شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
دستیار ویژه رئیس جمهور :
امروز ملت ایران در بالاترین سطوح علمی قرار گرفته که که این مهم مرهون تفکرات امام (ره )و ملت ایران است.
 همزمان با دوازدهم فروردین ماه،سالروز جمهوری اسلامی؛دومین همایش اقوام و عشایر خوزستان با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام،مذاهب و اقلیت های دینی در اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان؛ حجت الاسلام و المسلمین یونسی،دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام،مذاهب و اقلیت های دینی در این همایش که با حضور اقوام بختیاری،عرب و سایر اقوام ساکن خوزستان در اهواز برگزار شد،ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت:"جمهوریت نظام اسلامی و عزت و سربلندی ایران اسلامی،میراث حضرت امام خمینی(ره)و مرهون حضور و حمایت تمامی اقوام ایرانی است و عشایر و اقوام ایران نقش اصلی را در بدست آوردن این عزت و افتخار دارند."

دستیار ویژه رئیس جمهور افزود:"امروز ملت ایران در بالاترین سطوح علمی قرار گرفته که که این مهم مرهون تفکرات حضرت امام خمینی(ره )و رشادت های ملت ایران است.در دوازدهم فروردین بود که جمهوری اسلامی ایران،بهترین و نهایی ترین انتخاب ملت ایران شد و ما باید همیشه این روز را که حاصل رشادت،پایداری و ایثار ملت ایران در برابر رژیم و طاغوت و ستم شاهی بود،پاس بداریم و با حفظ انقلاب،آماده هرگونه ازخودگذشتگی باشیم.

یونسی با اشاره به مردم نهاد بودن گردهمایی نخبگان اقوام و عشایر خوزستان،نخبگان علمی و جهادی خوزستان و بختیاری را از افتخارات ملی کشور دانست و با اشاره به مبارزات و مجاهدت های نام آورانی همچون سردار اسعد بختیاری،علی مردان خان بختیاری،حاج شیخ محمد تقی شوشتری،آیت الله بهبهانی،حاج شیخ مرتضی انصاری و دیگر بزرگان این دیار،خوزستان را مهد تاریخ ایران و دورازه ورود اسلام به ایران دانست که نقش مهمی در تاریخ ایران زمین داشته و دارد.

در ابتدای این مراسم که با حضور بیش از دو هزار نفر از نخبگان و سران اقوام و عشایر و جامعه فرهنگی و دانشگاهی خوزستان برگزار شد،احمد پیکری،دبیر همایش با خیر مقدم به حاضران و دستیار ویژه رئیس جمهور،فلسفه وجودی گردهمایی را ضرورت اتحاد ملی اقوام عنوان و توسعه خوزستان را در گرو همکاری و استفاده از توانمندی های تمامی اقوام ساکن در استان دانست.

پیکیری همچنین با اشاره به انتظارات اقوام و عشایر از دولت تدبیر و امید،خواستار توجه بیشتر به مشکلات اقوام مختلف ساکن استان شد.

در این گردهمایی همچنین آقایان تمیمی و سادات ابراهیمی،نمایندگان مردم شادگان و شوشتر در مجلس شورای اسلامی،علاسوند رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهر و روستای خوزستان و تعدادی از نخبگان و فرهنگیان به بیان دیدگاههای خود پرداخته و شعرای بختیاری و عرب نیز سروده های حماسی خود در مدح و رشادت اقوام خوزستان در انقلاب و دفاع مقدس را قرائت کردند.

حضور هیئت بیست نفره ای از صابئین مندایی،اقلیت مذهبی پیروان حضرت یحیی(ع)که ساکن استان خوزستان هستند،از نکات جالب توجه دومین گردهمایی اقوام و عشایر استان خوزستان بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار