان و غربزدگان که جز تدریس ترجمه های علوم غربی هنری نداشته و تولید علم و نظریه پردازی در فرهنگ لغات ذهنشان جایی ندارد هیچگاه حل نخواهد شد .
از طرف دیگر آقایان که خودشان را دلبسته روحانیت معرفی می کنند زمانی که در دوره اصلاحات بر صندلی حوزه ریاست دانشگاه تکیه داشتند با دعوت توهیین کننده به پیامبر(هاشم آغاجری) عناد خود با اسلام و مقدسات را نشان داده اند .
تقاضای معنادار وزیر علوم برای دیدار حضرتعالی که هدفی جز کسب مشروعیت و ظاهر سازی نداشت نه رهنمون گرفتن از مرجعیت مستمسکی گردیده که این چنین با عرض اندام و بیان افکار مغشوش خود بتوانند جایگاهی در میان هم فکران خود بیابند و هر چه زودتر بر صندلی هایی که روز و شب برای نشستن برآنها از هر کاری فرو گذار نمی کنند دست یابند ولی باید بدانند که این کارشان همان مصداق پنجه بر آفتاب کشیدن است .
ما اساتید دانشگاه های چمران و علوم پزشکی ؛ ضمن عرض پوزش و طلب مغفرت از محضر مرجعیت عالیقدر شیعه و آقا امام زمان و نیز تقدیر و تشکر از شما و دیگر مراجع گرانقدر که با درایت خود این دیدار سیاسی را نپذیرفتند اجازه نخواهیم داد گروهی انگشت شمار و غیر قانونی که هیچ جایگاهی در میان دانشجویان و اساتید ارزشی و مسلمان ندادند با ذهن مسموم خود به ایراد چنین اوهامی بپردازند ...
والعاقبه للمتقین
comment
استاد مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
1
0
comment iهمچین تشکلی اصلا وجود خارجی و مشروعیتی ندارا نداره
این آقایون فقط جهت وجهه سازی و مشروعیت بخشیدن به کارهاشون همچین عنوانی رو استفاده میکنن
جالب اینجاست که که کل این بیانیه ها توسر دکتر ... نوشته میشه و اینکه نظرات خودشون رو همیشه به عنوان نظرات دانشگاهیان اعلام میکنن
در صورتی که اصلا بدنه دانشگاهی خاصی نداره و فقط نظرات چند نفر انگشت شمار بیشتر نیست
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
comment نامه به آیت الله مکارم شیرازی را با نامه خود که در بالا درج شده است مقایسه کنید ببینید کدام یک بی استدلال و پرخاشجویانه و موجب وهن مسلمانان است. از شوشان می خواهم که آن نامه را هم منتشر کند تا خوانندگان قضاوت کنند ببینند نویسنده کدام نامه بی پرواست و نان دینداری می خورد1!!
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
comment دکتر هاشم آغاجری در دوره ریاست دکتر ضرغام و قبل از سال 76 در دانشگاه شهید چمران سخنرانی نمودند
comment
همکار هیات علمی شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
comment
0
0
comment کاش این استاد مسلمان (البته مسلمان که تهمت نمی زند) اسم خود امضا کنندگان این نامه (بخوانید [...]) را می نوشتند. تا تابلو هرکس مشخص گردد.
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
comment
0
0
comment جناب استاد مسلمان ، از کی تا حالا به جای جمع امضائ می کنی ونظرات خود را به عنوان جمع تعبیر می کنی ضمنأ هیشه یک نفر مجهول عنوان ما را جعل منماید و سعی در بزرگ نمایی خود دارد
آنهایی که میگویی با عنوان شخص معلوم نظرات خود را بیان می نمایند حا شما هم رخ بنما و اسم مجهول خود را معلوم نما گرچه ما با ادبیات شما آشناییم و جمع دانشگاهیان با نامه ها و بیانیه ها وایجاد درگیری های شما در دانشگاه آشنایند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار