اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۸۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
امیر آهن جان سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری :
برگزاری برنامه های گوناگون به مناسبت ایام نوروز و مصادف شدن نوروز با ایام فاطمیه نیازمند تلاشی خستگی ناپذیر بود که از سوی مجموعه معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری به ثمر نشست.

امیر آهن جان سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در خصوص برنامه های نوروزی این معاونت گفت: به مناسبت نوروز برای سومین بار جشنواره ای با نام سفره های هفت سین برگزار گردید. در این جشنواره که امسال 22 اسفند ماه برگزار شد علاقمندان با شرکت در این جشنواره سفره های هفت سین خود را که هنرمندانه طراحی شده بودند در معرض نمایش قرار دادند پس از آن از سوی داوران جشنواره بهترین سفره ها انتخاب و به طراحان آنها جوایزی اهداء گردید. همچنین در ایام نوروز سامانه های ورزشي از سوي معاونت های امور اجتماعي و فرهنگي مناطق هفتگانه درپارکها و بوستانهای شهراهواز برگزار شد. در اين سامانه ها كه خانواده ها شركت داشتند به اجراي مسابقات ورزشي بادبادك پراني، طناب كشي خانوادگي، دارت، روپايي و بازي هاي فكري پرداختند كه در پايان به افراد برگزيده جوايزي اهداء گرديد.

وی افزود: همچنین با هدف ایجاد فضایی شاد و بانشاط میان شهروندان مسابقه بابادک پرانی نیز در پارکها و بوستانهای مختلف برگزار شد و به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

آهن جان اضافه کرد : با تلاش معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه 8 نمايشگاه آثار دفاع مقدس با نام ياد ياران در پارك صداقت برپا گرديد. در اين نمايشگاه كه با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان هشت سال دفاع مقدس برگزار گرديده بود فضاسازي هايي با بنرهايي در همين خصوص از احاديث ، سخنان رهبر، عكس و... انجام شد. جنب اين نمايشگاه غرفه نمايش كتاب شامل كتابهايي در خصوص شهداء و زندگي نامه آنها داير گرديد.

همچنین نمايشگاه صنايع دستي شامل فرش و تابلو فرش هاي نفيس در محل بلوار ساحلي كيانپارس در ايام نوروز با مشاركت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري برگزار شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در ادامه گفت: در اقدامی دیگر همزمان با فرارسیدن نوروز و اهمیت زنده نگهداشتن یادو خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس و همچنین سفر کاروانهای راهیان نور و زائران مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به استان خوزستان و شهر اهواز ، تصاویری از شهدا روی پل سوم شهر اهواز نصب گردید.همچنین بیل بورد های تصاویرشهدا که در ورودی های شهر اهواز نصب شده بود ترمیم و رنگ آمیزی شد.

وی درادامه افزود: در ایام نوروز یکی دیگر از برنامه های بزرگ معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزاری نهمین گردهمایی پیشکسوتان قرارگاه سری نصرت با محوریت سرلشکر شهید علی هاشمی بود که پنجشنبه 7 فروردین ماه در تالار مهتاب برگزار شد. این گردهمایی که با حضور سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد میزبان امیر دریابان حاج علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ،سردار گرجی و حاج صادق آهنگران از یادگاران دوران دفاع مقدس و... بود.

برپایی نماز جماعت هر روز در 10 نقطه از پارک ها و محلهای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر اهواز از دیگر اقدامات ما بود که با استقبال شهروندان مواجه شد به علاوه شهرداری اهواز با تجهیز نمازخانه ها و احداث جایگاههایی برای اقامه نماز سعی در ترویج فرهنگ نماز در شهر اهواز داشت.

آهن جان سپس گفت: به مناسبت ايام نوروز از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 2 در پارك 42 هكتاري یکدستگاه LED نصب شد. نصب اين LED در پارك 42 هكتاري به منظور پخش صداي اذان، پخش فيلم هاي تلويزيوني و نيز مسابقات ورزشي كه در محل اجرا مي شد براي شهروندان و مهمان نوروزي بود.استقرار ايستگاه هاي سلامت از سوي معاونت هاي امور اجتماعي و فرهنگي مناطق در پارك ها به منظور ارائه خدمات مختلفي از جمله اندازه گیری وزن ،قد،فشار خون و مشاوره فردي به صورت رايگان براي مهمانان نوروزي و شهروندان ازدیگر اقدامات انجام شده در نوروز بوده است.

وی درادامه گفت: به مناسبت ایام نوروز و سال جدید از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ویژه نامه ای 30 صفحه ای شامل نیم نگاهی بر اتفاقات سال 1392 ، مصاحبه ،مطالب خواندنی در خصوص نوروز، عکس و ... چاپ شد. این ویژه نامه تمام رنگی در ایام نوروز در آستان علی ابن مهزیار ، مصلای نماز جمعه ، ایستگاههای از من بپرس و ...میان شهروندان اهوازی و مهمانان نوروزی توزیع شد.این ویژه نامه در شمارگان 5000 نسخه چاپ شد.

آهن جان در بخش دیگری از این گفتگو به برنامه های انجام شده در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: به مناسبت ايام شهادت حضرت زهرا(س) مراسمي به مدت 3 شب در محل بلوار ساحلي كيانپارس برگزار گرديد. اين مراسم كه با تعزيه و مداحي همراه بود و با استقبال بسيار خوب عزاداران فاطمي مواجه گرديد، براي پنجمين سال متوالي است كه از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري برگزار مي شود. در اين مراسم نمايش تعزيه اي از زندگي حضرت فاطمه (س) از بدو تولد تا شهادت به اجرا در آمد. همچنين در بخش پاياني از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) براي مداحي دعوت به عمل آمده بود.يكي از بخشهاي ويژه اين مراسم ساخت نمادين كوچه هاي بني هاشم، خانه حضرت فاطمه(س)، مسجد پيامبر، قبرستان بقيع و خانه هاي اصحاب پيامبر(ص) بود كه به شكلي هنرمندانه و جذاب و با نور پردازي ويژه و استفاده از نخلهاي طبيعي طراحي شده بود. امير آهن جان همچنین در خصوص برگزاري اين مراسم گفت: در معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري سعي داريم با استفاده از زبان گوياي هنر مفاهيم اخلاقي و سيره زندگي اهل بيت(ع) را به شهروندان منتقل كنيم و زندگي ايشان را الگوي زندگي خويش قرار دهيم.

همچنین به همین مناسبت با مشارکت و همکاری مساجد مختلف شهر اهواز و معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق مراسمات سوگواری در 47مسجد برگزارشد. در مناطق نیز به همین مناسبت مراسماتی برگزار گردید. شهرداری منطقه یک به مدت 2 شب مراسم اجرای تعزیه را در برنامه های خود داشت. در منطقه سه نیز تعزیه و نمایش صحنه ای در کوی آزادی و زرگان به مدت 4 شب اجرا گردید. معاونت فرهنگی منطقه 4 نیز اجرای تعزیه را به مدت 2 شب در پارک گلزار کوی پردیس و بلوار ساحلی گلستان در برنامه خود داشت و برای این مراسمات علاوه بر اجرای تعزیه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریفی و مداحی حاج سیدمحمد امام، حاج احمد طرفی و حاج احمد خلف زاده نیز در نظر گرفته شده بود.در منطقه هشت نیز به مدت 5 شب مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه به صورت ویژه در مسجد النبی با حضور مداحان کشوری و جمع کثیری از شهروندان برگزار شد.

وی افزود:دیگر مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد تجمع بزرگ فاطمیون که با حضور مداحان مشهور حاج صادق آهنگران و نزار قطری و عزاداران فاطمی در خیابان سلمان فارسی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. این مراسم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار گردید.

به علاوه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) کتابچه ای با نام «سبک زندگی فاطمی در 10000نسخه چاپ شد. این کتاب شامل احادیثی در خصوص فضیلت و جایگاه حضرت فاطمه (س) و سبک زندگی ایشان و همچنین اشعار و پاسخ به شبهاتی در خصوص آن حضرت است.این کتاب ارزشمند و معنوی طی ایام نوروز در کانکس های از من بپرس ، فرودگاه ، ایستگاه راه آهن و پایانه های حمل و نقل عمومی و مصلای نماز جمعه و ... توزیع شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری در پایان گفت: مجموعه معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در تلاش است با برگزاری برنامه های مختلف و متنوع که مطابق با سلایق قشرهای گوناگون است در خدمت رسانی به شهروندان پیش قدم باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
comment
0
0
comment عجيب است كه با اجراي اين همه برنامه اكثريت مردم اهواز چيزي را احساس نكرده اند و بر شادي و نشاط عمومي شهر چيزي افزوده نشده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
comment
0
0
comment اجرکم عندا...
comment
سارا کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment درود بر حاج امیر
comment
ثارااله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment اینشاالله که خالصانه بوده باشه با کمترین هزینه ها
comment
علی زمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
comment
0
0
comment امسال شهر نسبت به سالهای تغییرات چمشگیری داشت از زحمات اقای شهردار کمال تشکررا داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار