اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: رئیس شورای شهر اهواز در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها (که مشروح آن در همین شماره از نظرتان می گذرد) در مقام مقایسه شورای چهارم اهواز با شورای شهر دوره های گذشته این شهر برآمده و گفته است: «در یکی از امتیازات شورای چهارم کلانشهر اهواز نسبت به شوراهای گذشته، حضور افراد تحصیلکرده و کار آزموده است که سال های سال در امور دولتی، عمرانی و در حوزه های مختلف دانشگاهی حضور داشته اند و نسبت به مشکلات شوراهای گذشته نیز واقف هستند و مطمئنا دغدغه اصلی تمامی اعضای شورای شهر اهواز حل مشکلات این شهر است.» 
با این حساب مردم حق دارند توقعاتشان از این دوره شورای شهر اهواز بالا باشد و انتظار حرکات و رفتارهایی نا بجا از افراد تحصیلکرده و کار آزموده و دانشگاهی را نداشته باشند. فی المثل، افرادی با توصیف های آقای علاسوند، قاعدتاً نباید با شهردار بر سر عزل و نصب ها و احیاناً اصرار برای تحمیل نیروهای خودی، جر و بحث داشته باشند و بعضی از آنها بر روی گزینه های مورد نظر خود به منظور در اختیار گرفتن برخی سازمان های شهرداری پافشاری کنند که امیدواریم چنین نباشد و با رفتارهای معقول و کارهایی در جهت پیشبرد منافع مردم شهر، رئیس شورا را روسفید کنند. رئیس شورا این را هم گفته که «اعضای شورای چهارم اهواز، تلاش زیادی داشته اند تا ذهنیت مردم را نسبت به رویکرد سه دوره گذشته شورا عوض کنند.» 
البته شاید منصفانه نباشد که درباره هر سه دوره گذشته شورای شهر اهواز اینطور قضاوت کرد چرا که اولا شورای اول به دلیل نوبرانه بودن، خیلی باید تلاش می کردند تا کار شورایی را جا بیاندازند و از این بابت زحمات زیادی متحمل شدند، ثانیاً در میان اعضای آنها تعدادی افراد تحصیلکرده و دانشگاهی بودند که هم اکنون نیز دارای سمت ها و مدارجی در دانشگاه و یا در امور اجتماعی شهر هستند که به عنوان مثال باید از خانم هایی که هم اکنون در مصدر کار یا امور فرهنگی می باشند نام برد. 
علاسوند در جای دیگر باز هم در انتقاد از عملکرد مدیریت های شهری گذشته گفته است: «داشتن دو ویژگی رودخانه و ارتفاع کافی است تا هر شهری به پیشرفت و آبادانی برسد که این دو ویژگی در شهر اهواز وجود دارد اما در دوره های مدیریتی گذشته از این شاخص ها استفاده نشده است.» 
در این باره هم باید گفت، مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید. یعنی که آینده نشان خواهد داد که شورای فعلی شهر و مدیریت حاضر تا چه حد از این ویژگی ها بهره برده است. چون برخی از طرح های در دست اجرا، در گذشته شروع یا برنامه ریزی شده است و باز هم امیدواریم مردم اهواز عملاً ناظر بر تحرک مدیریت شهری و تغییر چهره شهر که موجب توسعه و عمران این کلانشهر و جذب گردشگر بیشتر خواهد بود، باشند. 
در خصوص دعوت از بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه شهر هم باید دید شورا تا چه حد در تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، بخصوص در کارهای عمرانی و فرهنگی موفق خواهد بود که درصد توفیق در این کار هم بستگی به عملکرد کمیسیون های مربوطه دارد که امیدواریم در این بخش هم موفقیت نصیب شورا و شهرداری شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
سیدسبحان موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
comment
0
1
comment سلام.
بنده بعلت ارتباطی که با اقشار متفاوت در شهر دارم نظری. متفاوت دارم:
اگر اکنون انتخابات انجام شود با این عملکرد بسیار ضعیف 4الی5نفر از 21 نفر فعلی رای خواهند آورد
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
comment
0
0
comment سلام. سردارحضرتعالی انسان پاکی هستی ولی به دلیل روابط عمومی ضعیف دیگه تواهوازرای نخواهی آورد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
0
0
comment وقتي هنوز شش ماه بيشتر از روي كار آمدن شوراي دوره چهارم نگذشته،اين آقاي رييس شوراي چهارم چطور ميگه اين دوره شورا از دوره هاي ديگه عملكرد بهتري داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment جناب اقای علاسوند علی رغم احترامی که برای خادمین به شهرم دارم به اطلاع میرساند شورای چهارم فاقد برنامه مدون چهار ساله است واگر برنامه ضعیفی در ذهن یا بر روی کاغذ داشته باشید فاقد زمانبندی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار