اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
............
..............
وقتی نیمایوشیج درسال 1300 یعنی 93 سال پیش منظومه ی قصه ی رنگ پریده را به سبک نوسروده خود را در هفته نامه قرن بیستم به سردبیری میرزاده ی عشقی منتشر نمود شاعران کلاسیک سرایی از جمله ملک الشعرای بهار و حمیدی شیرازی او را  به استهزا گرفتند  وکمتر کسی فکرمی کرد بعد از او شاملوبی قیافیه و ردیف صرفا با استفاده از اگوستیک کلام و غنی سازی ایماژ یعنی کلام تصویری موزیکال بتواند شعرنو را در قالب سپید آن چنان توسعه بدهد که امروزه علاوه برکانون های فرهنگی زبان فارسی بلکه از آن شعر در حوزه های هنری مذهبی سنتی بهره جویند.

الغرض به قول اخوان ثالث ما از این  "عزیزم گفتن و جانم شنیدن"ها بعدأ در سایر حوزه های دیگرغیر از حوزه هنر و ادب بسیار می شنویم.

اکنون به لطف همت آقای دکتر کیانوش راد در نوروز 93  شاهد اجتماع ساده و بی پیرایه ی اصلاح طلبان خوزستانی بودیم که این اجتماعی بسیار متنوع از همه اقشار قومی ، مذهبی ، دانشگاهی ، روشفکری و بویژه حضور جوانان و بانوان بی قافیه و ردبف گردهم آمده بودند. 

برگزاری جلسات بی تکلف خودمونی بی ساز و برگ  اداری و خارج از تشریفات و کرسی چینی های بدلی شخصیت ساز اشرافیت پرور،و رواج ادبیات شبه تکریمی پاچه خوارانه ی مرسوم ،درحقیقت آرزوی دیرینه و خواست فرهنگی ماست.

آری جلسات ساده بقول رفقا دونگی که از جیب زحمتکشان ترتیب داده می شود با پول حلال نه رانتی و دین آور در مطالبات سیاسی ما بوده است.

کاری که آقای کیانوش راد با رفقای خودش دارد رسم می کند در واقع بازتولید شیوه های جلسات سیاسیون قبل از انقلاب در ایران است.

آری جلسات کم خرج باصرف شام و نهار  و شاید هم پکی به قلیان که البته اگر از این قلم یک فاکتوری گرفته شود بیشتر فرهنگی تر جلوه می نماید..

اما دیشلمه و چای یا چوب نبات زعفرانی که غوغاست.ما این رسم وزین را می ستاییم.ما این حضور بی قافیه و ردیف را ارج می نهیم. ما نشست اصلاح طلبان خوزستانی را در اولین طلیعه ی روزهای سال جدید را به فال نیک می گیریم و چقدر بهتر است که این اجتماعات را مختص به نشست های درون گروهی تدارک نبینند.

و این نشست های روح افزا و صلح آفرین را گسترش و توسعه دهند و با سایر گروه های رقیب سیاسی مشترکا تدارک دهند.

چه بهتر است که جناب کیانوش را دست رفقای اصلاح طلب خود را ابگیرد و از بیوت علمای دین در خوزستان جهت احوال پرسی دیداری تازه کنند.

سایر برنامه های بشردوستانه مثل عیادت از بیماران و کودکان تحت سرپرست کمیته امام ره و بهزیستی که بسیار امر واجبی است.

احزاب اسلامی کارکردی فراتر از کارکردهای معمول تشکیلاتی دارند. یک حزب اسلامی خواه اصلاح طلب و یا اصولگرا به انجام اعمال خیر و خداپسندانه می پردازد.

اخلاق اسلامی حکم می کند که ما جناح های سیاسی کشور را صرفا کانون کسب قدرت صرف قرار ندهیم.

بلکه باید در پی کسب خدمت وصلح آمیز ساختن فضای سیاسی جامعه بکوشند براستی چه اشکالی دارد که آقای کیانوش راد با دوستانش همراه با راهیان نور یک بازدیدی ازمناطق جنگی دفاع مقدس بعمل آورد... به هر تقدیر این نشانه ی احسن الحال را بر اصلاح طلبان فرهنگ مدار خوزستانی تبریک عرض می نمایم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
comment
0
2
comment اگر همه در محیط سیاسی فضاهای آشتی پذیربوجودبیاورند بی تردید تنش های سیاسی کمتر می شود
comment
تلنگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
comment
0
1
comment حرکت میان مسیرحق و باطل بدترین حرکت است!!!!!
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
comment
0
0
comment قسمت نخستش عالی بود.
comment
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
comment
0
2
comment یک نهار ودیگر هیچ ؟
comment
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
comment
0
2
comment فکرکنم فقط طیف خاصی ازاصلاح طلبان دعوت شده بودند...خیلی ازسیاسیون خبرنشدند...!!چرا؟
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
comment
0
2
comment وقتی آقای کیانوش راد هم فعالین سیاسی اصلاح طلب را به گروه خودی و غیر خودی تقسیم می کند از دیگران چه انتظاری میشه داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار